رواية قلب من حجر الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم سارة بكر
رواية قلب من حجر الجزء الثاني الجزء العاشر
رواية قلب من حجر الجزء الثاني البارت العاشر
رواية قلب من حجر الجزء الثاني الحلقة العاشرة
خرجت حنه من الحمام و كانت هتمشي بس ايد مراد وقفتها و لف وشها في اتجاهه و قال: حنه يلا نهرب انا جهزت كل حاجه هنهرب و نتجوز
فتحت حنه عيونها بصدمه و اتصدمت اكتر من الكان واقف وراء مراد
لف مراد و اتصدم بي سراج، بلع مراد ريقه و قرب منه سراج: انا مش هلومك علي الانت قولته لانك بتحب و كل شئ مسموح بالحب
ابتسم مراد و اطمن ل سراج، اتحولت نظرة سراج للجد و قال بصرامه: بس المش مسموح يا دكتور مراد انك تقولها انها تهرب معاك و تعمل لنفسها و لينا كلنا فضيحه
سابتهم حنه و دخلت المكان جلست بجانب وليد، ووقف مراد و نزل منه دمعه، حضنه سراج: امشي يا مراد سيب الفرح و امشي
خرج مراد من حضن سراج و قال له: و حلم حنه عملت كده عشان حلم تكون سعيده
سراج بتحذير: مراد لو هتأذي اختي ارجوك سيب الفرح و امشي
مراد اتكلم وهو يمسح دموعه و قال بجمود: انا لو مشيت هي هتتأذي برضو
تم عقد قران وليد و حنه و حلم و مراد
يوسف وقف و حضنهم هما الاتنين: الف مبروك يا حبايب قلبي انتو لازم تيجوا معايا القصر
نظر وليد لي حنه الاتوترت و التوتر زاد و بان عليها قال: اااه بص يا يوسف خليها بعد شويه عشان انا وهي هنسافر و لما نرجع
رد مراد بسرعه و غضب: و احنا كمان مسافرين بعد اذنكم
ودعتهم حلم و مشيت مع مراد، و بعدها حنه
______________________________________
عند غيث
نزلت ميسون لقت غيث قاعد مع بنت حلوه اوي، نظرة لهم بأرف و ردخلت المطبخ عملت سندويتشات و شاي بلبن و خرجت فتحت التليفزيون
غيث نظر لها بطرف عينه و قال: مفيش صباح الخير
بلعت ميسون الاكل و قالت ببرود: خير و يجي من اين الخير وانا معاك
ضحك غيث و قال بنفس برودها: غريبه مهي إنجي معايا اهي و شايفه الخير و الهنا كله اشمعنا انتي
نظرة لها ميسون بأرف وهي تعتقد انها فتاة ليل لكن قطع شكوكها غيث و قال ببرود: نسيت اعرفك إنجي مراتي
ميسون بصدمه: مراتك
رد غيث بصرامه: اه مراتي و هي اللي ليها الحق هنا في كل حاجه
سابت ميسون الأكل و قامت بغضب و قالت: طيب انا هطلق امتي
زعق غيث و قال بغضب: اسمعي يا ميسون انتي مراتي وانا يحقلي اعملك اي حاجه انا عوزها لو صوتك علي تاني او اتكلمتي بالنبره دي تاني انتي بس الهتندمي فاهمه صوتك ميعلاش
حدقت ميسون به و قالت بغضب هي التانيه: متصدقش نفسك انت مش جوزي وانا مش مراتك و انا هنا اعلي صوتي براحتي انت ملكش حكم عليا فاهم
وقف غيث قدمها و قال بغضب و كان صدره يعلوا و يهبط: ميسون امشي من قدامي عشان انتي الهتزعلي في الاخر مش انا
خافت ميسون لكن حولت تصتنع القوه: انا مبزعلش يا غيث و متفكرش اني ممكن اخاف منك لاني انا ببساطه عمري ما خوفت
نظر لها غيث بغضب و سحبها من ايدها بقوه و طلع الاوضة
______________________________________
وصل يوسف و فارس و حور علي القصر
طلع يوسف و كلم صديقه: اي مفيش اي اخبار
رد عليه: والله يا يوسف لفينا مصر كلها مفيش اثر ليهم ولا لي مليكه او نجمه و ياسر
اتعصب يوسف: انا قلقان كده بعد هروب لوسفير اكيد عمل فيهم حاجه
حاول صديقه يطمئنه: متقلقش خير مش هنبطل تدوير أبداً خير يا صاحبي سلام
قفل يوسف و كالعاده نام وهو يحضن صوره مليكه
______________________________________
وصل وليد شرم الشيخ، نزل و فتح لها باب العربيه و نزلها، دخلوا الشاليه
اتكلم وليد و قال بحرج: حنه انا اسف اني فرضت نفسي عليكي بس صدقيني جوازنا دا مفيد ليكي و ليا اننا نكون اصدقاء مقربين انا مش هقولك جوزنا ست شهور و نطلق و الكلام دا لا انا هقولك اني مش هغصبك علي اي حاجه احنا هنكون اصدقاء و صحاب و لو عوزه اخوات مفيش مشكله و انا متأكد اني مع الوقت هنحب بعض ممكن تكوني بتحبي مراد بس انتي دلوقتي دخلتي حياه جديدة و هتتشغلي بالحياه دي و هتحبيني انا متأكد و انا كمان هحبك
شعرت حنه بالأمان و السعاده و قالت: شكراً يا وليد علي تفهمك حقيقي انا مبسوطه انك في حياتي شكراً
ضحك وليد: لا شكر علي واجب يا ستي بصي الشاليه دا اربع اوض شوفي عوزه تنامي فين و انتي حره احنا هنقعد هنا فتره و بعدين هنرجع علي القصر
هزت حنه راسها: تمام
اتوتر وليد و قال: بس لما نرجع القصر هنكون مع بعض في نفس الاوضه
مسكت حنه فستانها و قالت بهدوء: متشلش هم من دلوقتي يلا تصبح على خير يا بروو
______________________________________
وصل مراد علي الغردقه و نزل من العربيه بعصبيه و فتح الباب و مسك يديها بقوه و دخل الفيلا و هي وراء
حلم بزعل: في اي يا حبيبي
وقف قدمها مراد و قال بغضب: انا مش حبيبك وانتي عارفه كده كويس انتي عارفه اني بحب واحده تانيه بس بسببك انا وهي اتفرقنا و مش هنكون مع بعض بسببك انتي و بسبب غباء في حد يحب حد من غير ميعرفه انا عاوز افهم انتي ازاي حبتيني وانا مش بحبك مش بحبك افهمي بقي
نزلت دموع حلم و قالت بكسره: طيب انت اتجوزتني لي
مسكها مراد من كتفها بغضب: عشان هي طلبت مني اني اتجوزك عشان انتي متتكسريش هي كسرت قلبي و قلبها عشان غبيه فكرة اني هحبك بس انا مش بكره غيرك يا حلم
سبها مراد بغضب و خرج من الفيلا
______________________________________
عند غيث
طلع و قفل الباب وقفت هي و قالت بقوه: انا مبخفش من الانت بتعملوا و من الانت بتفكر تعمله يا غيث لاني خلاص الكنت بخاف عليه الأول راح و بسببك يا غيث بسبب.. كتم غيث صوتها و قال بزعيق: باااااس باااااااس اسكتي انتي اي لي الغمامه دي علي عنيكي شيليها بقي و شوفي الحقيقه ميسون انا بحبك و مش هعمل فيكي حاجه غلط او حاجه وحشه
بعدته عنها ميسون و قالت وهي بتعيط: وانا بكره نفسي يا غيث بكره نفسي و بكره حياتي و بكره كل حاجه بسببك انت و صاحبك، ضيعتوني انا و اختي و دخلتونا لعبه ملناش دعوه بيها و فاكرين انكم كده شاطرين لا يا غيث انتو افشل ظباط شوفتهم في حياتي، انتو لو كنتوا شاطرين في شغلكم كنتم عملتوا خطتكم من غير اذي لاي حد خالص
قال غيث بغضب: محدش اتأذي اختك و يوسف جوزها انتي و انا اتجوزتك
صرخت ميسون: وانت لي تفرض نفسك عليا لي انا مش عوزه الجوازه دي يا غيث انا اه كنت الأول معجبه بيك و كان نفسي اننا نتقابل و نحب بعض بس مش بالطريقه كنت الاول ممكن اكون بحبك لكن دلوقتي انا بكرهك يا غيث، قعدت ميسون علي الارض و بدات تعيط جامد بصوت و تقول: بكرهك يا غيث بكرهك
وقف غيث و الحزن يملاء قلبه و خرج من الأوضة و نزل خرج من الفيلا خالص
______________________________________
عند وليد و حنه
خرجت حنه وهي تشعر بالخجل لانها كانت ترتدي بيجامه ستان قط بيج
وقف وليد و انبهر بجمالها وهي كانت كانت متوتره و خايفه
وليد: مالك يا حنه
حنه ردت وهي تنظر في الارض: انا كويسه اااا بص يا وليد انا اول مره البس حاجه زي كده حلم هي الجابت الحاجات دي عشان احنا عرايس بقي و كده
ضحك وليد بصوت: حنه انتي بجد اول مره تلبسي كده
ردت حنه بسرعه: اه و ربنا
علي صوت ضحك وليد اكتر: انا مش مصدق بجد طيب كنتي بتلبسي اي وانتي في بيتك
حنه بخجل: شراويل و تيشيرتات
غمز لها وليد: لا بس انتي كده قمرررر
دخلت حنه الاوضه بسرعه و قفلت الباب و كان قلبها بيدق بخوف و جنتها احمرت من الخجل
______________________________________
مر يومين
دخل فارس القصر وهو الضحكه علي وشه وقف عندما وجد يوسف ينزل و في يديه شنطه سفر: انت رايح فين يا يوسف
ابتسم يوسف و قال: خلاص يا فارس عرفت مليكه فين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب من حجر الجزء الثاني)
للعودة لقراءة الجزء الأول اضغط على : (رواية قلب من حجر)
جميله
👍🏻
🙃