رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهيلة حميمي
رواية قلوب ارهقها نبضها الجزء الخامس عشر
رواية قلوب ارهقها نبضها البارت الخامس عشر
رواية قلوب ارهقها نبضها الحلقة الخامسة عشر
تسمع ملاك خبط على باب
ملاك:واخيرا جم..
تفتح باب فتجد أسد يحمل فهد وجودي وباين من عيني فهد انو كان بيعيط..
ملاك بقلق:كنت بتعيط يافهد
ارتمى فهد في حضنها..
فهد:مامي عايز ارتاح شوية في حضنك
ملاك وهي تطبط على ضهره بحنية..
ملاك تمام…
جلست ملاك فوق أريكة وفضلت تطبطب على ضهر فهد وفي دماغها ألف سؤال..
بعد قليل نام فهد ..
أيد شاله وحطه على سريره…..
ملاك:في اي ياجودي..
جودي:…
فلاش بااااك..
كان فهد وجودي بيتزحلقو في مرجيحه بعد قليل..
جودي:بابي عايزه غزل بنات
أسد:تمام استنوا هنا شويه على مااجيبو
جودي:اشطا
بعد دهاب أسد لإحضار غزل بنات وقفت سيارة ونزل منها رجل ورش مخدر على فهد وأخده..
بعد عودة أسد..
أسد بقلق:في ايه ياجودي بتعيطي ليه
جودي بعياط:في راجل رش على فهد حاجة مش عرفتها وأخدو في عربيتو..
أسد بصدمة :اييه طيب مندتيش عليا ليه
جودي:كنت خايفة..
حملها أسد على دراعو وأمر كل الحراس أنهم يدورو على ابنه
بااااك
جودي:دا لعرفتو بعدين قولت لبابي على الموقع وهو جابه
ملاك: ايههه؟
يخرج أسد من غرفة فهد ويجلس بجانب ملاك ويحكي لها كل شيء
ملاك بدموع:حراام عليها دلوقتي شرطة مش ماسكاها
أسد:لا ولازم تروحي معايا علشان مكان دا خطير عليكي انتي وجودي وفهد
ملاك:مستحييل اروح لأي مكان وكمان موضوع كتب كتابنا انساه وأرجوووك ابعد عنا من يوم ما شفتك فيه وانا في مشاكل انا وأبنائي خلاااص ونبي انسى انك شفت فتاة اسمها ملاك..
لم تشعر بنفسه الى وهي تمسك وجنتيها أثر صفعة أسد
أسد بزعييق:خلاااص اسكتي انتي مش عارفة ازاي مر عليا ٥ سنوات من غيرك حرمتيني من ابنائي ٥ سنوات ودلوقتي عايزا تحرميني منهم كماان..
جودي بدموع:شششش خلاص مامي بابي بلاش تخاصمو..
دخل أسد الى غرفة فهد وحمله
في تلك اثناء فتح فهد عينيه..
فهد:هنروح فين يا بابي
أسد:عايز تشوف جدك صح
فهد:اه
أسد:تمام يلا بينا
خرج أسد وفهد من غرفة …
حمل أسد جودي فوق دراعه وبص لملاك ببرود..
أسد:لو عايزه عيالك تعالي للقصر
ملاك:مستحييل تاخد عيالي
خرج أسد من بيت ولم يعيرها اي اهتمام …..
♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤♤
جنة وهي تضم عشق..
جنة بفرحة:وحشتني اوي اوي
عشق:انتي أكتر يلا بينا..
تصعد عشق وجنة تاكسي ويتوجهو الى بيت…
♡♡♡♡♡♤♤♤♤♤♤
راجح:نورت بيت
بلال:بنورك يونس فين
يونس:انا اهوو
بلال:حبيب عمو تعالى ..
يرتمي يونس في حضن عمه
(بلال يبلغ من عمر ٢٨ سنة ضابط الشرطة)
♡♡♡♡♡♡♡♡
راجية:مين انتي يابنتي و بتعيطي ليه..
لميس بدموع:اسالي ابنك
راجية بصدمة:انتي لميس صح
لميس:صح وابنك كسر قلبي وعايز يقتل لك حفيدك يامامي
راجية بدموع:منها لله الي كانت سبب في كل دا
لميس:مين دي؟
عامر يحاول تبديل موضوع..
عامر بجمود:ممكن تفضلي برا يالميس
راجية:اصمت انت.. انت شايف بنت في حالة دي وعايز تطردها من بيت ..افهم بقا انو لميس في بداية حملها لازمها راحة وتبعد عن توتر..
عامر:بس
راجية:مفيش بس اطلع عل اوضتك..
عامر بتنهيدة:تمام..
يدخل عامر الى غرفته ويستند على باب..
عامر بتنهيدة حزن:اووف ليه بيحصل فينا كدا….
…… ….
اما لميس فضلت تعيط في حضن راجية……
لميس:والله كنت محتاجة حضن دا بيفتكرني في حضن مامي..
راجية:حبيبتي قومي توضي وتعالي نصلي هتطمني شويه….
لميس:تمام بس اتكلم مع بابي الاول عشان زمانو بيدور عليا….
راجية:ماشي حبيبتي …
لميس وهي تتصل بوالدها..
معتز بقلق:فينك يا حبيبتي دورت عليكي في كل مكان و ملقتكيش
لميس:انا تمام يابابي انا عند صاحبتي هفضل معاها ليوم
معتز:مين صاحبتك..؟؟
لميس:خولة
معتز:تمام حبيبتي اهتمي بنفسك..
تقفل خط مع والدها…….
راجية:ايمتا هتقولي لباباكي الحقيقة يالميس..
لميس بحزن:مش عارفة
راجية:انا خايفة يتصل بخولة وتقول انها مشفتكيش
..
لميس:معندوش رقمها..
راجية:تمام يلا نصلي..
لميس: هتوضا واجي اصلي معاكي ..
راجية ببتسامة:اشطا..
♡♡♡♡♡♡♡♡
خديجة:سلام عليكم
سهيل وعماد :وعليكم السلام..
سهيل:عايزاني في حاجة ياخديجة..
خديجة:ايوا فرح ابن اختي بكره عايزاك انت وعلياء تجيبو ليا الحاجات دي…
واديته الورقة ….
سهيل:كأني جوزك بتطلبي مني كدا ياسطا جوزك قدامك اطلبي منو حاجات دي…
خديجة بغيظ:مش حيعد كلامي
سهيل بخبث:تمام وينها علياء
خديجة: هناديها اهوو..
♡♡♡♡♡♤♡♡♤
تارا وهي في حضن رجل ..
تارا:وحشني اوي حضنك ياصخر
صخر:وانتي كمان ياروحي شو عملت في حيوا*ن لأسمو اسد
تارا بخبث: متخفش نهايتو على ايدي بس عايزه منك طلب
صخر:انتي تأمري
تارا:بص..
ينضر صخر الى هاتفها …
صخر بصدمة:الله اكبر اي جمال دا
تارا:عايزاك تتسلا بيها
صخر:من عيوني..
♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك وهي تضم رجليها الى صدرها..
ملاك بعياط:مش عارفة هعمل ايه دلوقتي
تدخل في تلك اثناء عشق وجنة..
تمسح ملاك دموعها بسرعة…
جنة وهي ترتمي في حضن ملاك..
جنة:وحشتني اوي ياقلبي
ملاك:وانتي اكتر عامله ايه ياروحي
جنة:تمام الحمد لله..
عشق وهي تحمل حقيبتها بسرعة
ملاك:في اي ياعشق
عشق:حالة خطيرة لازم اروح
♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤
في سيارة اسد
فهد:بابي انت مخاصم مع مامي
اسد:لا حبيبي
جودي:بس انت عطيتيها قلم
اسد وهو يغير موضوع:عايزين شكلاته..
جودي وفهد:ايوا يسسس
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سمر:اووف تارا مش بتردي على مكالماتي ليه …
في تلك لحضة تدخل تارا وصخر
سمر:خضتني كان لازم تخبطي باب
تارا:……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب ارهقها نبضها)