روايات

رواية قلوب قاسية الفصل الثامن عشر 18 بقلم هبة أحمد

رواية قلوب قاسية الفصل الثامن عشر 18 بقلم هبة أحمد

رواية قلوب قاسية الجزء الثامن عشر

رواية قلوب قاسية البارت الثامن عشر

قلوب قاسية
قلوب قاسية

رواية قلوب قاسية الحلقة الثامنة عشر

جمال / دلع اليمامة كويس يا حاج
الحاج ممدوح / انت مرفود يا خفيف انا مش ناقص صداع
جمال / بلاش بالله عليك طب وامى اليتيمة مين هيصرف عليها هى وابوية اللى عنده شلل
حسام / احسن دة ولد فاشل
صفاء / اجرى بوس ايد عمك الحاج ممدوح علشان تفضل فى الشغلانه
جمال / انا مستعد ابوس ايدك بس اغسيلها الاول
الحاج ممدوح / خدة من قدامى ممكن
جمال / زوجك طيب اوى ياقمر وطلع يجرى
مريم / كدة كلة تمام فرحة روحى جيبى ماما زكية علشان تفطر معانا
فرحة / حاضر واخد الخمسة جنية بتاعتى اللى عند جدو
مريم / انتى بتصلى علشان الخمسة جنية
فرحة / ايوة هو قال لية كدة
مريم / ههههه ماشى تعالى بسرعة
فرحة / جدو انا صليت اليوم كله ماشى
الحاج ممدوح / هاتى حصالة فرحة ياحاجة
هنية / خدى ياقلبى
فرحة / هييية دى جميلة اوى متشكرة
الحاج ممدوح / خدى فلوسك وادى الشيكولاتة بتاعة فرحة
زكية / فرحة تعباك معاها اسفة ياحاج
الحاج ممدوح / مفيش تعب فرحة دى بنت طيبة زى اخواتها يلا نمشى ياولاد
زكية / هاخد صفاء تفطر معانا ياحاجة
هنية / خديها وخدى اكل من المطبخ لوعوزين و الغدا هيكون سمك مشوى وهبة وخيرة هيعملوا الرز ريحوا انتم النهاردة من الشغل
زكية /كتر خيرك هافطر واقعد اغسل الهدوم
هنية / علمى البنات تساعدك فى الغسيل ويحضرو اكلهم. دول بنات ولازم يتحملوا المسؤلية
زكية / شهادة حق هم بيعملو كل حاجة انا بروح الاقيهم مخلصين كل الشغل وكمان محضرين لية مية ساخنة وبيغسلوا رجلية كل ليلة
صفاء / ربنا يبارك فيهم يارب يلا يا خالتى
نرجع لفتحية فى الملجآ
###############
فتحية/ كله تمام يا ست الكل وخدى نصيبك اهو
شهيرة / انا خايفة غادة عمة مريم جاية النهاردة ولو عرفت انها هربت من الملجآ هتبهدل الدنيا
فتحية / هى كانت بتشوف مريم وعارفة شكلها
شهير / لا هى لما بتكون قاعدة فى الجنينة انا باشاور ليها عليهم وهى مكنتش بتهتم حتى تبص عليها
فتحية / كدة محلوله نقعد اى بنت فى الجنينة ونقول ليها دى مريم وخلصت المشكلة
شهيرة / يخرببيت دماغك تصدقى فكرة حلوة
فتحية / هاروح اشقر على البنت وابوها واعمل ليهم اكل وعلى اخر النهار اكون هنا
شهيرة / خدى التموين بتاعة هههههه خلى بالك من نفسك النوع دة بيعمل دماغك تمام
فتحية / دعواتك يقدر يعمل حاجة هههههه
شهيرة/ غورى ياسافلة
مرفت / وقفت خلف الجدار تلتقط انفاسها من هول ما سمعت
عاصم / انت بتعملى اية هنا هو انتى بتصنطى على ست شهيرة
مرفت / وهاتصنت عليها ليه انا كنت بدور عليك خضتنى ياولد
عاصم / اموت انا فى الدلع
مرفت / مصدعة جامد عوزة حاجة للصداع
عاصم / عيونى للقمر عوزة حاجة مصرى ولا مستورد
مرفت / مصرى طبعآ اموات فى الصناعة المصرية
عاصم / والمصرى موجود وتحت الاذن
مرفت / قولنا حاجة للصداع بلاش افهمك صح
عاصم / دقيقة هاجيبلك المطلوب
مرفت / بصوت واطى جالك عشماوى ياواطى
فاضل / اختى خديجة عوزاكى
مرفت / حاضر روح انت انا جاية وراك
فاضل / الولد عاصم دة وحش وضربنى امبارح بلاش تلعبى معاه
مرفت / حاضر ياقلبى روح انت عند خديجة
فاضل / حاضر
عاصم / خدى بس انا معطكيش حاجة
مرفت / يا واد ياجامد الصنف دة شكله بريمة وخبطتة على كتفة
عاصم / مش اجمد منك ياصاروخ
مرفت / شكلك لسة معمر. الدماغ
عاصم / مش خسارة فية بقولك هاسيبك واطير ورايا مصلحة هتخلص فى السريع
مرفت / عوزة اطلع برة السجن دة شوية لوحدنا اشم هوا نضيف
عاصم/ اموت انا فى الدلع الصنف دة شكله بريموا
مرفت / اموت فى الهوا
عاصم / ساعة زمن وجاى يا كل الهوا
مرفت / عوزة حاجة حلوة جعانة اوى هات اى حاجة
عاصم / وانا كمان جعان ومشتاق ليكى
مرفت / امشى هاروح انام وتركتة ودخلت الحمام افرغت ما اعطاه لها عاصم فى الحوض يخرببيتك ولد فاشل وخرجت راحت نامت جنب خديجة
خديجة / فاضل قال انك كنتى مع عاصم بلاش ياحبيبتى الولد دة شر
مرفت / كنت جنب مكتب شهيرة باسمع اى اخبار عن اخواتنا سمعت شهيرة بتقول ان واحدة اسمها غادة هتاجى تدفع فلوس وانها بتكون عمت مريم
خديجة / معقولة يعنى كلام مريم صح وهى ليها عمة
مرفت / ايوة وهى متعرفش مريم وعلشان كدة هم هيخلوا اى واحدة تقعد فى الجنينة ويقولوا انها مريم
خديجة / منهم لله عالم ظلمة بكرة ربنا يرد المظالم والله ربنا مابيسيب حق المظلوم
مرفت / الظلم زاد اوى تصدقى الولد عاصم بيبيع مخدرات وبيشرب كمان
خديجة / لية هو انتى لسة عارفة فتحية وواحد اسمة طة هم اللى بيجيبوا الحاجات دى وفريد بيقعد يوزعها على الولاد تبيعها
مرفت / تصدقى انا بحمد ربنا ان فاضل بيعرج برجلة والا كان زمانة بيتعاطى مخدرات وبيبيع
خديجة / الحمد لله يارب يحفظ اخواتنا مريم واللى معاها
مرفت / نفسى اخرج برة الملجآ واشوف الناس واتعامل معاهم
خديجة / مش يمكن ربنا باعد عننا شر الناس بوجودنا هنا
مرفت / هو فى شر اكتر من اللى احنا فية ما انتى اتأزيتى هنا وكنتى هتموتى كمان
خديجة / لعلة خير تعرفى انا جيت هنا وانا عندى سبع سنين لما بيتنا اتهدم ابوية وامى ماتوا تحتة واخوية اللى كان عنده تلات سنين مات هو كمان جارتى اخدتنى علشان اقعد عندها. ولما دخلت شقتها سابت علية ابنها الكبير اغتصابنى قدامها وهى كانت بتضحك علية وبعدها لما جت من برة لاقت زوجها نايم معايا طردتنى برة الشقة جة جارنا وادانى القسم. ومن القسم لهنا
مرفت / طبطبت عليها. معلش ياقلبى اسفة بجد
خديجة / الانسان المحظوظ بيبقى محظوظ ومرتاح طول عمره. والتعيس بيفضل كدة طول عمرة عايش فى قهر وزل وكسرة نفس شايل على ضهره جبل من الهموم
مرفت / خل٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى