روايات

رواية قلوب قاسية الفصل الحادي عشر 11 بقلم هبة أحمد

رواية قلوب قاسية الفصل الحادي عشر 11 بقلم هبة أحمد

رواية قلوب قاسية الجزء الحادي عشر

رواية قلوب قاسية البارت الحادي عشر

قلوب قاسية
قلوب قاسية

رواية قلوب قاسية الحلقة الحادية عشر

شهيرة/ بص الولاد تطلع ساعتين بس فى اليوم
فريد / طب والبنات
فتحية./ بلاش البنات تخرج علشان لو خرجت لازم تقضى الليل كله برة
فريد/ ومين اللى هيشيل تمن التموين بتاعهم
فتحية / اسأل عبدة الوحش وهو اللى هيقرر
فريد / عبدة الوحش انا مليش كلام معاه هو بيموت فى دلعك
فتحية / يخربيتك المرة اللى فاتت كنت هاطلق فيها متولى دخل لاقينا ههههههه
فريد / هى جديدة ما انتى طول عمرك سافلة
شهيرة / كلمية ورواحى اتفاهمى معاه ولو على متولى تموينة موجود اديها تموين متولى واتوصى
فريد / عيونى للحاج متولى خدى يا قمر
فتحية / هافضل معاه للصبح مش هاعرف ارجع بالليل الطريق بيكون خطر علية
فريد / والله انتى اللى خطر على الطريق ههههههه
شهيرة / اخلصى وبالمرة كلمى طة الزفت شوفى لو وصل لحاجة
فتحية / هافوت على البيت اظبط نفسى واوصل تموين متولى بالمرة
فريد / خدى دى كمان بالسم الهارى
فتحية/ مهو سم انت فاكراة حتة شيكولاتة ههههه
فريد / اموت انا فى الضحكة دى
فتحية / خبطتة على كتفة اتلم ياض انت كبرت خلاص
فريد / اه يخربيتك الجرح وجعنى
خديجة. / بت يامرفت انا سرقت فون شهيرة
مرفت / يخرببيتك يابنت المجنونة جدعة ابت عرفت ىتسرقية ازاى
خديجة / ابدآ لما انتى ضربتى فريد خوفت عليكى ليبلغوا البوليس فدخلت مكتب شهيرة كنت عوزة اتحايل عليها ملقتاهاش ولاقيت فونها اخدتة وخبيتة فى الجنينه جبتة دلوقت وجيت معاكى وخرجت الخطين منة
مرفت/ هو قرب يفصل شحن يا فالحة
خديجة / هى دى تفوتنى ما انا سرقت الشاحن كمان تعالى نشوف فية اية
مرفت / تعرفى تشغلية
خديجة / ايوة طبعآ اتعلمت من الولد منصور السواق
مرفت. / انتى سوابق بئة
خديجة / منها لله مرأت ابوية هى اللى وصليتنى لهنا
مرفت / كلنا فى الهم سوا يارب اخواتنا شمس ومريم ياسمينة وعبود وخالد يقدرو يعملوا حاجة
خديجة/ هيعملوا بأمر الله هم جدعان تعالى اتفرجى يخربيتك يا بدور شوفى البت وسطها شغال ازاى
مرفت / مش دة الدكتور اللى كان واخد اخونا محمد الله يرحمه وهو كمان اللى اخده لما مات
خديجة / شوفى بدور بتشرب سجاير شكلها فيها حاجة
مرفت / اكيد واخده جرعة مخدرات دول عصابة بجد ربنا يولع فيهم كلهم
خديجة / فكك منها بقولك ننام احسن
مرفت / هتعملى اية فى المصيبة اللى معاكى
خديجة / هاطلع البتاع الصغيرة دى
فتحية/ اتخمدى يا حيوانة منك ليها
خديجة / اتخمدنا ياست الناس
مرفت / كلة من البومة دى هى اللى بتقول لشهيرة على كل حاجة خبى الفون دة بدل ما تروحى فى داهية
خديجة / انا هاشيله فى المخزن. بس هاخد دى منصور قال لية كدة كل حاجة على التلفون بتكون موجودة هنا
مرفت / جدعة ابت هانام انا تعبان وبردانة وعطشانة
خديجة / خدى اشربى معايا زجاجة مية وتعالى نامى فى حضنى ندفى بعض
فى المزرعة
√√√√√√√√
صباح جديد
::::::::::::::::::
جمال / احنا ماشين ياقمر دعواتك
صالح ( والد حسام ) / ربنا ياخدك وارتاح منك غور ياض
جمال / نهار اسود امال لو مكنتش عمى يا صالحتوى كنت عملت اية
حسام / يلا يابنى ورانا شغل بابا احنا يمكن نغيب حوالى اسبوعين
صالح / يارب تفضلوا فى المهمة دى على طول وبخاصة الزفت دة
جمال / انا على قلبك لحد ملاقى بنت مفترية تلمنى ههههه
صالح / تعالى اخطبلك بنت عمك زاهر عروس زى الفل جمال ومال
حسام / اكدب بئة ياحاج جمال اية وزق جمال على ابوه دجمال دة احلى منها ههههههه
جمال / شاهدة ياقلبى. زوجك عوز يزوجنى لبنت صاحبة شكله هياخد رشوة منة
ماجدة / فشر بنت زاهر مين الهبله دى انت تستاهل ستها
صالح / تعالى.اكوى قميصى عاوز انزل
ماجدة / هدومك كلها مغسوله و مكوية
صالح مسكها من ايدها تعالى جوه لحد الزفت دة ما يمشى
جمال / يخربيت غباوة ابوك ياشيخ دعجوز متصابى فعلا
صالح / امشى يابارد من هنا ولما تحب تاجى ابقى اقعد فى شقة الزفت اللى جنبك وانا بنفسى اللى هاطلع ليكم الاكل
جمال / انت مريض بجد يا عمى دانا راضع مع حسام. وتركهم ونزل
حسام / انت فعلا ولا بلاش انا نازل
فى مزرعة
الحاج ممدوح
مريم / عبود عوزين شقة واسعة علشان تتزوج انت ياسمينة بئة
خالد / كان نفسى مرفت تكون معانا
مريم/ انا هاعجل بقضاء شهيرة واللى معاها
عبود / ازاى يافالحة
مريم /نكلمها على التليفون الارضى بتاع الملجآ
شمس/ احنا مش عوزين تهور عوزين نركز فى اللى هنعملة والاحسن ندخل الحاج ممدوح فى الموضوع
خالد / مش عارف انا مقلق من ناحيتة
ياسمينة / هو شكلة راجل متعلم وبيصلى الفرض فى وقتة
فرحة / جدو ممدوح قال انى لية خمسة جنية عن كل يوم اصلية كامل. يعنى اية كامل يا ابلة
مريم / يعنى تصلى الفجر والضهر والعصر والمغرب والعشا
فرحة / اة فهمت انا امبارح صليت كل دول هاروح اخد الخمسة جنية
الحاج ممدوح / عبود خالد يلا هنروح الغيط الشرقى
عبود / حاضر جاى. يلا ياخالد هو كريم فين
الحاج ممدوح / كريم ت٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى