رواية قلب بريء الفصل العاشر 10 بقلم لوريتا يونس
رواية قلب بريء الجزء العاشر
رواية قلب بريء البارت العاشر
رواية قلب بريء الحلقة العاشرة
بص وراه لقى نيره يلي غرقانه في دموعها وبتبصله بصدمه سابته ومشيت وهوا جري وراها ..
عمر : نيره يا نيره اسمعيني انتي فاهمه غلط
نيره بدموع : فاهمه غلط ..دا انا سمعاها بوداني وهيا بتقولك انا موافقه اني اديك فرصه تانيه ..لا وانا يلي كنت جايه اصالحك ، طلعت انت مصدقت اني امشي عشان يخلالك الجو مع السنيوره
عمر : لا يا نيرة وربنا انتي فاهمه غلط دي هيا يلي جات وقعدت تقولي اديني فرصه وخلينا نرجع لبعض وانا يلي رفضت وهيا اول ما شافتك، قعدت تقولي موافقه اني اديك فرصه كأني انا يلي بقولها نرجع وانا اصلا وكتاب الله ما كنت طابق ابص في وشها
نيره بدموع وسخريه : اه بقى وانا الهبله العبيطه يلي هتصدق كل كلامك …وانا عماله اقول لنفسي طب هوا ليه مش عايز يعرفني على أهله ولا حتى راضي يعرف امي باللي بينا ، طلع أنه اصلا بيتسلى بيا وبيخدعني ..طب ليه عملت فيك عشان تعمل فيا كدا ، دا انا حبيتك من كل قلبي طب ليه وعدتني انك هتفضل معايا ومش هتسبني ؟
…فضل عمر ساكت وباصص في الأرض ومش قادر يرد عليها
نيره بعياط : خلتني احاسب على غلط انا مرتكبتهوش ليه ، منك لله يا عمر روح ربنا يكسر قلبك زي ما كسرت قلبي
…مشيت نيره من قدامه وهيا منهاره من العياط وطلعت شقتها
امها بقلق : مالك يا نيره بتعيطي ليه يحببتي
نيره وهيا بتمسح دموعها : انا اترفدت من الشغل يا ماما
ام نيره بصدمه : اترفدتي!! ازاي معقوله عمر يرفدك ده واد طيب وعمرنا ما شوفنا منه غير كل خير وهوا يلي فضل وقف معانا من ساعه ما ابوكي ما.ت ، ازاي يعمل كدا انا هتصل بيه استفسر منه اي الحكايه
نيره : لا يا ماما لا متتصليش بيه ، انا من بكره هروح اقدم على شغل تاني مفيهاش حاجه
ام نيره بقلق : طب يبنتي فهميني انتي عملتي حاجة خلتيه يزعل منك ويرفدك متقوليلي يبنتي اي اللي حصل مش فاهمه حاجة
نيره بتنهيده : خلاص بقى ياماما مش لازم قولتلك بكره هشوف شغل وخلاص …انا تعبانه ومحتاجه انام يا ماما عشان بكره هصحى بدري ، تصبحي على خير
ام نيره بحزن: وانتي من اهله يبنتي ربنا معاكي يارب ومشوفش فيكي حاجة وحشه
..قبلت رأس امها وذهبت إلى فراشها تنام أو بمعنى أصح تهرب من واقعها ..
…صباح اليوم التالي
نيره بابتسامه : صباح النور يماما
ام نيره بابتسامه : صباح النور يحبيبتي ، كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع مهم
نيره : قولي يا ماما خير
ام نيره :………
عند عُمر
…مسك تلفونه واتفاجا ب نيره يلي عملتله بلوك
عمر بخذلان : معقول يا نيره جالك قلب تطلعيني من حياتك بسهوله كدا
قلبه : كنت عايزها تعمل اي ، انت كسرتها افهم
عقله: لا انا مكسرتش حد ..انا بس مكنتش عايز اتسرع زي ما عملت مع منى وكانت نتيجتها اي قلبي اتكسر وانا مش عايز اتوجع تاني
قلبه :خايف على قلبك يتكسر فا تقوم تكسر قلب البنت الوحيده يلي حبيتك ، مش انت وعدتها انك عمرك ما هاسيبها …راح فين كلامك ووعودك دي
عقله : بس انا عملت كدا عشان غرضي اواسيها هيا يلي صدقت مشكلتها مش مشكلتي
قلبه : صح ازاي تصَدق لا ملهاش حق تصدقك لما تقولها اني عمري ما هسيبك يوم مو.ت ابوها! ..قد اي هيا مغفله بجد
عقله : افهم بقى انا مش عايز اتجرح للمره التانيه
قلبه : ومين قالك انك هتتجرح انت حتى مدتهاش فرصه تشوف هتحافظ على قلبك ولا لا …الحق نيره الحقها يعمر قبل ما الوقت يفوتك وساعتها انت يلي هتندم
..فاق من تفكيره على صوت تليفونه يلي رن
عمر : الو
علي : ايوا عمر ازيك انا علي صاحب يوسف
عمر : اه افتكرتك ..ازيك يا علي عامل اي
علي : الحمدلله بخير كنت جاي اقولك أن خطوبتي الاسبوع الجاي هفرح جدا لو جيت
عمر : اه طبعا هاجي ..الف مبروك
علي بابتسامة: الله يبارك فيك هستناك ماشي
عمر بابتسامه: إن شاء الله…. مع السلامه
…عدا اسبوع وكان عمر حزين جدا مكانش قادر حتى يوصل لنيره عشان يعتذرلها وكان حاسس بالذنب جدا من ناحيتها …
وجه يوم خطوبه علي
عمر بابتسامه: الف مبروك يا عريس
علي بابتسامة: الله يبارك فيك.. اعرفك عروستي المستقبليه إن شاء الله
…بص عمر قدامه بصدمه لما لقى ….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب بريء)