روايات

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الجزء التاسع والأربعون

رواية قلوب أرهقها نبضها البارت التاسع والأربعون

قلوب أرهقها نبضها
قلوب أرهقها نبضها

رواية قلوب أرهقها نبضها الحلقة التاسعة والأربعون

وفعلا قدرت مسك علي بعد فارس وبيجاد و لكن الوضع اختلف لأنها كانت متابعة أخبارهم اول باول و بتشوف فارس وهو بيكبر أما عينها و هي كمان انشغلت في مشروع ليها و شغلت البنات معاها و كبر مشروع وبقي اكبر مطعم في الاسكندريه و بيحاد بقي ينزل كل فتره عند مسك كل ما شوف يأخذه ليها و يحتضنها و يختزن رائحتها بداخلة مر علي هذا الوضع اكتر من خمسه وعشرون عام و مسك تطمان علي فارس من بعيد و بيجاد همزة وصل و تبدأ حياه جديدة و عالم جديد
و في المانيا
تجري فتاه ممشوق. القوام بعينين بصفاء السماء و شعرها طويل يصل الي منتصف ظهرها فتاه سبحان من خلق فأبدع في الجمال تجري و بيدها باكو شيكولاته ويجري وراءها فتي اكبر منها بعامين نفس ملامحها
الشاب/ واللهي ما هسيبك لازم اخد منك شيكولاته بتاعتي هوانا مش جايبلك امبارح بتاخدي بتاعتي ليه يا برده
الفتاه/ الله خلصتها وانا بحبها قوي ولقت دي علي المكتب عندك اسبها ولا ايه ده بعينك يا بشمهندس فارس
بزمتك مش عيب عليك تكون مهندس طويل عريض و بتجري ورايا علشان باكو شيكولاته لا والخيبة انك هتتعين في الكليه يجوا الطلبه بتوعك يشوفو فارس باشا وهو ببحري ورا أخته علشان باكوا شيكولاته
فارس/ اتصدقي بالله يا عطر مش هسيبك ولو ما سكتك مش هخلي فيكي حته سليمة
جرت عطر بسرعة و استخبت وراء راجل غطي شعره بعض الشيب و لكنه ذاده جمال
وقف بيجاد يضحك عليهم و افتكر نفسة هو ومروة لما كانوا بيتخانقوا كده مع بعض واخذه الحنين لمصر فا أدمعت عينية
استخبت عطر ورا بيجاد و هي بطلع لسنها لفارس بغيظ
عطر/ بابا الحقني ونبي من الرخم ده عاوز يضربني خابيني منه
بيجاد هو يحتضنها :
وانتي عملتي ايه يا ما مفعوصة مخلياه يجري وراكي كده
عطر بشقاوة و حب
انا بردو بعمل حاجة انا طيبوبه وكيوت اخر حاجة يا بيجاد باشا
بيجاد./ اه عارف انا النوعية الكيوتيه دي حافظها جداا علي فكرة
اتشعلقت عطر في رقبته وقالت بدلع :
كده بردو يا باببتي مش مصدق اني كيوته خالص
جري فارس بسرعة و خطف منها شيكولاته و جري
شهقت عطر ماشي يا فارس و اللهي لاقول للزميلك في الكليه أنك بتاكل شيكولاته بتاعتي ياقاهر قلوب العذاره
بيجاد/ الا لا لا اه قاهر ليه يا ختي سمعيني كده بتقولي ايه يا مفعوصة
عطر/ هو انا مقلتلكش ياسي باببتي علي بيحصل في الجامعه
بيجاد/ لاء ما قولتليش يا رويتر في ايه اللي بيحصل
عطر /. تعالي كده قرب هات ودانك اصل فارس البنات في الكليه هتموت عليه و هو منفضلهم كلهم و بيشخط في صحباتي البنات لما يكلموا
بيجاد/ هههههههههههه والله جد عامل فيها الواد التقيل
عطر / اه تقولش امين شرطة أسمله واللهي يا باببتي ده اللي حصل
بيجاد حضنها جامد وكأنه بيشم ريحة مسك فيها
فلاش بااااك
بيجاد / مسك راجعي نفسك هتقدري تعيشي من غير فارس يا مسك
مسك / صدقني يا بيجاد هموت في كل لحظة هو بعيد عني فيها بس اعمل ايه علشان خاطر مصلحتة افرض كبر هنا و وقع تحت ايده فيديو من بتوعي في يوم من الايام انا منظري هيكون ايه هو هناك هيبني مستقبلة حتي لو رجع مش هيعرف أن انا امه
بيجاد / فكري كويس يا قلبي علشان ما تظلميش نفسك و تظلميني و تظلمي ابنك معانا
مسك/ فكرت يا بيجاد مصلحت فارس في بعدي عنهم و حسيبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب في فرقتنا عن بعد
سافر بيجاد وبدأت مسك تفتح مشروع الاكل و توصيل الطلبات واشترك معاها هند وعطر و مروة وندي ومر اربع شهور علي سفر بيجاد
و في يوم شعرت مسك بدوار و فقدت وعيها دون أن تشعر اخدتها عطر. علي المستشفي
مسك/ عطر انا خلاص بقيت كويسة ايه لازمة المستشفي بقا يلا نروح صدقني خلاص ما فيش حاجه
عطر/ لا يا مسك الدوخة دي مش اول مرة تجيلك بقالك فتره وانتي كده
مسك / تلاقية من ضغط الشغل وانا مش بنام كويس بس هو ده كل موضوع
عطر / اهو نطمن عليكي وخلاص بقا بطلي عناد ما تعرفيش تعيشي من غير عنادك ده حتي علي صحتك عنادية دماغك ناشفه جدا واللي عاوزة بتعمليه طول عمرك كده صوتك من دماغك يا مسك
دخلت عطر ومسك غرف. الكشف و بعد الفحص
دكتوره/ با بتسامه انتي عندك اولاد
مسك / عندي فارس ربنا يخلهولي حبيب قلبي
دكتور / عندك ولد واحد بس
مسك / اه للاسف ربنا ما اكرمش غير بيه
دكتورة / خلاص يا عم فارس جايلك اخ او اخت علشان تلعب معاه مبروك يا حبيبتي انتي حامل
نزل الكلام علي مسك زي الصاعقة
مسك / هي مين اللي حامل انا جوزي مسافر بقاله اربع شهور
دكتوره/ ما انتي حامل من اربع شهور يا قمر
مسك / لاء مستحيل يبقي احنا عملنا ايه كده ما هي هي
دكتورة / نعم مش فاهمة هو في ايه مش حضرتك بردو متجوزة
عطر قامت وقفت قالت وهي تنظر لمسك
عطر/ اه طبعا متجوزة بس هي كانت متفقه مع جوزها ما يجبوش اولاد تاني لحد ما ابنهم يكبر حبه علي العموم الله يبارك فيكي شكرا يا دكتورة
يلا يا مسك معلش بقي ربنا اراد كده
خرجت مسك من عند الدكتوره والدنيا بتلف بيها مش عارفه تعمل ايه
عطر/ في ايه يا مسك ما استهدي بالله كده خلاص اللي حصل حصل و يمكن ربنا ارد كده علشان يعوضك عن فارس اللي ما كبرش في حضنك
مسك / انا راضية بعطاء ربنا بس افهميني يا عطر احنا كده ولا كانا عملنا حاجة وبعد فارس عني كأنه ملهوش لازمة
عطر / عاوز. ايه يا مسك دماغك رايحة منك لحد فين شكلك بتخططي لحاجة كبيرة استرها يارب من دماغك دي
روحت مسك و ماسكت التليفون و اتصلت علي بيجاد
مسك / الو أيوة يا بيجو عامل ايه يا حبيبي دلوقتي
بيجاد/ حياتي وروحي انا تمام و الواد فارس مش مبطل شقاوة
مسك / منا بشغل الكاميرا عندي و بشوفوا لحد ما ينام مطلع عين المربية بتاعته مش عارفة وارث العناد ده منوهين
بيجاد بضحك
هيكون من مين يعني المهم سيبك من فارس تقوليلي فيكي ايه في حاجة عاوزة تقوليها ومش عارفة تقوليها ليا ازاي صح
مسك/ وانت عرفت منين أن عندي حاجة عاوزة اقولها
بيجاد/ انتي ما تعرفيش أن انا ساكن روحك.و بفهمك من نفسك في ايه يا بنت قلبي مالك احكيلي
مسك / بيجاد انا حامل في اربع شهور
بيجاد بفرحة شديدة/ احلفي بجد ياروحي انتي حامل يارب يطلعوا تؤام يارب انا نفسي في عيال كتير منك ولا اقولك انا عاوز بنوته حلو كده زيك دانا حخبيها من عيون الناس
مسك/ بيجاد انت ليه محاسسني أن انا الأم اللي تشرف
بيجاد/ بعصبية ومين قال إنك متشرفيش يا مسك انتي اللي حصلك ده مش بايدك و معرض اي حد يحصله كده وخلاص بقا اهي جات من عند ربنا يا تيجي انتي هنا يا نيجي احنا عندك
مسك / هو ايه اللي تيجي عندي و اوروح عندك في ايه يا بيجاد يبقي احنا عملنا ايه كده لحد الصبح الفيديو بتاعي كان لسة علي النت انا مش هستني حد لما يعاير اولادي بيا يا بيجاد مش هسمح اكون نقطة ضعف يدخلوا بيها لعيالي
بيجاد/ طايب والعمل يا مسك هنعمل ايه دلوقتي في حمل ده هاتي اللي عندك
مسك / العمل عمل ربنا أنا هولد و اربيي البيي لحد ما يخلص رضاعة أول ما يكمل سنتين خدوا ربيه مع فارس علي الاقل الاخوات يتربوا سوا
بيجاد / وفين انتي من ده كله أنتي ظلمه نفسك قوي
مسك/ بيجاد خلاص كلام في موضوع ده اللي بعمله صح علشان مصلحتهم وانت عارف كده كويس بس بتكابر .
وعدت شهور و بطن مسك بتكبر وشده تعلقها بالي في بطنها بتكبر معاها و خصوصا لما عرفت انها بنت فرحتها ما كنتش سيعها وقرب معاد الولاده
هند/ مسك جاهزتي شنطتك علشان انتي ممكن في أي وقت. تولدي
مسك / بتعب مش عارفه يا هند عطر قالتي حتجهزها هي انا بجد مش قادرة
دخلت علىهم مروة بخفة دمها المعتادة وروحها المرحة
مروة/ انا حبيت يا قوم بتعملوا ايه
مسك / قادعدين يا مروة امال فين بنتك ما جبنهاش معاكي ليه
مروة/ سبتها لماما الحمل جديد ده تعبني قوي غير الاولاني خالص
مسك فعلا الحمل تاني ده متعبة. جدا
هند / هههههههههههه شكلكم بضحك انتم الاتنين
مسك وانتي مش ناوية تعمليها تاني ياهند
هند/ بصراحة. مش عارفه. انا عندي دلوقتي تلات بنات في البيت فرح و رحمة و عليا ربنا يباركلكي فيهم
عطر/ البنات بدأت تتعود عليكي يا هند ولا لسة
هند/ لا خلاص يمكن فرح تعبتني شوية بس رحمة اخدت علي جو يسرعه فرح كسبتها لما حاسستها أنها الكبيرة و أن هي اللي مسؤله عن عليا فرحت بجد و بدأت تتجاوب معايا
عدت الايام و جه معاد ولادت مسك
مسك / ااااه حد يتصل لبيجاد انا عاوز. بيجاد جانبي مش حولد غير لما بيجاد يجي
عطر/ ليه أن شاء الله وهو زازر بدوسي عليه ولا ايه
و لدت مسك و سمت بنتها عطر وبعدها بيومين مروة جابت ولد و سمته حازم
نزل بيجاد وحضر سبوع البنت و كان فرحان. بيها و جبلها هداية كتير
اتعودت مسك علي وجود بنتها في حياتها صوتها معاها في البيت
وجرت الايام بسرعة و عدت سنتين وجاء معاد استلام بيجاد لعطر وفعلا نزل أخدها من مسك تحت دموعها المودعة لها انهارت مسك بعدها مده كبيرة لحد ما وقفت علي رجليها تاني عدت سنين و سنين و مسك بتابع اخبارهم عن طريق. كاميرا. اللي بيجاد موصلها ليها
اتفرجت مسك علي خناقة فارس و عطر. و ضحكت علي منظرهم
باااك
بيجاد
أخرجها بيجاد من حضنه والتفت اللي فارس و قال له
بيحاد / فارس تعالي عاوزك شويه
قرب منهم فارس وفي ايده باكو شيكولاته
خطف بيجاد شيكولاته من فارس و عطاها لعطر
فارس / ماشي يا بابا ما هي حبيبيه ابوها ماشي ماشي
بيحاد / تعالي اقعد بجد واسمعوا انتم الاتنين
فارس ربنا يستر شكل موضوع مهم
بيحاد / اه بصراحة ايه رايكم ننزل مصر بقي و كفايا غربه لحد كده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب أرهقها نبضها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى