روايات

رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثاني عشر 12 بقلم نهيلة حميمي

رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثاني عشر 12 بقلم نهيلة حميمي

رواية قلوب ارهقها نبضها الجزء الثاني عشر

رواية قلوب ارهقها نبضها البارت الثاني عشر

رواية قلوب ارهقها نبضها
رواية قلوب ارهقها نبضها

رواية قلوب ارهقها نبضها الحلقة الثانية عشر

تقترب مني فتاة في عشرين من عمرها ترتدي اطمارا بالية وتحمل على منكبيها طبقا عليه باقات ورود..وبصوت ضعيف يخفضه الدل موروث والانكسار الأليم..

جنة:تشتري ورود ياسيدي ؟؟

أخد منها رامز بعض ورود …

رامز:ممكن اتكلم معاكي شوية

جنة وهي تجلس بجانبه:تمام..

نظرت الى وجهه المصفر،وتأملت عينيها المكحولتين بأخلية تعاسة والفاقة …أخد منها رامز باقي ورود وغايته هو ابتياع محادثها لأنه شعر ان من وراء تلك المحزنة قلبا صغيرا ينطوي على فصل من مآساة الفقراء الدائم …وقل من يهتم بمشاهدتها لأنها موجعة، ولما خاطبتها بكلمات لطيفة استأمنت وستأنست ونظرت الي مستغربة..لأنها مثل اترابها الفقراء لم يتعودو غير خشن كلام من أولائك الذي ينظرون لهم غالبا ويقولون انهم مجرد أشياء قذ.رة لا شأن لهم بها،وليس كنفوس صغيرة مكلومة بأسهم الدهر وسألتها اد داك قائلا…

رامز: اسمك ايه؟؟

جنة:اسمي جنة

رامز:الله اسم جميل..

جنة بكسوف وهي تنظر الى أرض :شكرا ..شكلك حزين

رامز وهو يتنهد بحزن:كثيرا

جنة بفضول:ليه؟

رامز:عشان وحشتني اختي

جنة:ليه مبتزورهاش

رامز:بعيدة عني اوي وهي اصلا مش عارفة انها عندها اخ ..

جنة:…….

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في قصر أسد دمهاوي

معتز:ماشاء الله لك طلعت ملاك جميلة أوي

أسد ببتسامة:صح …و

أسد وهو ينادي على خادمة..

أسد:رينلا رييينرلا ..

رينلا:خير أفندم

أسد: لميس رجعت للقصر

رينلا:ايوا رجعت بدري_

أسد:تمام ناديها عشان تتغدا معانا

رينلا:طيب…

ض

♡♡♡♡♡♡♡♡#بقلم_نهيلة_حميمي

لميس وهي تضم صورة عامر الى صدرها وتبكي في صمت..

يقاطع شرودها خبط على باب أوضتها..

مسحت دموعها بسرعة….

لميس بصوت مخنوق:ميين

رينلا:انا ياهانم بشمهندس أسد بيقولك تعالي تتغدي

لميس:مليش نفس آكل ولا حاجة ..قوليلو انها نامت

رينلا:تماام

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في مدرسة فهد ….

المستر :بتتكلم ليه وانا بشرح

فهد:بتشرح ليه وانا بتكلم

جودي:صح كلنا زي بعض

المستر وهو يحاول كتم ضحكته كنت بتتكلمو في إيه

جودي:في أمور خاصة

فهد:كنا بنتكلم على شامبو

الدكتور:أمور زي دي تكلمو عليها في منزل مفهوم

فهد:امم انشاء الله

جودي:تمام…

♧♧♧♧♧◇◇◇◇

في محل حي ….

تجلس ملاك بغضب في محلات حي التي تبيع الشوربه و بجانبها عشق..

يتقدم ناحيتهم الجارسون ويضع لهم حصنين لشوربه …

ملاك:دوق الشوربه

الجارسون:خير فيها حاجه؟؟

ملاك:دووقها بس

الجارسون:ادا بارده ابدلهالك

ملاك:لو سمحت دووقها

الجارسون:لو سمحتي انتي..لو ناقصها حاجة قوليلي وانا ببدلها

ملاك:ياأخي رد عليا ودوقها بس

الجارسون:طيب ماشي هدوقها ..بس فينها ملعقة؟؟

ملاك:اهااا فينها ملعقة ياحيو*اااااان

الجارسون:اسف معلش نسيتها

عشق وهي تمسك بطنها من شدة ضحك

عشق بضحكة:وربي هبلة..بس مضايق انتي من ايه؟؟

ملاك:مش عارفة بس قلبي مقبووض ..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

رينلا:ياافندم لميس هانم نايمه

أسد:تمام..

معتز:هتجيب ملاك تسكن معانا صح

أسد:انشاء الله

معتز:بس انت مستعجل ليه تتزوجها..

أسد:عشان …قاطع حديثه دخول تارا …

تارا بغضب عامي عيونها:…….

معتز بصدمة:ايههههههه؟؟؟؟

❤❤❤❤❤❤

في مدرسة…

فهد :اموت واعرف ليه المصري بعد ما يقلب الشاي يخبط الملعقة مرتين على الكوبايه تحس انة بيستأدن قبل مايشرب..🤦‍♂️

جودي بهمس:صح

فهد🤦‍♂️:شعب اخلاقه عالية

المستر بغضب:احنا بقالنا ساعة وبنشرح درس وانت مش راضي توقف ترترة ونكات تبعك

فهد:بس كنت مركز مع درس

المستر:طب ما هو الإستهبال وماهو رعب ؟

فهد:استهبال انك تدغدغ ميت لكن رعب لو قام يضحك ..

(بعشقك حبيبي فهد 😂)

دكتور وهو يحاول كتم ضحكته بصعوبة..

دكتور:……… .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب ارهقها نبضها) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى