رواية قلوب قاسية الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هبة أحمد
رواية قلوب قاسية الجزء السادس والعشرون
رواية قلوب قاسية البارت السادس والعشرون
رواية قلوب قاسية الحلقة السادسة والعشرون
مريم / يلا نروح نفطر على الكراسى عند جذع الشجرة
صفاء / المدهول قاعد هناك وعمال بيكلم نفسة شكله حبك ياقمر وشاورت على مريم
مريم / حبة عقرب دبنى ادم شكلة متخلف
صفاء / بالعكس دة راجل بمعنى الكلمة ويعتمد علية بس هو بيحب الهزار
مريم / انتم ناس من طينة واحنا من طينة تانية غيركم احنا يا اما ولاد حرام يا بنكون مطردين من بيوتنا ومتدمرين مفناش حتة سليمة
صفاء / ما يمنعش انكم تحبوا وتتحبوا وتكملوا حياتكم
مريم / احنا فى مجتمع مبيرحمش الضعيف فما بالك باللقيطة او المتربية فى ملجآ
صفاء / الحب بيعمل المعجزات
مريم / الحب بيعمل المعجزات فى بلد غير مصر يلا انا جعانة اوى
شمس / يلا ناكل علشان نعمل الغدا لان خالتى هنية زمانها تعبانة من امبارح
صفاء / عندك حق هى فعلا فطرت عمى ممدوح وقالت هادخل انام يلا الفطار فى المطبخ
ياسمينة / تعالوا مفيش حد برة شكلهم راحوا للارض
مريم / بصراحة مش هاقدر اطلع بقولكم جعانة اوى
شمس / شوفى الفون يا مريم
مريم / درقم غريب
صفاء / هاتى انا هارد
شمس / خدى يااختش
صفاء / السلام عليكم مين معايا
اللواء على / انا سيادة اللواء على يا حضرة الضابط
صفاء / خير حضرتك تحت امرك
اللواء على/ طمنى الجماعة ان فرحة بخير وكمان الضابط اميمة على وصول لعندك
صفاء / ممكن ابعت اجيب ولادى يفضلوا معايا اليومين دول علشان ستى تعبانة
اللواء على / حاضر ابعتى جمال يجيبهم وخلى عينك على البنات
صفاء / حاضر متخفش عليهم هم فى امان بأذن الله. ممكن حسام هو اللى يجيب الولاد جمال بينسى نفسة مع ستى
اللواء على / حاضر ياستى اهو حسام جنبى هاقوله
صفاء / تشكر يا افندم مع السلامة
مريم / مين دة ابت
صفاء / دة سيادة اللواء على بيطمنا على فرحة وكمان فى مفاجاه حلوة ولادى هياجوا يقعدو معايا اليومين دول
شمس / هو ولادك اسمهم اية
صفاء / سيف عنده خمس سنين وشهد تلات سنين
شمس / ربنا يبارك فيهم و يجعلهم من الخلف الصالح
مريم / امين يارب
ياسمينة / يارب يكمل مشوارنا انا وعبود ونتزوج ونخلف ولاد كتير
مريم / ربنا يوفقكم يارب. انتم ممكن تكتبوا كتابكم دلوقت ولما شهيرة وفتحية والشله كلها ياخدو جزاهم تتزوجوا
ياسمينة / لا افرضى اتحبسنا كدة احسن
صفاء / فتحية محبوسة. وشكلها هتاخد اعدام علشان قتلت زوجها متولى
مريم / لا انتى بتهزرى صح دكانت بتقعد تتحايل على فريد علشان تاخد له التموين
شمس / اكيد دة خبر مش صح انتم بتقولوا كدة علشان احنا نطمن بس
ياسمينة / احنا رضين بقدرنا منها لله مرأت ابوية هى السبب فى رميتى فى الملجآ
صفاء / صدقونى فتحية قتلت زوجها روحت لاقيتة نايم مع بنتها هى اسمها ريم على ما عتقد
مريم / فعلا بنتها اسمها ريم سبحان الله فعلا الزمن دوار وكما تدين تدان هى كانت بتاخد البنات غصب عنها توصلهم للزباين علشان استغفر الله العظيم
صفاء / وهى اعترفت ببلاوى على شهيرة واللى معاها
شمس / الشاى يابنات يلا نعمل الاكل هنعمل غدا اية
صفاء / مش عارفة والحاجة هنية لسة نايمة تعالوا نقعد على الكراسى ننتظر الضابط اميمة زمانها على وصول
مريم / روحوا هاغير هدومى وجاية وراكم ودخلت الاوضة لتبدل ثيابها وجدت جمال نائم على السرير ومبتسم
مريم / نهارك احوس بتعمل اية هنا اتفضل اخرج برة
جمال / واخرج لية تعالى عوزة اتكلم معاكى شوية
مريم / من فضلك اخرج برة
جمال / قولت عوز اتكلم معاكى ومسك ايدها
مريم / انت بتمسك ايدى ياحيوان وطااااااااخ على وجه بالقلم
جمال / انتى عارفة عملتى اية اقسم بالله لاعلمك الادب ولوى زرعها خلف ظهرها ولسة هيضربها
مريم / استقوى عليه علشان انا ست ومليش حد يدافع عنى
جمال / امشى من ادامى غورى مش عوز اشوف طيفك
صفاء / الله ينور عليك ياحضرة الضابط بدل ما نحمى البنات نعمل ليهم كارت رعب
جمال / مش عوز اسمع نفس
صفاء / ثم انت اية جابك هنا اصلا
جمال / كنت باخد هدوم الشغل وتركهم وخرج
صفاء / بعد ما مشى انتى هببتى اية يخربيتك الراجل طالع بيطلع دخان من ودانة
مريم / ابد انا ضربتة بالقلم بس
صفاء / نعم ياروح خالتك ضربتية بالقلم
هنية / فى اية يابنات
صفاء / مفيش ياخالتى هو انتى هتعملى غدا اية النهاردة علشان نعملة
هنية / الحاج ممدوح هيجيب فراخ مشوية للكل
صفاء / الضابط اميمة هتاجى كمان شوية
هنية / تنور ابقوا ناموا فى الاوضتين دول
مريم / تركتهم وخرجت جلست جنب شمس وياسمينة ساكتة
صفاء / بنات الحاج ممدوح هيجيب فراخ مشوية للغدا
ياسمينة / هاروح الم الغسيل واغسل المواعين
شمس / خدينى معاكى امزة وانتى اية نظامك ابت وخبطت على كتف مريم
صفاء / مريم هتروح معايا نر٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)