روايات

رواية قلوب عاشقة الفصل التاسع 9 بقلم أماني المغربي

رواية قلوب عاشقة الفصل التاسع 9 بقلم أماني المغربي

رواية قلوب عاشقة الجزء التاسع

رواية قلوب عاشقة البارت التاسع

رواية قلوب عاشقة الحلقة التاسعة

وقف لؤي يتابع نور وهي تلعب مع طفلهم بسعادة ولكن تغيرت ملامح وجة للقسوة عندما تذكرها وهي في احضان جاسر ليسرع اليها ويخط..ف الطفل منها
لتهتف نور بحدة….انت اتج.ننت ازاي تخط..فة مني
كدا
ليهتف بجمود. .انتي الي متنسيش نفسك انتي هنا ككمجرد مرضعة وبس ومتنسيش انك بنفسك رفضتي ابني وكنتي بتدعي علية بالمو..ت عشان كدا فقدتي الحق انك تلعبي معاه
ليأخذ الرضيع ويغادر ولكنها اوقفتة.. الولد دا ابني غصب عنك ولعلمك بقا انت الي ملكش حق فية لاني انا الي تعبت فية لحد مجة علي الدنيا في الوقت الي انت كنت مقضيها سهر وبنات
لتأخذ الطفل الذي كان يبكي. …ويلا من غير مطرود وريني عرض كتافك خليني اكل الطفل
هتف ببرود…طب ما تأكلية ولا انتي نسيتي اني شوفت كل حاجة قبل كدا
نور…انت علي فكرة قليل الادب
بداء يفك أزرار قميصة ويقترب ببطئ…وسا..فل ومنحط كمان تحبي تجربي
لتصرخ وتعطية ظهرها. ..اطلع برا برررا
بعد دقائق هتفت ريم. ..علي فكرة هو مشي من زمان
هتفت نور بحرج… ها

ابتسمت برقة. ..مافيش داعي للإحراج دا كلة انا عارفة إن اخويا بيبقا رزل حبيتين تلاتة بس لازم تعرفي انة بيحبك كتير
تمتمت نور….حبة بورص
ريم…بتقولي حاجة
نور…بقولك انتي واقفة لي تعالي اقعدي
ريم…هو انا ممكن اطلب منك طلب
نور…اكيد اتفضلي
ريم…هو ممكن نكون أصحاب اصلي بصراحة من ساعة ما فوقت من الغيبوبة وانا مبقاش عندي اصحاب
نور..اكيد طبعا ي حبيبتي تعرفي انا كمان معنديش صحاب مكنش عندي غير جاسر
ريم. ….جاسر تعرفي اني بكرة الاسم دا
تذكرت نور حديث لؤي …لي كدا
تنهدت بحزن مصطنع. ..دا موضوع كبير وهياخد وقت كبير
نور..وانا مش ورايا حاجة وممكن اسمع
ابتسمت بخبث داخلها وتظاهرت بالحزن الشديد امام نور…بصي ي،ستي جاسر دا كان حبيبي ايام الجامعة ساعتها انا كنت في اول جامعة وهو كان اخر سنة له حبيتة بجنون واتعلقت فية جامد خاصة انة عوضني عن غياب بابا واخويا فحياتي الي كنت مفتقداهم بس بلاسف هو استغل دا و اني مقدرش اعيش من غيرة فضحك عليا وسبني ومشي بعد ما كسر قلبي وسبلي حتة منة جوايا ولما جيت اوجة انكر ورفض يعترف بية واتهمني فشر..في وقالي روحي شوفي مين ابوة بعيد عني ساعتها مقدرتش استحمل الصدمة ولا قدرت اواجة اخويا فقررت انتح…ر بس ذي ما انتي شايفة انا لسا عايشة بس للاسف فقدت نفسي

تأثرت نور من حديثها وفرت دمعة من عيونها. ..ما تقوليش كدا ي حبيبتي انتي لسا قدامك العمر طويل وبعدين مش كل الناس شبه بعض
ريم…اتمني اسيبك بقا تنامي شكلك دوشتك بقصصي
نور…لا بالعكس انتي سلتيني وبعدين انتي نسيتي اننا بقينا صحاب
حضنتها ريم….لا ما نستش
///////////////
كان يتحدث وهو يكذ علي اسنانة. ..حضرتك مش شايف ان الشغل دا كتير عليا
لؤي ببرود. .والله لو الشغل مش عاجبك ممكن تقدم استقالتك
جاسر….لما تشوف حلمة ودنك ثم اخذ الملفات وذهب الي مكتبة
لؤي…استني
جاسر بضيق…اي اوامر تانية ي فندم
لؤي….ماتروحش غير لما تخلص الشغل الي عليك وإلا اعتبر نفسك مرفوض
ليبتسم لؤي بخبث. ..الو خلصت الي طلبتة منك….عفارم عليك
….مش هتروح ي جاسر

جاسر…هخلص الي فإيدي واروح
…طب ما تاخدهم البيت وتخلصهم هناك احسنلك
نظر الي لؤي الذي كان يتابعهم بسخط. …لا انا حابب اكمل هنا
….براحتك
بعد مرور اكتر من اربع ساعات. …اوووف واخيرا ااااه معنتش قادر حسب الله ونعم الوكيل
ام جاسر….اي حبيبي اتاخرت كدا لي
جاسر….معلش ي ماما مش قادر اتكلم هموت وانام
ام جاسر…طب نام ي حبيبي وحسب الله ونعم الوكيل فالي كان السبب
في الصباح
ام جاسر…صباح الخير ي حبيبي انت مش هتروح الشغل ولا اي
جاسر….لا ي حبيبتي انا واخد اجازة النهاردا
ام جاسر. احسن حاجة عملتها ي حبيبيزلانك الفترة الي فاتت هالك نفسك في الشغل جامد
جاسر..اعمل اي ي ماما.انتي نسيتي اني بسدد في القرض الي اخدتة من البنك عشان المشروع الي بشتغل فية
ام جاسر….ربنا يعينك ي حبيبي ويسد عنك كل ديونك
انفزعت ام جاسر من الخبط الشديد علي الباب
….استر يارب مين

الشرطة افتح ي جاسر احنا عارفين انك جوا
جاسر…..خير ي فندم
…مطلوب القبض عليك بتهمة نهب اموال الشركة
ام جاسر…..يلههههووووووي
هجمت نور علي مكتب لؤي….انت الي عملت كدا صح
لؤي ببرود….عملت اي
نور…..ما تستهبلش ي لؤي انت الي لفئت لجاسر القض.ية عشان يدخل الس..جن
لؤي…..وانا اعمل كدا لي كل الي عملتة اني بلغطت الشرطة لما حسيت اني بتسرق والشرطة هي الي حققت وعرفت الفاعل
نور….جاسر عمرة ما يعمل حاجة ذي دي وانا متاكدة انك الي وراء العملة دي وانا بحذرك ي لؤي لو جاسر مخرجش خلال الاربعة وعشرين ساعة الجايين هتشوف مني وش عمرك ما شفتة قبل كدا
لؤي….ههههه تصدقي خوفتيني
ليصرخ ويرمي كل ما علي مكتبة عندما خرجت. …انا مش هسمحلك تكوني لحد غيري ابدا ي نور حتي لو همحي الي اسمة جاسر دا من علي وش الارض انتي بتاعتي ي نورررررر بتااااعتي وبس
جاسر الجسمي زيارة
جاسر بصدمة …..انتي
….ازيك ي جاسر
جاسر….انتي اي الي جابك هنا مش كفاية الي جرالي من وراكي انتي واخوكي
ريم….ما انا جيالك النهاردا عشان اخدلك حقك منة واخليك تنتقم منة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب عاشقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى