رواية قلوب قاسية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هبة أحمد
رواية قلوب قاسية الجزء الثاني والعشرون
رواية قلوب قاسية البارت الثاني والعشرون
رواية قلوب قاسية الحلقة الثانية والعشرون
:::::::::::::::::::::::::
صفاء / اخذت الهاتف وقالت ابعت اميمة بدل هند يا سيادة اللواء
الواء على / لا هى دى اللى موجودة
صفاء / بلاش هند بصراحة هى حامل وتعبانه دة غير كمية الهبل اللى جواها
اللواء على / هاكلم عمران زوج اميمة واشوف ظروفهم
صفاء/ الشغلانة بتاعتنا مبتعترفش بالظروف ياافندم دى ارواح ناس ولازم نقدر نأمن حياتهم
اللواء على / انتى هتعلمينى شغلى
صفاء / لا اسفة سيادتك بس المهمة بجد صعبة وبخاصة لما يكون الضابط طة طرف فيها
اللواء على / انا جاى اتكلم مع الاولاد اللى معاكم لو كدة يقعدو فى شقة أأمن ليهم
صفاء / هابعت لحضرتك حضرة الضابط جمال حالا بالعربية يجيب سيادتك
اللواء على/ بلاش مش ناقص غتاتة
صفاء / هو ركب فعلا وجاى لحضرتك
اللواء على / ماشى ياستى منتظرة خلية ياجى بسرعة
صفاء / حاضر بالسلامة يا افندم
جمال / هو فى اية
صفاء / سيادة اللواء على عوزك تروح تجيبة و بسرعة
جمال / على فكرة كدة مش حلو انك تدبسينى اروح اجيب سيادة اللواء على بدل ما انام واحلم بالقمر دى وشاور على مريم
مريم / انت بنى ادم بجح فعلا ما انت مولود فى بئك معلقة دهب مش متربى فى ملجآ
حسام / هههه اسف يا انسة هو كل كلامة هزار
مريم / بصوا انا هابعت ليك نسخة من المستندات اللى على التليفونات اللى معايا وكمان نسجة من الملفات بشرط الاصل يفضل معايا
جمال / لية هم كام تليفون
مريم / اربعة وكلهم ملغمين
عبود / هى تقصد ان عليهم بلاوى
صفاء / حضرى الحاجة لحد ما سيادة اللواء على يوصل
جمال / المفروض انا اللى اروح اجيبة صح
صفاء / ايوة امشى بئة ربنا يهديك
جمال / اخد القمر دى معايا
مريم / بص يا ابنى انت شكلك عندك عم اهبل
جمال / تصدقى صح ابو الولد حسام هو فعلا اهبل
حسام / ابوية انا قوم يا بارد امش من هنا
جمال / والنبى خلى بالك من قلبى اللى معاكى
الحاج ممدوح / حضرى الفطار ياحاجة
هنية / كل حاجة جاهزة هتفطروا دلوقت ولا مع سيادة اللواء على
الحاج ممدوح / لا دلوقت لما حضرتة ياجى يبقى يفطر هو وجمال
جمال / منكم لله عالم ظلمة كان نفسى اكل معاكم
فى الملجآ
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
مع شروق الشمس حضر الى الملجآ ثلاث اطفال بنتين وولد شكلهم اخوات
بعد امضاء شهيرة على محضر الاستلام فريد. خدهم عوزاك تكسر شوكوتهم ماشى
فريد / انتى تأمرى جارى التنفيد يلا قدامى ورانا شغل
البنت الكبرى وتسمى صباح عندها حوالى13 عام. شغل اية
فريد / تنضيف الحمامات ياعسل انتى تنضفى الحمام اللى جنب البوابة والسلالم وانتم الحمامات اللى جوة وحمام الست المديرة يتنضف الاول
هانى ( اخو صباح الصغير عمرة 6 ) حاضر بس انا مش بعرف انضف حاجة
سها ( اخت صباح الوسطى عمرها 9 ) انا هاعمل شغل هانى هو لسة صغير
فريد / يتعلم وشده جامد من دراعة وحدفة فوقع على حرف الباب دماغة اتفتح
صباح / بصوت عالى اخوية انت ازاى تضرب اخوية مسكت فريد قعدت تضرب وتعض فية هى واخواتها
فاضل / الحقى عمى فريد فى عيال بتضرب فية
مرفت / هو فين وجرت علي مكان ما فاضل شاور ليها
شهيرة / ابعد الاوباش دول عن فريد يادمنهورى
دمنهورى / ياست هانم فريد خلاص كبر و بقااااا كارت محروق سيبهم يكسروا انفة وخليه يسرح يوزع البضاعة مع الولاد
شهيرة / شكلك كلامك صح هو خلاص كبر وعجز
دمنهورى / انا موجود اطلبى وانا انفذ
شهيرة / خليك شوية لما الولاد تبهدله جامد وبعدين ابعدهم عنه وحصلنى على المكتب
فريد / بصوت واطى انتى بعتينى بدرى اوى ياشهيرة اقسم بالله لاخليكى تندمى وزق صباح من فوقة وقام نفض هدومى ودخل الاوضة تمدد على السرير واخذ يفكر فى طريقة تجعل شهيرة تتعاقب على كل افعالها. ويكون هو مرشد عليها
دمنهورى / اية شكلك عجزت بقاااا و شوية ولاد تقدر توقعك على الارض وتبهدلك كدة الله يرحم الرجولة هههههه
فريد / الله يرحم ابوك كان بياجى يمسح جزمتى علشان اديله التموين ولا انت لما كنت عايش فى بير السلم على كرتونة دلوقت بقيالك صوت
دمنهورى / كل وقت ولة اذان انا دلوقت بقيت الاقوى فنصحية امشى جنب الحيط
فريد / ههههه تعرف ان فتحية كانت مغرورة زيك كدة وهى دلوقت منتظرة عشماوى
مرفت / تعالوا ياولاد انا هاساعدكم فى تنضيف الحمامات والسلم
صباح / هو مسك اختى من
مرفت / عارفة هو انسان سافل اصلا
هانى / وضربنى جامد فتح دماغى
مرفت / معلش يلا تعالوا انتم خليكم على الباب اعملوا انكم بتنضفة وانا هنضف مكانكم
صباح / المكان دة وحش اوى عوزة امشى مع اخواتى
مرفت / واية اللى جابكم هنا اصلا
صباح / ماما ماتت من اسبوعين. وصاحبة البيت جت قعدت معانا كنت فاكرها انها بتحبنا علشان كانت صاحبة ماما بس كانت جاية تسرق عقد الشقة وبعد ماسرقتة اتصلت بعمى ياجى ياخدنا عمى رفض سلمتنا للقسم وقعدنا اربع ايام فى القسم ومنة على هنا
مرفت / ملكمش معاش
صباح / ماما كانت بتقبض معاش بابا هو له معاش وشقتنا كانت بخمسين جنية فى الشهر ومعاش بابا كبير
مرفت / منها لله صاحبة البيت علشان تستولى على الشقة تشرد تلات اطفل حسبى الله ونعم الوكيل فيها
هانى / انا ع٠٠٠٠٠٠٠٠
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)