رواية قمري الفصل السابع 7 بقلم سهر عمار
رواية قمري البارت السابع
رواية قمري الجزء السابع
رواية قمري الحلقة السابعة
دخل صقر الغر”فة بسرعة فكانت الصد”مة بالنبسة لة عندما وجد الد”ماء علي السر”ير والارض ولم يجد قمر خرج بسر”عة وهو يصرخ
صقر بصوت عالي: قمررر انتو يالي هنا لو حصلها حاجه انا هقتلقم كلكم تجمع الاطباء حول صقر ولكن وجد صوت ينادي
قمر بتعب: صقر
نظر صقر لها وجدها تخرج من الحمام وهي تز”حف وملابسها مليئة بالد”ماء جري اليها صقر بلهفة وهو يحتضنها
صقر بخوف: قمر انتي كويسه اي الد”م دا
قمر: ــــــــــــــــــــــ
صقر: قمر ردي عليا مالك حاسة باية
ولكن لم يجد رد منها فاخرجها من حضنة وجدها قد اغمي عليها فهزها بخوف
صقر: قمر قمر ردي عليا قمر حملها ووضعها علي السر”ير وخرج يبحث عن الطبية
صقر: دكتور الدكتور فين دي هتموت جاء الطبيب واخذ قمر الي غرفة العمليات لان جرحها فتح نتيجه حركه عنيفة دخل الطبيب وترك صقر ينظر الي الحراس
صقر بغضب: اي الي حصل انتو كنتو فين
احد الحراس: والله يا باشا احنا
صقر بمقاطعة: اوضه التعذيب وحشتكم هتر”حوها
خفض االجميع راسة بحزن علي حالهم وخوف ايضا
صقر بصوت عالي: غورو من وشي يالاااااااا
هرب الجميع من امامة وجلس صقر ينتظر قمر
في مكان اخر مكان مهجور
البوس بغضب: يعني اي معرفتش تجبها شكلك خرفت يا محسن
محسن بخوف: والله يا باشا صقر باشا جية وانا هر”بت قبل ميشوفني
البوس بغضب: انا عاوز البنت دي انت فاهم
محسن: حاضر يا بوس
البوس بغضب: غور من وشي خرج محسن وهو يحمد ربنا انو خرج حي جلس البوس بغضب
البوس بشر: مش هسيبك يا صقر
في المستشفى
يجلس صقر ينتظر خروج قمر وجد الطبيب يخرج ومعة قمر علي التر”ولي في عالم آخر جري عليها وهو يمسك يدها
صقر: مالها هي كويسه
الطيب: نزفت كتير بس الحمدلله هي كويسه
تم نقل قمر الي غرفة عادية وصقر بجانبها وبعد ساعة فاقت قمر
صقر: اي الي حصل يا قمر
قمر: مش عارفه انا فجأة النور قطع فقمت من علي السر”ير ثم قالت بحزن نسيت اني مشلولة فوقعت
مسك صقر يديها: متخفيش انا جمبك كملي وبعدين
قمر: لقيت واحد كتم نفسي حولت اصر”خ مش عرفت شلني وجية يخرج لقيك جاي انا شفتك راح حطني في الحمام وقفل عليا وانا خرجت لما سمعت صو”تك بس رجلي تعباني اوووي
صقر: متخفيش هتبقي كويسه يالا هنادي حد يغيرلك هدومك
قمر: ماشي
خرج وجائت الممرضه وغيرت لقمر ثيابها وخرجت دخل صقر ومعة الاكل
صقر: يالا علشان تكلي
قمر بتعب: مش قادرة انا هنام
صقر: لااا كلي الاول يالا علشان مزعلش
قمر: لا هاكل الاكل كلو متز”علش جلس صقر امامها واخذ يطعمها بيدة واخذ تاكل حتي شبعت
قمر: مش قادرة كفاية
صقر: اخر حتة
قمر : حاضر اخذت منة اخر لقمة وضع باقي الطعام علي الطاولة وكاد ان يذهب ولكن امسكتة قمر
قمر: انت رايح فين
صقر: مش رايح هغسل ايدي اهدي
قمر: طيب متتاخرش
اخذ يضحك صقر فنظرت الية قمر فكان صقر وسيم بشدة مال اليها صقر بخبث: عارف اني حلو اخفضت قمر عيونها بكسوف وذهب صقر حتي يغسل يدة وخرج وجدها تنام فجلس بجانبها
صقر: نامي يا قمر يالااا
قمر بتعب: ماشي بس بشرط
صقر: اي هو
قمر: أصحى اللقيق جمبي مش تمشي
صقر بضحك: حاضر ياستي نامي امسكت قمر يدية ونامت نظر لها صقر ثم اقترب منها وكان علي وشك تقبيلها ولكن تراجع في اخر لحظه وتركها وذهب الي الشباك يستنشق الهواء حتي يهدء
صقر في نفسة: اي الي انا هعمله دا دي صغيرة وشكلها مش وش كدة ثم ذهب نحيتها وجلس بحانبها وامسك يدها حتي نام من التعب
في بيت والد قمر كان يبحث محمد عن قمر وفي المساء دخل البيت ذهبت الية نعمات
نعمات: ها ياخوية لقتها
محمد: لا فصت ملح ودابت بنت***** بس مش هثبها
نعمات: طيب يالا يا خويا علشان العشا جلسو ياكلون
في المصنع المهجور يجلس البوس
البوس: محسن اتصرف ياما البنت ياما راسها مش هسيبة يتهني بحاجه
دخل رجل اخر: والي يخلصك منهم هما الاتنين
البوس: انت مين
الرجل: انا سعد الصاوي
البوس: وانت اي مصلحتك في كدة
الرجل: عاوز امحي اسم صقر المنشاوي
البوس: كدة اتفقنا
الرجل: اتفقنا واخذ يسرد الرجل علية الخطة
البوس باعجاب: بجد حلو محسن نفذ
محسن: حاضر اومرك
ذهب محسن كي ينفذ اوامر اسيادة خوف منهم
في الصباح استيقظت قمر وجدت صقر يمسك يدها وينام بجانبها علي الكرسي نظرت الية كم هو جميل وهو نائم ثم فاقت من سرحنها
قمر: اي الي انا بفكر في دا عيب كدة
صقر: صباح الخير
قمر: صباح النور
صقر: يالا الدكتور قالي امبارح ينفع تخرج من المستشفى عادي
قمر بحزن: طيب
صقر: مالك
قمر: ماليش بس هر”وح فين انا مليش مكان
صقر: ملكيش دعوه جاهزه
قمر: ايوة
حملها صقر وخرج من المستشفى ولكن لاحظت قمر احد خلف الشجرة وهو يو”جه سلاحه نحو صقر
قمر: صقررررررررر خلي بالك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمري)