روايات

رواية قلب عيالي حجر الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية قلب عيالي حجر الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية قلب عيالي حجر البارت الرابع

رواية قلب عيالي حجر الجزء الرابع

رواية قلب عيالي حجر
رواية قلب عيالي حجر

رواية قلب عيالي حجر الحلقة الرابعة

وفي الوقت ده احمد قال
احمد
يعني انت عامله لامك فراخ ولحمه ومكرونه وحاجات كثيره وعايزه تاكلي امي انا جبنه وعيش
رانيا
والله امي بيجي ليا كل فين وفين ولازم طبعا اعملها اكل كويس
احمد
اسمعي الكلام اللي هقولك عليه ده يا رانيا يا هتعملي طبق دلوقتي اكل من اللي اهلك هياكلوا منه يا اما اول ما امك تيجي هنا هقول لها مش هتطلعي بره
رانيا
هو انت ايه اللي حصلك يا احمد في ايه
احمد
ليكي حق تعملي اكتر من كده مانتي شايفه
عيالها بيجوا عليها بس اسمعي كلامي بقي
اللي هقولوا ليكي امي ليها احترمها
ولو مش هتعرفي تعملي كده امشي اطلعي بره البيت
رانيا
وانت قد كلامك ده يا احمد ماشي امك عندك اشبع بيها بس انا يا حبيبي مش هسيب شقتي عايز تنزل انت تقعد معايا براحتك
احمد
عنيا هنزل اقعد بس هاخد الاكل اللي انت عاملاه ده مش ده بفلوسي برده وريني بقى هتاكلي امك ايه اه صحيح ابقى اكليها عيش وجبنه
رانيا
طيب استنى بس ارجوك يا احمد ما تعملش كده انا ماما جايه في الطريق مش عايزه تعرف ان في مشكله بيني وبينك خلي الاكل وانا هنزل طبق لمامتك
احمد
الكلام ده كان الاول انما دلوقتي لا امك مش هتاخد حاجه وبعدها احمد اخد الاكل ونزل
رانيا
يا نهار ابيض هو انا هتصرف ازاي دلوقتي
منك لله يا حماتي , ونزل احمد وكنت قاعده
وساب الاكل علي التربيزه
الام
ايه ده يا حبيبي هو انت ناوي تتغدى معايا انت ومراتك هنا ولا ايه
احمد
لا مراتي هتتغدى مع امها انا اللي هتغدى معاكي لوحدي
الام
طب ايه الاكل ده كله الاكل ده كتير جدا امال حماتك هتاكل ايه لما تيجي
احمد
تاكل عيش وجبنه ياماما ما تشغليش بالك بقى ب اكلها بنتها هتتصرف
الام
لو والنبي يا ابني لو بيحبني طلع الاكل ده واقعد وكل مع حماتك
احمد
مستعد يا ماما اعمل كده بس لو انتي طلعتي معايا واكلتي معانا على نفس الترابيزه
الام
حاضر يا ابني بس ثواني هطلع اغير علشان هدومي مبهدله علشان حماتك تشوفني
بشكل حلو
احمد
والله يا امي ما هتعملي حاجه وهتطلعي بالشكل ده البيت بيتك وتقعدي زي ما انتي عايزه
وبعدها طلعت عندة وكانت الفت وافقه قدام
الباب وشافتنا واحنا طالعين ودخلت لعماد
وقالت
الفت
شفت اخوك احمد هو اللي بيعمله عايز يعمل فيها صدر الحنين وهو اللي قلبه على امه واخد امك تتغدى عنده
عماد
انا عارف يا احمد ناوي على ايه هو مش واخدها حب فيها هو واخدها علشان عايز حاجه ثانيه
الفت
طيب هو انت ناوي تسكت ولا هتعمل ايه
عماد
لا طبعا انا يمكن اسكت واسيب حقي انا شويه وهقول لماما تكتب الشقه باسمي علشان خاطر اعرف اخلص اوراق ليها وكده يبقي نصيبي
شقتين
الفت
طول عمرك ناصح يا حبيبي ربنا يخليك ليا يا رب بس انا عايزه اعرف برده هي ليه رانيا عملت كده
احنا متفقين سوا ان مفيش حد فينا يلعب من ورا الثاني
عماد
اه ما هي قال لي بقى ان انا اخذت شقه فهي كمان عايزه تاخد حاجه بس بكره تندم
وبعدها طلعت شقه رانيا واول لما دخلتنا قالت
رانيا
والله يا حبيبي كنت عارفه ان انت عمرك ما هتكسفني مع اهلي وهتعمل كده وهتيجي تاني ايه ده ماما هو انتي طالعه ليه في حاجه
احمد
والله لولا عارف ان انتي غرورك مش هيخليكي تعملي كده كنت قولتلك بوسي على ايديها هي السبب في ان انا اطلع بالاكل لحد هنا
الحما
مش وقت الكلام ده يا حبيبي ما ينفعش حماتك تيجي تلاقيه واقف بالصينيه كده ادخل المطبخ يلا علشان مراتك ترص الاكل
احمد
اتفضلي قدامي يا رانيا يلا وبعدها
دخلت المطبخ
رانيا
انا اسفه والله يا حبيبي ما كانش قصدي ازعلك مني
احمد
اللي عايزه اقوله ليكي ان ماما عمرها ما شافت حنيه مننا بلاش تعمليها بالطريقه دي يا رانيا
خلينا احنا الكويسين معانا
رانيا
عيني يا حبيبي بس كده ده انت تؤمر ماما دي هشيلها في عيني وهتشوف
احمد
كنت عارف ان انتي كويسه وهتعملي كده يلا خلصي الاكل علشان مامتك تيجي وتلاقي الاكل محطوط على الترابيزه ، وبعدها خرج ورانيا
قالت
رانيا
هو انت فاكر ان انت هتشيلني انا الليله كلها ده بعينك يا احمد مش هيحصل ابدا وبكره
تشوف وبعدها خلصنا الاكل وام رانيا قالت
الام
والله تسلم ايدك يا رانيا من ساعه ما دخلتي البيت ده وانت اخذتي النفس حماتك في الاكل
احمد
ربنا يخليكي لنا يا حماتي ويبارك في عمرك يا رب وتسلمي على كلامك الحلو ده. ، وبعدها رانيا قالتلي
رانيا
ايه ده يا ماما شكلك عامل كده ليه هو انت عايزه تنامي ولا ايه
الحما
اه والله يا رانيا مش عارفه حاسه ان دماغي تقيله جدا ولما اكلت حسيت ان عايزه انام
رانيا
طيب قومي يا حبيبتي ريحي في اوضتنا شويه
الحما
لا انا هنزل شقتي علشان اعرف انام براحتي بعد اذنكم
رانيا
والله ما يحصل يا ماما هتدخلي وتنامي جوه على سريري لحد ما ترتاحي شويه وبعد كده تقومي تكملي السهره معانا
احمد
خلاص بقى يا ماما هي حلفت اتفضلي يلا خشي جوه ريحي شويه جسمك ، وفعلا بعدها دخلت
ولسه هنام ولقيت العقد والختم بتاعي
الام
ايه ده الختم ده كان مفروض في الدولاب ايه اللي جابه هنا وعقد ايه وبعدها بصت فيه وقالت ده يا نهارك ابيض يا احمد وبعدها حصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب عيالي حجر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى