رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نرمين قدري
رواية قلوب أرهقها نبضها الجزء الحادي والعشرون
رواية قلوب أرهقها نبضها البارت الحادي والعشرون
رواية قلوب أرهقها نبضها الحلقة الحادية والعشرون
مسك/بيجو بس بقي عيب حد قالك انك قليل الادب قبل كده
بيجاد /اه حبيبت قلبي قالتلي
اتجمعوا كلهم ووصلوا المنتزة نزلوا من عربيات سلموا علي بعض وماجد مش علي بعضه حا يتجنن ويسأل هند عن اللي حصل بس مش لاقي طريقة يفتح معاها حوار
بدأ الشباب في تنزيل الاكل والشنط من العربيات و البنات يتحضر مكان اللي هيقعدوا فيه
اقتربت مسك من عطر واحتضنتها وقالت لها بحب:
– الف مبروووك يا قلبي فرحتلك قوي
عطر بخجل :
الله يبارك فيكي بس تعبت قوي يا مسك
قالت مسك ضاحكة
– هههههههههههه معلش عدت بقي يلا عقبال النونو
=انا وانتي يارب
.- هند شكلها مضايق قوي أنا مش عارفة اقولها ايه وكمان ماجد شكله هيتجنن ويكلمها
جرت عليهم مروة وهي تقول بمرح
– ااايه بتنموا علي مين النهاردة مافيش وقت للنم علي حد احنا جاين ننبسط وبس
قالت مسك :
طبعا انا لما صدقت نخرج نغير. جوا. و غمزت لها يعنيها اه يا عم مين قدك الجو معاكي
رفعت عطر حاجبها وقالت :
– اوبا في تطورات انا معرفهاش ولا ايه لا بقا فيها لا اخفيها
قربت منهم هند وهي في حالة لا يرثي لها
التفت لها عطر وقالت
– فكيها بقي يا هند مافيش حاجه ملهاش حل اصبري
مروة/
خير في ايه هي مامتك موافقتش يا هند علي ماجد
اجابت هند بدموع :
-اه موافقتش وبصراحة أنا خايفة اغصب عليها واصمم علي رأي و في الاخر اخوكي يخزلني
قالت مروة /
علي فكرة يا هند ماجد طيب قوي اطيب واحد فينا واللهي وانا اول مرة اشوفه فرحان قوي كده صدقيني واللهي يا هند انا لو مش شايفة الحب في عينه ليكي و قد ايه هيتجنن ويعرف راي مامتك انا ما كنتش وقفت معاه في كده انا اصلا ضد أن الواحد يتجوز علي مراته بس وضع ماجد مختلف بجد يا هند هو مش مبسوط مع فاطمة خالص وهي مافيش منها امل اصلا تصلح من نفسها
هند بحزن:
انا خايفة قوي يا مروة بجد مرعوبه
مروة:
– خايفة من ايه يا هند افهم بس دماغك فيها ايه
هند:
– خايفه لو صممت عليه و أجبرت امي توافق خايفه قدام لو اتحطيت في خيار بيني وبين مراته يختار مراته ام عياله صدقيني يا مروة انا مش هستحمل خذلان تاني انا اصلا تعبت قوي في جوازي الأولي معدش حس با لمعانه اللي كنت فيها تخيلي لما تموتي ضناكي في بطنك علشان البيه مش عاوز عيال خالاني قتل حته مني جوايا أنه قلب يستحمل كده قوليلي
جاء صوت من خلفها:
– وانا عوضك في دنيا يا هند انا اللي عوض اللى ربنا بعتهولك علشان اعوضك عن أي لحظة الم عشتهيا. عمري ما هحطتك في خيار بينك وبين فاطمة
التفتت له هند وقالت:
افرض الظروف حكمت وعلي ما سمعت. أنها من عيله كبيرة تفتكر لو عائلتها عرفت عتسكت وتسبنا في حالنا . تفتكر لو والدك عرف بالموضوع ايه حيكون رد فعله معانا
قال ماجد وهو ينظر إلي عينيها في شوق :
– مش عارف يا هند مش عارف ايه ممكن يكون رد فعل بابا بس انا حبيتك بجد اقسم بالله حبيتك بجد
قالت هند وهي ايضا تنظر لعينية بنفس الشوق :
– هتصدقني لو قلتلك أن انا كمان حبيتك و ارتاحت ليك وحاسة بجد انك عوض ربنا ليا بس خايفة قوي من بكرا واللي ممكن يحصل فيه
قال ماجد بحب :
تعالي تسيب بكرة لبكره يا عالم مش يمكن بكرا يجي وما نكونش فيه يبقي علي الاقل عشان الحاضر
صح ولا ايه يا ام عيون مجنناني ثم همس لها وقال:
هند انا بحبك بجد
اقترب بيجاد منهم وقال ممازحا:
– ها خلصتوا ولا لسة يا عصافير كناري يلا يا عم رميوا ورانا حاجات كتير في فحم عاوز يو*لع واكل عاوز يتعمل يلا وكمل نحنحة بعد الغدا
قال ماجد وهو ينظر له بغيظ:
أتصدق بالله انت عيل فصيل بس مرضوضالك قريب يلا تعالي قدامي لما نشوف اخرتها معاك
اتجمع الكل الشباب بيشوا لاكل والبنات بتلعب وبتجري وكل واحد حامل حلمة وحبه في كفه
قالت مسك /انا جعوت قوي و ريحة الاكل تجنن
عطر /اه مش قادرة امسك نفسي صراحة
مروة /بقولكم ايه تعالو نروح نرخم عليهم شوية
اقتربوا منهم البنات والشباب كانوا مشغولين في الاكل
مروة مفجاءة بتعملوا ايه
بيجاد /اتصدقي بالله انك رخمة وخضتيني تعالي هنا يا مفعوصة طلعت مروة تجري و بيجاد بيجري وراها
قال بيجاد محذرا
/عارفة يا مفعوصة لو مسكتك انتي حره مش هخلي فيكي حته سليم
ا قترب بيجاد منها و شلها من وسطها تحت صرخات مروة وضحكها
يوسف / خلاص بقي يا بيجاد سبها علشان خاطري بقي هي حرمت مش انتي حرمتي يا مروة
مروة بضحك لاء ليه مش بعرف أحرم اصل الرخامة علي بيجو ليها طعم تاني
بيجاد/شوفت شوفت انا اختي وعارفها مش بتحرم
محمد / بصوت مرتفع. يا جماعة الاكل خلص و انا هاكل والغايب ملهوش نايب
انزل بيجاد مروة علي الارض وركض مسرعا وقال وهو يضحك:
– لااءءء كله الا الكفته متجشي جنبها انا جاااي
اتجمعوا علي الاكل في جو مليان بالحب والمرح
انتهوا من الاكل وقامت البنات تنظف المكان
محمد /الواحد محتاج كوباية شاي ااايه
يوسف /يا سلام بس كده تعالوا معايا نروح نشرب شاي
بيجاد/يوسف مسك كانت عاوزة تتصور علي كوبري استانلي
يوسف /خلاص واحنا مروحين نقف على كوبري والكل يتصور
انشغل كل واحد بمعشوقة وكانت احلي رحله قضوها مع بعض
عدت الايام سريعة وجاء يوم سفر مسك تاني
عطر /بدموع خلاص راجعة يا مسك
مسك/علي عيني يا اختي وانتي عارف
عطر/اوعي تنسي تسلمي علي بابا و معلش سلمي علي عواطف بردو
مسك /هههههههههههه ونبي طلعت جدعة علي قد ما كانت قرفانه بس وقفت معايا كام وقفة مش هنساهم بجد انا جبتلها كام هدية من هنا
– وانا هبعت معاكي ليها و لبابا كام حاجة
قال بيجاد/
يلا بقي يا مسك هنتاخر اخلصي بقي
مسك خلاص يا بيجاد جاية اهو
ودعت مسك عطر بالدموع
ركب بيجاد و مسك ومعاهم مروة العربية لأن ماجد لسة ما خلصش الشغل بتاعة و اتو كلوا علي الله وسافروا
ماجد قرب من هند وعطر وقال وهو ينظر لهند
– معلش يا هند ممكن كلمة بس
هند/ماشي يا ماجد عن اذنكم يا جماعة
بعد ماجد وهند شوية عنهم
.ماجد/هند ده رقم تليفوني ابقي رني عليا و انا هسجل رقمك انا بحبك و لازم تفهمي ده كويس جداا وانا مش مسافر دلوقتي انا لسة عندي شغل هنا في المينا قدامي اسبوع كده يمكن اقدر اقنع مامتك بيا
هند/ياريت يا ماجد ياريت انا بجد اتعلقت بيك اول مرة قلبي يدق لحد
ماجد /وانا كمان يا هند قلبي تتعلق بيكي قوي و صدقيني انا مش هيأس و هتكوني مراتي أن شاء الله
محمد/يلا يا هند علشان عندي شغل متاخرش عليه
هند /خلاص جاية اهو ماشي يا ماجد هرن عليك سلام دلوقتي
وبعد عدت ساعات وصل بيجاد باب السريا والكل علي وجه علامات الفرح والسعاده
دخل بيجاد شايل الشنط
ندي اول ما شافت البنات
ندي /انا مخصماكم ومش عارفه هتكلم معاكم
مروة /عندك حق علي فكرة تقولي اكتر من كده بس بليل نعمل اجتماع ثلاثي في الاوضة عندي واحكيلك كل حاجة حصلت
مسك /حقك عليا ندوش شهر عسل بقي وانتي عارفة
ندي /ماشي سماح المرادي بس عندي خبر ليكم بمليون جنيه
مروة بفضولي
اوعي تقولي ان فاطمة طفشت و سابت البيت صح
سمعوا صوت من بعيد
فاطمة/حمدالله على السلامه انتو جبتوا
مروة /لاء لسة بنعمل بث تجريبي الاول قبل ما نا يجي
ضحكوا تلات بنات علي كلام مروة
ندي سبكم منها و اسمعوا الخبر ده
مسك /اخلصي بقا بيجاد طلع عاوزة الحقه
ندي /انا ح ا م ل
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب أرهقها نبضها)