رواية قلب من حجر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم سارة بكر
رواية قلب من حجر الجزء الحادي والثلاثون
رواية قلب من حجر البارت الحادي والثلاثون
رواية قلب من حجر الحلقة الحادية والثلاثون
خرجوا من المستشفى و اتجهت حور و مليكه الي البيت و يوسف خرج للعمليه
في مكان في الصحراء
كان العقرب و لوسفير و يوسف واقفين و بدا لوسفير يسلم المخدرات و السلاح و بعد ما انتهي اخرج العقرب سلاحه و يوسف و كان يوجد عربيه كبيره فيها كثير من العساكر و قال العقرب: كده انت وقعت يا لوسفير
لوسفير بذهول: ازاي
يوسف : انت واقف قدام ظباط و كل اتفاق كان بيحصل كان متسجل و الدخليه كلها كانت بتسمعه يعني اللعبه خلصت يا لوسفير و انتهت خدو
فعلا دخل لوسفير و رجالته العربيه و في طرقهم للقسم و تبقي غيث و يوسف
يوسف: نروح بقي لسياده اللواء ولا اي
غيث: يلا بينا
________________________________________
في النجع
كان عبدالله في الجنينه و هي نظرة له و راحت جلست بجانبه: كان نفسي تسال عليا لما ترجع
عبدالله: متزعليش
نغم: مش زعلانه يا عبدالله لاني بحبك و عشان بحبك بطلب منك تطلقني
نظر لها عبدالله و قال: انا مش هطلقك يا نغم انت مشوفتش حد بيحب حد زي ما انتي بتحبيني وانا مينفعش اضيعك من ايدي ولا اسيبك
رد علي بحقد: لا هتسبها و هتسيب الدنيا كلها يا عبدالله ، ووجه علي في وجه السلاح و ضغط علي الزنات لكن نغم حضنت عبدالله بسرعه و استقرت الرصاصه في صدرها هي: انا بحبك يا ع.ع. عبدالله
________________________________________
اتجه غيث و يوسف الي امن الدوله و وصلوا الي مكتب اللواء ناصر
دخل غيث و قال : سياده اللواء النقيب يوسف الالفي
لف ناصر له و اخده في حضنه و قال: وحشتني يا ابن اخويا
_____________________________________
في بيت سراج
كان سراج في الشغل و تبقي فريده و قمر في البيت ، قامت قمر تاخد شور و بدأت فريده خطتها
______________________________________
عند سراج
كان سراج في الموقع وصل له رساله نصها “مراتك بتخونك يا يشمهندش وفي بيتك” __ جن جنون سراج وكلم فريده: الو انتي فين
فريده: اي يا سراج هكون فين في شغلي
سراج: ووووقمر
فريده: انا معرفش سبتها كانت بتحب فيك في التليفون ومستنياك
سراج بصدمه: انا مكلمتش قمر
فريده باصتناع: اي ازاي دا اما هي كانت بتكلم مين هيييييي يالهوي
قفل سراج الهاتف و ركب سيارته و وصل العماره بسرعه البرق، طلع وهو الغضب يخرج من عينيه وجد الشقه هادئة فتح غرفتها وجد شاب يجلس علي السرير عاري الصدر و يدخن سيجار
فتحت قمر باب الحمام وهي ترتدي البرنص و شعرها خلفها مبتل واتصدمت بجود سراج و وجود الشاب و قالت: انت مين
اخرج سراج مسدسه وهو الشر يملا عينيه و هي قالت بصريخ: سراج متفنمش غلط انا والله معرفش مين دا و دخل هنا ازاي
الشاب: كدابه هي البتكلمني و طلبت مني اني اجي انهاردا
فريده: لا والله يا سراج والله معرفوش
سراج مسك الشاب و وجه له عده لكمات و رقد تحت يديه جثه هامده
دخلت فريده و قالت: اي البيحصل هااااا مين دا يا قمر
قمر بدموع: انا معرفش والله دا مين او دخل ازاي حتي
شاله سراج و القاه قدام باب الشقه و قالت فريده بغل: دي واحده سافله و خاينه طلقها يا سراج
قمر: اخرسي انا اشرف منك و___ اسكتها صفعة سراج لها و شدها من شعرها و قال بغل: انتي لسه ليكي عين تتكلمي انتي انا مسمعش حرف واحد منك
فريده: طلقها و ارميها في الشارع يا حبيبي
مسكها سراج من معصمها و قال بغل: هيحصل بس بعد ماخد ابني منها و انتقم و سحبها سراج خلفه الاوضه و القاها علي السرير و خلع حزامه: بتخونيني انا يا قمر انااااا
قمر بخوف: والله مخنتك يا سراج والله معرف مين داا
قرب منها سراج وهي كانت تبكي و تبعد عنه و تقول: سبني يا سراج والنبي متقربليش انا والله مظلومه
وقف سراج و قال: انا اصلا قرفان منك و مش هقدر اقربلك عشان قرفان منك انتي طالق
خرج سراج وهي قعدت تعيط
_______________________________________
عند فارس
كان فارس خايف من صوت الكلب فهو يخشي الكلاب بشدي و كان الكلب يشد الحبل لكي يفكه و نجح الكلب في قطع الحبل و قرب من فارس و فارس كان يبعد للخلف بخوف و قرب منه الكلب و هجم عليه و صرخ فارس بالم ___ في الوقت دا كان يوسف وصل القصر و سمع صوت صرخه فارس ، ذهب بسرعه و فتح الباب وجد فارس يمسك يديه و غرقانه دم، اخرج يوسف المسدس و اطلق رصاصه علي جاك و حمل اخوه و ذهب به الي المستشفى بسرعه
________________________
في البيت
سمعت مليكه صوت الرصاصه قامت بسرعه نظرة من الشرفه وجدة يوسف يحمل فارس و يذهب به بسرعه
اما حور كانت في غرفتها نايمه و دموعها تنزل على خدها انهار وهي تتذكر فارس وهو يعتدي عليها و صرخت بالم وهي تتذكر…. اخرجها رن هاتفها من ما كانت في ، مسكت الهاتف وجدته هيثم فتحت وهو قال: اي يا حبيبي برن عليكي من بدري مش بتردي
ردت بالم و قالت: معلش مسمعتش التليفون
هيثم بخوف: مالك يا حوري فيكي اي
حور: مفيش بس تعبانه شويه
هيثم: لا يا حور انتي كنتي بتعيطي في اي
حور: تعبانه شويه بس هقفل دلوقتي هنام و لما اصحي هكلمك سلام
قفلت حور و فكرت فيه بالطبع هيسبها بعد الحصلها
_______________________
وصل ل مليكه فيديو اغتصاب ميسون و وصل بعدها فيديو يجمع يوسف ب السخص الذي قام باغتصاب ميسون و كانوا يضحكوا سويا و فهمت من الفيديو ان كل ما حدث مجرد خطه فقط
___________________________________
في المستشفي
خرج الدكتور من عند فارس و دخل يوسف وجده يجلس و يديه مربوطه
نظر فارس بشر ل يوسف و قال بغضب: حد يعمل في اخوه كده ترميني للكلب يا يوسف
يوسف بغضب اكتر: تستاهل اكتر من كده انت مش عارف انت عملت اي
فارس: قولتلك مكنتش في وعي غلطه اعمل اي تاني انا
يوسف: هتصلح الغلطه يا فارس و هتتجوزها
_______________________________________
في النجع
حمل عبدالله نغم و هو يبكي و ذهب المستشفى
دخلت نغم غرفه العنايه المركزه و ظل عبدالله في الخارج يبكي و بعد ساعه خرج الدكتور ذهب له عبدالله بسرعه: اي يا دكتور عامله اي
الدكتور باسف: الحاله خطيره جدا و الاحسن ليها الدعاء
نزل عبدالله اتوضي و صلي و ظل يدعي لها و الدموع تنزل من عيونه وهو ساجد
______________________________________
قمر لمت هدومها وهي تبكي و قبل ان تخرج من الاوضه سمعت صوت رساله نظرة الي موبيلها لكن لم يكن هو فتشت في الاوضه وجدن هاتف تحت السرير ووجدت صوره الشاب عليه ، حولت قمر تفتحه لكنه ببصمه و قرات الرساله من الخارج و كانت من فريده نصها “تسلم اوي علي الانت عملتوا و معلش علي ضرب سراج ليك بس متزعلش و فلوسك هتوصلك و زياده كمان بحبك ”
نزلت دمعه قمر لكنها مسحتها بجمود و خرجت من الاوضه وجدت سراج واقف و فريدخ بجانبه بتقول: معلش يا حبيبي متزعلش كويس انك طلقتها دي اصلا واحده مش محترمه و زباله كويس انك خلصت منها
قمر بجمود: اخرسي انا اشرف منك يا حيوانه
لف سراج و قال بصرامه: انتي ليكي عين تتكلمي انتي واحده خاينه و __ قطعته قمر: اخرس انا اشرف من اي حد و مخنتكش يا سراج دي لعبه زباله من الهانم مراتك.. و مدت له الهاتف و قالت بحدي: اتفضل دا تليفون الشاب الهي مصحبه عليك و مشيا معاه و هو نفس الهي اتفقت معاه انه يجي و يعمل الفلم دا كلو
فريده بخوف: اخرسي انتي كدابه امشي اطلعي بره متصدقهاش يا سراج دي دي كدابه
سراج بذهول وهو يقرا الرساله و بعدها ضربها بالقلم: اي داا انتي بتخونيني يا فريده اناااا
فريده وهو يمسكها من شعرها قالت بالم: سامحني يا سراج انا اسفه سامحني
سحبها سراج من شعرها الي خارج الشقه و قال بغضب: انتي طالق يا فريده
فريده بدموع: لا يا سراج اسفه
سراج بغل: طالق بالتلاته مش عاوز اشوف وشك تاني
قفل سراج الباب و جلس علي الارض و بكي ، ذهبت له قمر و قالت بجمود : ظلمتني و صدقتها يا سراج انت غبي لو كنت فعلا بتحبني كنت علي الاقل هتدي نفسك فرضه لو دقيقه تسمعني لكن انا معملتش كده و طلقتني وانا همشي
قام سراج ووقف قدمها وهو يبكي و قال: لا يا قمر متسبنيش انا محتاجك والله خليكي معايا
قمر بصريخ: لا لا لا يا سراج انت مش محتجني ولا حاجه و مش عوزني معاك عارف يا سراج انا همشي وانا فرحانه بالحصلك دا عشان انت ظلمتني كتير اوي اوي يا سراج وانا مستهلش منك كده
مسك سراج يديه و قال: انا اسف مش هعمل كده تاني و مش هشك فيكي تاني سامحيني
سحبت قمر يديه منه بقوه و خرجت من الشقه
____________________________________________
رجع يوسف وفارس البيت و كان معاهم الماذون
نزلت مليكه وهي تنظر ل يوسف بحقد و كانت عيونها مليانه كلام ، نظر لها يوسف و استغرب شكلها: مالك يا مليكه
مليكه بصرامه : عوزه اتكلم معاك شويه
يوسف: حاضر يا حبيبتي كتب الكتاب يخلص و نتكلم
دخل يوسف غرفه حور وجدها تبكي ، ذهب لها و جلس و قال بهدوء: انا مش هتاسفلك لان مفيش حاجه هتصلح الحصل بس انا خدت قرار
نظرة له حور و قالت وسط دموعها: قرار اي
يوسف: حور انتي عارفه اني انا اخوكي و هخترلك الصالح
حور: اكيد يا يوسف قول في اي
يوسف: في مأذون بره عشان يكتب كتابك انتي و فارس
حور بكسره: اخرتها يا يوسف اتجوز بالطريقه دي و غصب عنه
يوسف بغضب: مش غصب عنه دا برضا و كمان دا الصح و اللزم يحصل وانا عشان اخوكي الكبير بعملك الصح وهكون وكيلك يلا قومي اخرجي معايا
و فعلا قامت حور باسدال الصلاه التي كانت ترتدي و خرجت نظرة ل فارس التي كان يجلس ينظر في الارض و جلست و تم عقد قران فارس و حور و بعد الانتهاء قام فارس و قال: انا هسيب البيت قومي يا حور
خرج فارس و حور ظلت قال لها يوسف: حور فارس زعلان مني بسبب اني الكلب عضه بسببي و قالي انه هيسيب البيت وانتي دلوقتي مراتوا روحي معاه يلا
حضنته حور و بكت بشده و بعدها حضنت مليكه و خرجت من البيت وجدت هيثم.. قرب منها هيثم وهو يقول مالك يا حبيبتي وقبل ان يضع يديه عليها مسكه فارس و قاله: ايدك جمبك يا هيثم حور دلوقتي مراتي
هيثم بصدمه: مراتك مراتك ازاي
فارس: زي الناس وانت متكلمهاش تاني
هيثم بدهشه: حور الكلام دا صح
هزت حور راسها بنعم
قال هيثم بغضب: لي لي تعملي كده وانتي عارفه اني انا بحبك
فارس: خلاص خلصنا يا هيثم ادخلي العربيه
هيثم قال بشر: لا مخلصناش احنا لسه هنبدا وانتي يا حور وحيات كسره قلبي هقتلك
مسكه فارس من ياقه قميصه: انا عوزك بس تقرب منها وانا همحيك من علي وش الارض
لكمه هيثم وهو يقول: صدقني هلبسك عليها اسود بس مش دلوقتي في الوقت المناسب هحرق قلبك عليها اوي يا فارس هحرق قلبك و هخليك تحس بكسرتي دي
______________________________________
في البيت
يوسف: اي يا حبيبتي كنتي عوزه اي
مليكه نظرة له بغضب و قالت: مبلاش تمثيل بقي اللعبه اتكشفت و خلاص..
_ لعبه لعبه اي
” لعبتك يا حضرت الظابط
_ اااااه طيب مليكه انتي مش فاهمه حاجه
” مش فاهمه اي انك انسان حقير ولا انك ظالم و ظلمتني معاك ولا انك استغليت كل الحوليك عشان مصلحتك انا حقيقي مشفتش انسان زيك انت مش انسان اصلا انت شيطان و ظالم و دموت كل الحوليك حتي اخوتك مسلموش منك وقعوا واحد ورا التاني بسببك وليد المرمي في المستشفى بين الحياه و الموت و فارس القلبه اتكسر زي ميسون اختي الملهاش ذنب ف اي حاجه اهئ اهئ اتعصبت و جن جنونك اوي لما عرفت اني نجمه ياسر اغتصابها، اصل ربنا مبيسيبش يا يوسف انت اغتصبتني وانت جوزي وهو برضو اغتصب اختك وهو جوزها اصل ياسر طلع كاتب عليها عرفي وهي مضت من غير متعرف انها ورقت جوزهم
رد يوسف بحزن: مليكه اهدي والله انتي مش فاهمه حاجه
مليكه بزعيق: لا فاهمه فاهمه كويس انت اي انت خراب علي كل الحوليك انا بكرهك يا يوسف انت اذتني كتير اوي و اذيت اختي حتي اقرب الناس ليك بتاذيهم احنا ذنبنا اي ندخل خطتك لي كلنا نتاذي بسببك كده حرام عليك….. و حملت شنتطها و قبل ان تخرج اوقفها و قال: انتي راحه فين
مليكه: انا همشي وانت تطلقني اظن خطتك خلصت يبقي تنساني خالص
خرجت مليكه من القصر وهو ظل يقف مكانه مذهول وهي خرجت وصلت الجنينه و جلست مكنها بكت و تذكره فرحتها الصباح عندما عملت اختبار حمل و عرفت انها حامل…. ظلت مكنها تبكي حتي سمعت صوت انفجار لف خلفها بسرعه وجدت اني القصر بيفنجر وصرخت مليكه قائله يووووووووووووووووسف
_________________________________________
ولحد هنا انتهي الجزء الاول من رواية قلب من حجر (جحيم الالفي ) انتظروني في الجزء التاني بعنوان قلب من حجر (عشق الالفي) 2
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب من حجر)
لقراءة الجزء الثاني من الرواية اضغط على : (رواية قلب من حجر الجزء الثاني)