روايات

رواية قلب مظلوم الفصل السادس 6 بقلم سحر خالد

رواية قلب مظلوم الفصل السادس 6 بقلم سحر خالد

رواية قلب مظلوم الجزء السادس

رواية قلب مظلوم البارت السادس

رواية قلب مظلوم
رواية قلب مظلوم

رواية قلب مظلوم الحلقة السادسة

توسعت عيون اركان وهو يجد امل تجلس مع احد الشباب وتضحك بسعاده كبيره اشتعلت عيونه بالغيره وغضب اعمى نهض بسرعه من علي طاوله وهو يذهب باتجاههم …
وقفت حنين هي الاخرى وهي تقسم انه على وشك ان يقتل احد لتركض خلفه …
شعرت امل في نفس الوقت بنظرات مصوب اتجاهها لترفع عيونها وتتفاجا باركان الذي يتقدم منهم نهضت بسرعه وكادت ان ترحل ولكن جاء صراخ اركان كتنبيه لها بان لا ترحل..
تتوقفت تلقائيا مكانها ليقترب منها اركان وهو يقول …….من ده هانم اللي قاعده معه وبتضحكي عادي
نظرت اليه امل بنظرات كانها تقول له ليس من حقك ان تسال ووجهت له هذه النظرات المشتعله بعد ما رات ان معه حنين
اقتربت حنين وهي تهمس لاركان بان يهدا ولكنه كان غاضب بشده… ليمسك بيد امل وهو يصرخ فيها مره اخرى ويريد رد على سؤاله من يكون هذا الشاب الذي معه اقترب الشاب منه بغضبه هو الاخر وهو يقول ……ابعد ايدك عنها انت اتجننت زي ماسكها كده
اقترب اركان وهو يصرخ فيه ……ده انت بقى اللي عايز موتك النهارده

 

 

وقبل ما يقرب اركان ويدخل في خناقه مع الشاب وقفت حنين بينهم وهي بتقول ل شاب. …… ممكن حضرتك اتكلم معك بس افهمك كل حاجه
هز الشاب راسه وابتعد عن امل واركان قليلا لتبدا تحكي له حنين عن انهم زوجان وبينهم خلافات فليتركوهم يحلوا خلافاتهم وحدهم ….
اما اركان فامسك يد امل مره اخرى وهو يصرخ ….. بقى انا لافف عليك وماسبتش مكان الا لما دورت عليك وانتي قاعده هنا ومبسوطه معه مين ده
امل بغضب …….لاخر مره يا اركان هقولها مالكش حق تسال مش انت جاي مع خطيبتك بتسال ليه ولا عايز مني ايه مش ارتحت خلاص مني
اركان بهدوءه……. مين اللي قال ان هارتاح في بعدك يا حنين صدقيني من ساعه ما بعدت وانا عمري ما ارتحت
اقترب اكثر وهو يضع يده على خدها يتلامسه بهدوء وحنان ويقول لاول مره شعرت بهذا الحنان منه امل واستغربت كثيرا كيف تحول هذا القاسي هكذا يقول اركان ………
ارجعي لي يا امل صدقيني انا مش عايز اي حد غيرك مش عايز اي حاجه انا وحنين سيبنا بعض ممكن ما تبعديش عني انا دورت عليك كتير عشان اقولك اني بحبك…♥️
توسعت عيون امل في هذه اللحظه
توسعت عيون امل في هذه اللحظه وتراجعت للخلف بصدمه كبيره ولكن نظره اركان مره اخرى وهي تقول …….عرفت الحقيقه
نظرا لها اركان وهو يهز راسه علامه على انه عارف
لتبتسم امل بحزن ومراره وهي تعلم انه لم يقول هكذا الا لشعوره بالشفقه عليها وانها عانت كل هذا وهي بريئه لتبتعد عنه…
وتركضت خارج الكافيه اما اركان فركض خلفها وهو يصرخ باسمها في نفس الوقت كان هناك سياره على وشك ان تصدم امل التي صرخت و مع صراخها ركض اركان بسرعه رهيبه يمسكها لتقع بين احضانه

 

 

اركان بخوف بعد ماكان يصرخ باسمها ……امل حبيبتي انا اسف انا اسف سامحيني
قال كلام ولكن لم ياتي له رد ليرفع امل يجدها قد فقدت الوعي ليحملها بسرعه ويضعها في سيارته ثم انطلق الى المنزل ….
في وسط كل هذا كان مازالت حنين تجلس مع هذا الشاب الذي عرفت بعد ذلك انه ابن خاله امل واسمه ادهم يجلس ويتبادلون الحديث كان في بدايه الامر الحديث يدور حوله امل و اركان ولكن تحول الى الحديث لاشياء اخرى بعد ذلك والاعجاب يلمع في عيونهم…..
اما في المنزل عند اركان دخل بسرعه و هو يحمل امل يضعها على السرير وهو ينظر لها بالم كبير يخاف الا تسامحه وان تصمم على الابتعاد وقتها سوف يتعذب اكثر من عذابه الان….
فتحت امل عيونها لتجد نفسها في منزل اركان مره اخرى لتنهض تحمل حقيبتها والاوراق التي كانت معها وتخرج من الغرفه وجدت اركان كان سيدخل الى الغرفه في يده صينيه مليئه بالطعام وهو يقول ………اخيرا صحيتي انا حضرت الاكل يلا عشان نتعشى ..
نظرت اليه امل بغضب وهي تقول…….. نتعشى انت فاكر ان انت عشان جبتني هنا مش هاعرف اخرج انا هامشي من هنا يا راكان
امسك يدها وهو يقول ……طب خلينا نتكلم
امل….. بعد مافيش ما بيننا كلام
اركان …..هنتكلم يا امل وهاحكي لك وتحكي لي على كل حاجه
قال كلامه واخذها لتجلس على احد المقاعد ثم جلس هو الاخر وبدا يحكي لها عن كل ماحدث عن مافعلته اخته لتنظر اليه امل بدموع في عيونها وهي تبكي ليقترب منها اركان بسرعه يضمها بين يديه وهو يحاول ان يهديها…
امل بانهياره ….مش عايزه افضل في الحياه دي انا تعبت بجد مش عايزه افضل في دائره الشك دي طول عمري..
ضمها اركان اكثر وهو يقول هو الاخر متاسف………. انا اسف اسف والله غصب عني صدقيني هاعمل لك كل اللي انتي عايزاه هاعيش بس عشان اسعدك واعوضك عن كل اللي حصل
امل بالبكاء ومازالت في احضان ……….اركان انا هامشي اركان هاسافر
ابتعد اركان عن احضانها وهو يقول ……سفر هتروحي فين

 

 

نظرت له امل وهي تضع امامه الاوراق التي كانت في يدها منذ ان جاءت ……..خلصت الورق وهاسافر اخلص تعليمه بره
شادها اركان بسرعه وهو يجلس ويجعلها تجلس بين احضانه وهو يهمس لها بنبره غير قابله للنقاش…….. هتسافري عايزه تعملي كل اللي نفسك فيه عايزه تروحي اخر العالم اعملي كل حاجه نفسك فيها يا امل بس وانتي في حضني
امل ……. انا مش هاتخلى عن حلمي يا اركان
اركان بهمس امام شفتيها . ……. وانا مش هاتخلي عنك يا امل
قال كلامه ليتفاجئه هم الاتنين انهم قريبين من بعض جدا وان امل تجلس بين احضان اركان ليقترب منها اركان وهو يهمس لها انه يحبها ….
ثم يقبلها قبله طالما تمناها … بعد قليل كانت امل تبادله نفس القبله ليعلم انها وافقت ان تعطيه فرصة يبدا حياه مع بعضهم مره اخرى ولكن بقواعدهم المشتركه والتي تنص انهم سوف يبتعدون عن كل البشر ويكتفون بعشقهم فقط هم وحدهم ولا احد يتدخل في حياتهم
قلب مظلوم………

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب مظلوم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى