رواية قلب بلا حياه الفصل الخامس 5 بقلم مورا
رواية قلب بلا حياه البارت الخامس
رواية قلب بلا حياه الجزء الخامس
رواية قلب بلا حياه الحلقة الخامسة
نادر:انت خلاص مش اتتابع حاله هدي تاني
ياسر:ليه يادكتور….دي قربت تتحسن
نادر؛عشان اللي حصل….ماينفعش تتابعها تاني
ياسر:صدقني ماحصل اي حاجه دي غيره بنات بس
نادر:ياسر….ياتسمع كلامي…ياتتفضل تستقيل من شغلك
ياسر:استقيل؟
نادر:اه اختار حاجه من الاتنين
ياسر مشي وماردش عليه
ياسر كان باصص لهدي من بعيد
هدي بصتله وابتسمت
مشي ياسر وهو زعلان
حست هدي بلزعل وبصت بحزن
راح ياسر لياسمين
ياسر:ارتاحتي
ليلي:ايه ده في ايه
ياسر:انتي تخرسي خااالص
ليلي:بقولك ايه….
ياسمين:لو سمحتي ياليلي سيبينا شويه
بصتلها ليلي بعصبيه ومشيت
ياسمين:عايز ايه ياياسر
ياسر:ليه تعملي كده…تفضحيني ف شغلي تخلي الدكتور يمنعني من الحاله….ليه عملتلك ايه
ياسمين؛ياسر صدقني انا فهمت غلط
ياسر؛والله؟ لسه متاكده انك فاهمه غلط
ياسمين؛انا اروح للدكتور واصلح كل حاجه
ياسر:لا شكرا ياياسمين….انا حبيت بس اجي اقولك ان انتي اللي سبتييني مش انا…انتي اللي خلفتي بوعدك ليا….
مشي ياسر وياسمين كانت منهاره
……..
اهو قابلتك زي ماقلتلك عايز ايه بقا
حسام؛مالك يامنه. بتكلميني بلعافيه بتقابليني بلعافيه ليه كده
منه:انت لازم تفهم ان كل ده غصب عني……احنا مافيش بينا حاجه رسميه يعني لو حد شافنها تبقا مصيبه
حسام؛خلاص يامنه براحتك انا مش اكلمك ومش اطلب اقابلك تاني
كان ايمشي حسام ولكن منه مسكت ايده
منه:خلاص خلاص اهدي اقعود
حسام؛نعم
منه:انا اسفه بجد…
حسام؛لازم تعرفي اني بحبك ….بس الظروف غصب عني وانتي بتصرفاتك دي بتحسسيني بعجزي….
منه:مش قصدي صدقني….بس انت عارف اني بحبك….بس خايفه اخويا يفقد ثقته فيا
حسام ؛احنا بنعمل ايه غلط. احنا بنتكلم شويه كلام وخلاص
منه:خلاص انسي بقا
……..
بعد شهور
……
كانت واقفه ف البلكونه ووشها شاحب جدا
ليلي؛ياسمين
ياسمين:ايه
ليلي؛مالك…..وشك متغير قووي وخاسه ليه كده
ياسمين؛مفيش حاجه
ليلي:بجد ازاي مفيش حاجه حرام عليكي نفسك…
ياسمين؛قولتلك مفيش حاجه
مشيت ياسمين
ليلي:والله لاوريك ياياسر
….
باصه للسما وبتعيط وبتفكر
نفسي اشوفك تاني….وحشتني قوي بجد…..ياتري فاكرني بعد الشهور دي…
داليا:تعالي كولي ياهدي
هدي:ابعدو عني بقاااا محدش ليه دعوه بيا
رجعت داليا لورا وراحت للدكتور
داليا؛لو سمحت يادكتور
نادر؛في ايه
داليا:حاله هدي ساءت جدا….لا راضيه تاكول ولا تشرب من ساعه مادكتور ياسر ساب الحاله
نادر؛انا بجد مش عارف اعمل ايه
داليا:هو الوحيد اللي كانت بتتعالج معاه….وهديت ولكن لما مشي حالتها بقت وحشه جداا
نادر ؛انا ابقا اشوف الموضوع ده
ياسر عالج كذا حاله ف المستشفي لكنه طول الشهور دي بيطمن علي حاله هدي وهي نايمه وبيبقا نفسه يلمسها او يكلمها..ولكن خلاص ماينفعش
نادر؛ياسر
ياسر:نعم يادكتور
دكتور:انا عايزك ترجع تعالج حاله هدي
ياسر؛هههههه
نادر؛بتضحك علي ايه
ياسر؛هو انا لعبه ف ايد حضرتك..تحركني زي مانت عايز..مره عالجها مره لا وجاي دلوقت تقول عالجها انت عايز ايه مني
نادر؛اولا سمعت ان حالتها وحشه من غيرك هو ده السبب اللي خلاني برجعك ليها ..ثانيا انت حر لو مش موافق خلاص قول مش موافق
ياسر فكر كتير قوي قبل مايفكر
ياسر:موافق بس بشرط
نادر؛ها
ياسر؛ماتطلبش مني اسيب الحاله تاني ولو طلبت انا اسيب المستشفي كلها
نادر؛ماشي ياياسر…..
دخل ياسر اوضه هدي
هدي بصتله وفرحت قوي
هدي:كنت فين كل ده انا مستنياك بقالي كتير
ياسر:انا خلاص ابقا معاكي ماتخافيش
هدي:كنت خايفه قوي من غيرك….
ياسر؛انا هافضل معاكي لغايه ماتخفي
هدي؛وبعد ماخف اتسيبني؟
ياسر:ها؟
هدي؛انا حبيتك…..
ياسر كان مصدوم من رد فعلها
هدي؛حبيتك قوي بفكر فيك دايما بفكر تبقا معايا…..انا عمري ماحبيت حد غير خطيبي اللي مات ولكن لما شفتك حبيتك بجد…انا حاسه انك لو بقيت معايا انا اخف ومش ابقا تعبانه تاني ابدا انت الحضن الوحيد اللي ا،تاحت ليه اوعي تسيبني ارجوك
ياسر:اوعدك لو خفيتي وبقيتي كويسه….عمري ماهسيبك
فرحت هدي لكلامه
ياسر:يلا بقا عشان تاكلي
هدي:انا اخف عشان خاطرك انت بس
ياسر كان حاسس ان قلبه بيدق جامد
……..
بليل
ياسر كان قاعد ف البلكونة وسرحان
ياتري تفسيره ايه اللي حصل ده….حاله وماصدقت لقت حنان وحضن ولا هي فعلا حبتني…..ولا انت كمان حبيتها…طب ازاي احبها دي مريضه يعني انسانه مش دريانه بلعالم……اعمل ايه بس ف الموضوع ده…اجاريها وافضل معاها لغايه ماتخف.. ..ولا اقولها لا ماتحبنيش.اعمل ايه بس يارب…
رن موبايل ياسر
بص ياسر للموبايل
ياسر:ياسمين؟!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب بلا حياه)