روايات

رواية قمري الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك السيد

رواية قمري الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك السيد

رواية قمري البارت الثامن عشر

رواية قمري الجزء الثامن عشر

رواية قمري الحلقة الثامنة عشر

شهد .. بس بقا يبنتى وكان هيعمل ا وقاطعهم صوت ضرب نا’ر
قمر انتتبت للصوت بسرعه … اععععع زييييينن
وطلعت تجرى عليه
مراد طلع يجرى ورا الشخص اللى ضرب نا’ر ولكنه. كان راكب عربيه ومشى بسرعه ومراد ملحقهوش
قمر بعياط.. زين زين يحبيبى انتا كويس
زين وماسك مكان الرصا”صه.. اه يقمر كويس. متخفيش
مراد وهو بينهج .. ملحقتهمش ولاد ال***
زين .. قومنى يا مراد
مراد ساعد زين أنه يقوم زين سند ع مراد
قمر بعياط .. بسرعه ع المستشفى .
شهد .. قمر أهدى هما مش ناقصين توتر
قمر .. أهدى ايه يا شهد انتى. مش شايفه ايه اللى بيحصل
زين اخد ف حضنه ب أيده التانيه .. خلاص يقمرى أنا كويس
مراد .. يلا
وذهبوا الى المستشفى
زين وهو يفقد الوعى بسبب الد”م اللى نز’فه .. قمرى اجمدى ها أنا سايب راجل وغاب عن الوعى
قمر وهيا تمسك دماغ زين .. اععع مراد الحق ده غاب عن الوعى
مراد .. خلاص خلاص وصلنا اهو
ونزل مراد بلغ الطوارئ
وجاب ترولى وشالو زبن ودخلوه غرفه الطوارى
الدكتور وهو بتفخص حاله زين .. ده لازم يخش العمليات حالا يلا
وبالفعل أخذوا زين وذهبوا إلى غرفه العمليات
قمر .. هو ايه اللى بيحصل ده. دد واترمت ف الأرض وقعدت تعيط كتير لحد م اغمى عليها
شهد .. اعع الحق يا مراد
ونزلت على الأرض بتحاول تشلها ولا كن معرفتش
مراد شلها وجت ممرضه دخلتها غرفه
وشويه ودكتور جه وكان بيكلم الممرضه.. ركبلها محلول *** تمام واعمليلها التحاليل ديه و أداها مهدئ
الممرضه .. تمام يا دكتور
مراد .. هيا عندها ايه
الدكتور .. انهيار عصبى بس احنا هنعملها الازم وشاكك ف حاجه كدا بس هااكد مع التحاليل
شهد قعدت جنبها وعيطت
الدكتور طلع من الغرفه
مراد .. شهد يحبيبتى اجمدى مينفعش كدا
شهد .. مراد هو ايه اللى. حصل ده قولى انى بحلم ونبى
مراد .. شهد يحبيبتى اجمدى وخليكىى مع قمر وانا هروح اشوف زين
شهد .. ماشى
عند زين
الدكتور طالع يجررى من الغرفه بسرعه
مراد .. فى ايه يا دكتور
الدكتور بصوت عالى.. جهاز الصدمات بسرررعه
مراد.. ايه صدمات ايه هو حصل ايه
الدكتور .. القلب وقف
مراد .. ااايه
جهه ممرض بسرعه ب الجهاز اهو يفندم
ودخل الدكتور غرفه العمليات وساب مراد ف وسط زهوله.
مراد .. قسما بالله يا زين. منا سيبهم
مراد وهو يتصل بحد من المخا”برات
الو
… الو ايوا يا فندم
مراد بحده .. هديك رقم عربيه تشوفلى هيا فين حالا فاهم
… تمام يا فندم
مراد .. رقم العربيه *** تمام تجيبهالى دلوقتى
… حاضر يا فندم ادينى ساعه بس
مراد .. لا مفيش ساعه قدامك أقل من نص ساعه وتكون جيبلى المكان مفهوم وقفل
عند قمر وكان ابتدت تفوق
شهد .. بتجرى عليها .. قمر يا حبيبتى انتى كويسه
قمر وهيا تمسك دماغها .. ااه هو هو أنا فين .. ثم افتكرت ماذا حدث
قمر وهيا تقوم من السرير .. ززين زين فين هو عامل ايه
مراد .. اقعدى يا قمر زين كويس متخفيش
قمر .. بجد يا مراد يعنى هو كويس طيب طيب هو فين دلوقتى أنا عيزاه
مراد بكذب .. هو ف الغرفه اللى جنبك بس قال لما تخلصى المحاليل الاول اخدك ونرحوله
قمر وهيا بتبص. ليه .. بجد ولا بتكذب عليا
مراد .. لا هكدب ليه وطلع مسرعا من الغرفه
قمر .. أنا مش مصدقه لازم اشوف بنفسى
شهد بزعيق .. اقعدى يا قمر بقا اقعدى هو طمنك عليه اهو عجبك يعنى كدا المحلول وقع
وقامت ندهت الممرضه لكى تركبه مره اخرى
قمر فى نفسها .. والله انتو كدابين أنا حاسه ان زين مش كويس بس خلاص المحلول يخلص وهقوم اشوفه
بعد شويه
شهد طلعت ل مراد
قمر الممرضه.. ممكن اقوم صح
الممرضه .. طبعا بس الاحسن ليكى تقعدى ترتاحى
قمر .. لا لا تعالى بس شليلى البتاع ده وبتشاور ع المحلول
الممرضه .. حاضر يا فندم وشالته بالفعل
طلعت قمر من الغرفه وسالت ممرض معدى
هو غرفه زين الشافعى فين
الممرض .. لا هو زين الشافعى ف العمليات
قمر بعياط .. ايه ف ف العمليات طب طب ونبى طمنى عليه حالته ماشيه ازاى
الممرض .. هو الرصا”صه جت ف مكان جنب القلب بحوالى ٦سم
ف ده اضعف وظائف القلب وعملناله صدمات كهربائيه بس هو حاليا حالته مش مستقره بعد اذنك
وساب قمر فى وسط زهولها وصدمتها
مراد راح لغرفه العمليات
وقاعد متوتر
شهد من الخلف .. حبيبى هو زين تعبان ولا ايه
مراد .. زين قلبه وقف و لحد دلوقتى محدش طمنى يا شهد
شهد بصدمه .. اييه ع عشان كدا طلعت بسرعه من الغرفه
مراد .. اه مينفعش قمر تعرف هتبهدل الدنيا
قمر من الخلف.. ادينى عرفت .
شهد بصدمه . .. ايه ده انتى مين طلعك من الغرفه يابت انتى
قمر .. أنا أنا كنت حاسه ان زين مش كويس والله وقعدت تعيط
مراد .. اجمدى يا قمر
قمر ..قعدت تعيط وتدعى أن زين يبقا كويس وقعدت تصلى وتدعى
وبعد بضع سعات
قمر بعياط.. أنا قلقت عليه اوى يا مراد
مراد. . ربنا يستر باذن الله هيبقى بخير
وقاطعهم صوت الدكتور وهو خارج
مراد وقمر وشهد جريو ع الدكتور
مراد .. زبن دلوقتى عامل ايه بدكتور
الدكتور بضحك .. مش تقول إن صحبك ظابط وبسبع أرواح
مراد بصله با ستغراب
قمر .. هو معلش ايه اللى بيضحك احنا دلوقتى بتسال ع الحاله
الدكتور ب احراج.. احم اسف الحاله بقت كويسه والحمد الله أنا الرصاصه جت ف مكان بعيد عن القلب شويه هو اه أضعف وظائف فيه بس مع العلاج هيتحسن وهو حاليا حالته كويسه وهيتنقل ل عنايه اول ١٢ ساعه وبعد كدا هيتنقل لغرفه عاديه بعد اذنكم
قمر. ب ارتياح .. الحمد الله.
شهد .. اه الحمد الله يحبيبتى ربنا يقومهولك بالسلامه
قمر .. يارب
مراد .. طب انا معايا تلفون خليكم هنا متتحركيش
البنات بصوا وهزوا رأسهم ب موافقه
مراد. .. الو
امجد .. مراد زين عامل ايه
مراد .. احم هو حضرتك عرفت
امجد .. اه يا مراد عرفت م المخا”برات
مراد .. هو حالته دلوقتى مستقر ه وبقا كويس متقلقش
امجد .. بجد
مراد .. ايوا والله متقلقش وانا معاه
امجد .. طيب تبقا طمنى عليه تمام واول م زين يفوق انتقلوا فندق تاتى بقا أو سافروا اي حته تانيه
مراد .. حاضر وقفل امجد
………………………………………………….
عند زين كان دخل العنايه بس ابتدأ يفوق
قمر .. والله أنا هخش ومش هعمل صوت
الممرض .. يا فندم والله مش هقدر ادخلك الدكتور مش مدينا تعليمات ب كدا
قمر .. يعنى ايه يعنى أنا عايزه ادخله اوعا كدا
الممرض .. يا فندم والله مش هينفع
الدكتور من الخلف .. دخلها
قمر بصتله .. شكرا
الدكتور ب اعجاب .. العفو
قمر وهيا تجرى ع زين .. وحشتنى اوى يا بابا
ومسكت أيده وقعدت تعيط
زين وهو بيحاول يمسك يدها .. حبيبت بابا أنا كويس
قمر وهيا تمسح دموعها .. بجد بجد انتا كويس
زين اخدها ف حضنه .. اه يحبيبتى أنا كويس متقلقيش
مراد وشهد .. يا ولا يا ولا يا رومانسي
زين .. اهو نققوا ده اللى جبنى ل ورا
جميعهم ضحكو
قمر بتمثيل العياط .. زين الواد ده زعقلى
مراد بصدمه .. انا
زين وهو يقوم وبيمسك مراد بعصبيه من رقبته .. انتا عملت كدا فعلا
شهد .. يالهوى هيموت الواد اللى حياتى يخربيتك
قمر .. زين يا زين اقعد أنا بهزر
زين وهو يسببه. .. اه بحسب
مراد .. ينعل أبوا هزاركم انتم الاتنين
زين. .. بتقول حاجه يالا
مراد .. لا ابدا وشويه وطلعوا وزين بقا حالته احسن والتحول ل غرفه عاديه
مراد .. انتا متأكد من الاسم اللى قولتهولى ده
… ايوا يا فندم العربيه ديه تبع ***
مراد .. تمام
ف غرفه زبن
مراد .. زبن اللى كنا خايفين منه حصل
زين .. ايه الراجل بتاع العمليه الاخيره
مراد .. ايوا
زين .. يعنى هو كان قصدك انتا
مراد .. ايوا بس طبعا بما انى عريس وكدا صحبى قال يوجب معايا
زين.. قسما بالله انا لو كنت اطول احطك ف وش المسد”س كنت عملت كدا
مراد .. بيعملنى بطيبه وإحساس
قمر .. هو مين يحبيبى الحقى يا شهد ده ببخونك
شهد .. هيا مين ديه يا مرااااااد
مراد .. لا أهدى انتى هتسمعى كلمها ولا اى
زين .. ع فكره الواد ده خاين
مراد .. بس يعم احسن هتصدق
شهد ضحكت.. لا مش للدرجادى أنا اصلا سمعتكم وانتو بتتكلموا
قمر .. زين انتا رايح فين
زين .. أنا مبحبش جو المستشفيات ده يلا انا عايز اروح
مراد .. بس الدكتور مكتبش ع خروح
زين .. وهو من امته أنا بستنى حد يعمل حاجه
قمر .. بس كدا غلط يا زين خطر عليك
زبن وهو بغمزلها .. طول منتى جنبى مش هيبقى في خطر
شهد .. يالهوى ع التثبيت يا جماعه
مراد .. نعم بروح امك
شهد .. ولد عيب
وبالفعل الدكتور جه وكتب ع خروح لزين غصب عنه وكتبله علاج وحمل زين المسؤوليه لو تعب أو حصله حاجه وذهبوا جميعهم إلى الفندق مره اخرى
وجميعهم طلعوا جناح زين
زين .. قلولك ايه
مراد. . ولا حاجه بس امجد قلى لازم نسافر مكان تانى أو نغير الفندق
زين .. لا فكك هنقضى اليومين بتوعنا وهنمشى هو. طلاما شاف فيها د”م وحوا رأت ههيقلف ومش هيقرب تانى
مراد .. يخربيت جمودك يا جدع
زين .. مش جمود ولا حاجه انتا بس اللى عيل خرع
وقفل الكلام عشان البنات جيه
البنات وهما يحطوا عصير
شهد .. عجبك كدا بوظت السفريه
زين .. المفروض تشكرينى أنا فديت للاخ اللى جنبك ده
مراد .. حد قلك تخاف عليا يا بيبى
زين .. غور ياض انتا وهيا أنا عايز ارتاح. واقعد مع مراتى
مراد . وانا كمان والله وغمز لشهد يلا يا مراتى
واخد شهد ومشيوا
…………………
زين .. هههف غمه وانزاحت.
قمر .. زين أنا خايفه عليك اوىى
زين وهو يخصها فى حضنه .. متخفيش يحبيبتى
قربى خايفه ليه
قمر.. ع عشان الجرح
زين ..لا تعالى الناحيه التانيه
واخدها ف حضنه وقبل رأسها بحنان
……………………………
عند ام قمر وناديه
ناديه.. قلبى وجعنى اوى ي ام قمر عايزه اكلم العيال وحشونى
ام قمر .. يا شيخه أهدى بس هما بس عشان وحشوكى بس متوهميش نفسك هما بخير الحمد لله
ناديه .. والله وانا اكرهلهم الخير يارب يبقوا كويسين فعلا
ام قمر .. أهدى بس هيبقوا بخير وبعدين دول عرسان مش عايزين نفضل نزن عليهم بقا
ناديه .. ع رايك. تعالى نتفرج ع التلفزيون.
ام قمر .. يلا يختى اهى حاجه تسلينا
…………
عند مراد
شهد دخلت لبست كاش مايوه قصير وفردت شعرها
مراد .. اخيرا بقيتى معايا يا شهودتى
شهد .. بطل بكش بقا منا معاك طول النهارالاه
مراد. .. لا انتى دلوقتى بتاعتى انا وبس لاكن طول النهار ملهم شيفبنك معايا
شهد .. اسكت يا مراد أنا اتضيقت اوى ع اللى حصل ده
مراد .. لا يحبيبتى متشغليش بالك ده واحد كدا من الأعداء ملناش دعوه بيهم
شهد.. امم
مراد وهو يقرب منها .. طب اي
شهد. . اي
مراد جذبها ليه بقوه وقعت عليا وهو نايم
مراد .. وحشتينى وهو يمشى أيده ف شعرها
شهد.. وأنتا كمان
مراد قبلها من عنقها بلهفه ثممم ذهبوا اللى عالمهم الخاص
……….
تانى يوم 🩵✨
الباب كان بيخبط ع جناح زين
قمر .. يبوووه بقااا أنا مش
زين وهو يحط يده ع فمها… شش هتفضحينا اسكتى أنا هقو م افتح
زين فتح الباب.. نعم
كان حد من الفندق .. احم حد جه من مستشفى *** وساب الورق ده وقال اسيبه لحضرتك
زبن ب استغراب ورق .. تمام ماشى شكرا
وقفل الباب
زين وهو يفتح الظرف
واتسعت عينيه من الصدمه مما رأه
زين بصدمه .. ايييهههه
زين بصوت عالى.. قمممر يا قمممررر
قمر .. نعم فى اي
زين .. ايهه ده ده بجد
قمرربصتله بصدمه و و و

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى