رواية قمري الفصل العشرون 20 بقلم سهر عمار
رواية قمري البارت العشرون
رواية قمري الجزء العشرون
رواية قمري الحلقة العشرون
نادية بدموع: بنتي
الجميع بصدمة: نعم
قمر بصدمه: انتي بتقولي ايه
نادية: بنتي كان فيها العلامة دي
احمد بفرحة: ايوة وكمان فيها شبه منك يا امي
صقر: انت بتقول ايه ازاي دا
اياد: خلاص سهلة نعمل تحليل
قمر: ايوة انا موافقه عشان اسبتلها انها مش امي
نادي احمد الطبيب واخذ عينة من قمر ومن نادية
الطبيب: ان شاءلله النتيجه بعد يومين
احمد: تمام
ذهب الطبيب وجلست نادية بجابت قمر وضمت قمر
نادية بدموع: لي يا بنتي مش مصدقه اني امك
قمر: لو انتي امي لي كنتي سيباني مع ناس غريبة عارفة انا كنت كل يوم ضرب واهانة كنت سعات انام في الشارع وسعات مرات ابويا تنيمني في اوضة ضلمة من غير اكل لدرجه ان كرهت الضلمة
تذكر صقر عندما حبسها في الغرفة فغضب من نفسه كثيرااا اخذت نادية تبكي فقط فابنتها تعذبت كثيراا
احمد بحزن: قمر انتي فاهمه غلط انا هفهمك كل حاجه بس لما نتاكد انك بنتها
قمر بحده: انا مش عاوزه اعرف حاجه صقر روحني
صقر: اهدي يا قمري هنروح
حمل صقر قمر واخذها معه وذهب الي القصر واخذ احمد امه التي تبكي وروح وذهب اياد خلف صقر
هايدي: انا مش لاقيه الورق اعمل اي
المجهول: ازاي يعني مش لاقيه الورق
هايدي: مش موجود اي العمل
المجهول: الورق دا هيدمر صقر
هايدي: تقريبا بيشيل الاوراق المهمه في بيته
المجهول: انا عرفت هدمره ازاي
هايدي: ازاي
المجهول: قمرر
هايدي: البت دي
المجهول: البت دي مراته
هايدي بصدمة: ايييي
المجهول: بصي ركزي معايا
هايدي: قول
المجهول: هنعمل وسرت عليه خطته وبعد وقت انتهي
ها اي رايك
هايدي باعجاب: اي الدماغ دي بس ممكن سؤال
المجهول: اممم
هايدي: انت لي بتعمل كده في صقر
المجهول: علشان هو احسن مني في كل حاجه كنا زمايل في الجامعه كان متفوق وانا لا فتح شركه هو نجح وانا لااا علشان كدة هدمره يالا سلام
هايدي: سلام
اغلقت هايدي الهاتف واتصلت باحد اخر فرد عليها
هايدي: الو ازيك يا حازم
حازم: ازيك يا مزة عامله اي
هايدي: اسمعني عاوزه منك حاجه
حازم: المقابل
هايدي: عشرين الف
حازم: اي هي المهمه
هايدي: هتروح قصر وسردت عليه الخطة
حازم: ماشي بس بشرط
هايدي: اي
حازم: خمسين الف
هايدي: نعم
حازم: زي مسمعتي
هايدي بغيظ: ماشي بس لازم النهارده
حازم: ماشي سلام يا قطه
اغلقت هايدي مع حازم وجلست تفكر هل تنجح الخطة
وصل صقر الي القصر وحمل قمر الي الغرفة ودثرها جيدا وقبل راسها وكاد ان يذهب ولكن امسكت قمر يده فنظر لها صقر
قمر: اقعد معايا
صقر: حاضر يا قمري
وضعت قمر راسها علي رجله واخذ يمشي يده علي راسها حتي نامت وغفي هو الاخر
احمد: ايوة يا شمس انتي فين
شمس: في الكوافير انت فين
احمد: انا بجهز لسه بدري
شمس: طيب اخلص
احمد: طيب باي
شمس: باي
اغلق احمد مع شمس ونظر الي مصطفى
احمد: اختك من الصبح في الكوافير لسه مخلصتش وانا لبست في خمس دقايق
مصطفى بضحك: انت قمر ياض
احمد: بجد يا بيبي
مصطفى: اضبط ياض بدل مخليك مش نافع
احمد: وعلي اي سكت روح شوف خالتك وامك خلصو
مصطفى: حاضر
ذهب ولكن وجد خالته تبكي بسبب قمر ابنتها
مصطفى: احمد امك بتعيط
احمد: مالك يا امي
نادية بعياط: عاوزه بنتي اتصل بصقر يجبها
احمد: كدة اصلا صقر جاي هخلي يجبها
اتصل احمد بصقر حتي تتوقف امه عن البكاء
استيقظ صقر علي صوت الهاتف فرد عليه
صقر بنوم: مين
احمد: انت نايم انت بتهزر
صقر: عاوز اي يا زفت
احمد: انت نسيت النهارده خطوبتي
صقر: يالهوي نسيت خلاص ساعة واكون عندك
احمد: احم صقر
صقر: عاوز اي
احمد: هات قمر معاك علشان ماما عاوزه تشوفها
صقر: حاضر
احمد: بسرعة بسرعة
اغلق صقر الخط في وجهه واتصل باحد المسؤلين عن الشركة.ثواني واتاه الرد
صقر: اي يا محمود
محمود: صقر باشا اخبارك
صقر: الحمدلله الشركة اخبرها اي
محمود: الحمدلله بس في حاجه غريبه حصلت
صقر: اي هي
محمود: اصل هايدي دخلت مكتبك كذا مره وكانت بتكلم حد
صقر: بتقوله اي
محمود: مش سمعت والله
صقر: طيب ركز ان شاءلله انا بكره هكون في الشركة
محمود: تنور يا باشا
اغلق صقر الهاتف ونظر الي قمر فوجدها تستيقظ
صقر: قومي بسرعة
قمر: لي في اي
صقر: خطوبة احمد النهارده وعاوزك معايا
قمر: بسس
صقر: مبسش متظلميش حد اسمعي وبعدين احكمي
قمر: حاضر شويه واكون جاهزه ذهبت قمر للمرحاض
واخذت دش داقي وخرجت ولكن لم تجد صقر ولكن وجدت صندوق وورقة بجانبه فتحت الورقه
صقر: افتحي الصندوق يا قمري حبيبك صقر
فتحت قمر الصندوق فوجدت فستان ذهبي كت طويل فرحت بشدة وحضنت الفستان واخذت تلف بيه وهي تكرر
قمر: بحبك يا صقر بحبك
لبست الفستان واطلقت شعرها العنان مع قليل من الروج والكحل فقط فكانت شديدة الجمال
وجدت الباب يطرق ففتحت الباب وجدت صقر
صقر بصدمة: اي الجمدان دا
قمر: اي يا صقر الالفاظ دي
صقر: منه لله احمد اخوكي اتعديت منه
ضربتة قمر: متدعيش علي
صقر: طيب يا ختي قدامي
ذهبت قمر برفقه صقر الي الخطوبة احمد وشمس
هايدي: ها عملت اي
حازم: عيب عليكي ضبط كل حاجه
هايدي: مش عاوزه يحس ان الصور دي مش حقيقية
حازم: عيب الخطوة التانية اي
هايدي: وصلوه الحاجه دي لباب القصر فاهمه
حازم: فاهم والفلوس هخدها امتي
هايدي: هتخدها لما تخلص كل حاجه سلام
حازم: سلام
اغلقت هايدي الهاتف وجلست خائفة من ان يعرف صقر فتكون في عداد الاموات
وصل صقر الي القاعة ودخل فكان الخطوبة به الكثير من الصحافة فامسكت قمر يده فاحتضنها صقر بحب ودخل القاعه بغرور فتجمعت حوله الكاميرات يلتقطون لهم الصور والناس مبهورة بجمال قمر سلم صقر علي احمد وشمس وقمر ايضا وتعرفت علي شمس واحبتها كثيرا سلمت قمر علي نادية واحتضنتها فبكت نادية فمسحت لها قمر دموعها
قمر: متعيطيش يا ماما
نادية بفرحة: قولتي ماما صح
قمر بضحك: اه لي وحشه
نادية: دي احلي ماما في حياتي
احمد: شوف الولية بعتني في ثانية
ضحك الجميع وجاء ميعاد رقصة السلو رقصت قمر مع صقر واحمد مع شمس وتعرف مصطفى علي رنا صديقة شمس اخته وطلب منها الرقص ووافقت انتهي الجميع فذهب احمد الي الديجي وشعل اغنية لقمر وامه ورقصو مع بعض بحب وصفق لهم الجميع
انتهي اليوم وودعت قمر والدتها ووعدتها بان تاتي لها غداء وذهبت مع صقر الي القصر صعدت قمر الي الغرفة وكاد صقر ان يصعد ولكن اوقفتة الخادمه
صقر: في اي
الخادمه: جالك الظرف دا يا بيه
صقر: مين الي جابه
الخادمه: معرفش والله
صقر: طيب روحي انتي
ذهبت الخادمه وفتح صقر الظرف ولكن اسودت عينه من الغضب
صقر بغضب: قمررررررررر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمري)