روايات

رواية قلب بريء الفصل الحادي عشر 11 بقلم لوريتا يونس

رواية قلب بريء الفصل الحادي عشر 11 بقلم لوريتا يونس

رواية قلب بريء الجزء الحادي عشر

رواية قلب بريء البارت الحادي عشر

رواية قلب بريء الحلقة الحادية عشر

علي بابتسامة: ده عمر صاحبي يا نيره وفي مقام اخويا سلمي عليه
..نيره كانت بصاله بدموع وعمر مش عارف ينطق من صدمته
علي : نيره ..انا بكلمك
نيره بلغبطه : م معلش مكنتش مركزه ..اهلا يعمر
عمر بحزن بيحاول يداريه : اهلا ..يا خطيبة اخويا ..الف مبروك
علي بضحكه : الله يبارك فيك يا صاحبي ..عقبالك
عمر : إن شاء الله
…عملو الخطوبه ولبسو لبعض الدبل كل ده تحت نظرات عمر الحزينه
وقفت نيره بعيده عن الناس ودموعها بتنزل اتخضت لما لقت حد بيشدها من دراعها
عمر بعصبية : ممكن افهم اي يلي بيحصل ده

 

نيره بغضب : اوعى ايدك كده ..انت عايزني كنت اعمل وانا بشوفك بتبعني عشان واحده تانيه ..كان لازم اشوف مستقبلي
عمر بغضب : قولتلك 100 مره انا مبعتكيش انتي حتى مدتنيش فرصه اثبتلك وعلطول عملتيلي بلوك وروحتي اتخطبتي لحد تاني !!
نيره ببرود : والله اظن ان دي حاجة تخصني متخصش حد تاني
عمر : لا يخصني يخصني عشان أنا بحبك افهمي بقى يا غبية انا بحبك
نيره بغضب : لا ده مش حب ، دا غرور وامتلاك ..ازاي كانت حاجة بتحبك وبتنفذلك كل أوامرك راحت من ايدك وبقت لحد تاني ، عشان كدا انت عايز ترجعها مش مهم تحافظ عليها بس المهم تبقى في ايدك وخلاص ..مش هوا دا تفكيرك فيا يا استاذ عمر ولا انا بقول حاجة غلط ؟
عمر بحزن : معقوله انتي شيفاني كدا يا نيره!! حرام عليكي انا يلي جوايا ده قلب مش حجر ولو في يوم من الايام غلطت ومشوفتكيش فا انا ندمت ونفسي تديني فرصه
نيره بدموع: انا اديتك فرصه قبل كدا يعمر وكانت نتيجتها اي ! يوم ما انت اعترفتلي ب حبك كان عشان تغيظ بيا منى مش اكتر عشان هيا قالتلك أن مستحيل حد غيري يحبك وقلبك هيفضل معايا انا ….عشان كدا انت استخدمتني كا عبرة ليها مش كدا ؟
…بصلها عمر بصدمه : ه ..هوا انتي مين يلي قالك كل ده

 

نيره بعياط : مش مهم مين يلي قالي المهم أن هيا دي الحقيقه …وهقولهالك لاخر مره يعمر ملكش دعوه بيا تاني وسيبني في حالي ابعد عني بقى
…جت تمشي عمر مسكها من ايديها
عمر بحزن : نيره نيره عشان خاطري اسمعيني انا اسف
نيره بغضب ودموع وهيا بتزقه: بقولك ابعد ابعد …عني انا بكرهك …
….سمع صوت قَلبـهُ وهوَ يتفتت للمره الثانيـه ..بعد عنها وهوا ينظُر إليها بصدمه والدموع تتجمع في عَينيه
…مشيت وسابته وهيا بتمسح دموعها عشان محدش من أهلها يلاحظ لاكن حدث لم يكن في الحسبان ..
علي بابتسامه : اهلا اهلا يا سمسم مش هتسلم على عمو ولا اي
سليم ببراءه : ازيك يعمو
علي: الحمدلله يقلب عمو
سليم ببراءه : هيا العروسه كمان بتلبس زيك كدا
علي بضحك : لا يحبيبي دي بدله العروسه بتلبس فستان

 

سليم : يعني هوا يلي بيلبس فستان يبقى عروسه
علي بابتسامه : ايوا طبعا
سليم : اصل انا شوفت بنت كبيره لابسه فستان واقفه مع ولد
علي باستغراب : واقفه مع ولد واقفه مع ولد ازاي !!
سليم ببراءه : ايوا شوفتها مع ولد كنت انت سلمت عليه من شويه
علي بصدمه : عمر
سليم : ايوا كان اسمه عمر
علي بابتسامه : طب يحبيبي خد المصاصه دي وهروح العب مع العيال
…مشي سليم وراح علي عند نيره ومسكها من دراعها جامد
نيره بغضب : ابعد ايدك عني كده انت مجنون
علي بحده : كنتي واقفه مع عمر بتعملي اي
نيره بتوتر : انا .. انامكنتش واقفه مع عمر اصلا ..وبعدين اقف معاه بتاع اي هوا انا اعرفه
علي بعصبيه : بقولك كنتي واقفه معاه بتعملي اي
نيره بغضب: بقولك موقفتش مع حد عايز تصدق انت حر مش عايز دي مشكلتك مش مشكلتي

 

علي : ماشي يا نيره هصدق ..بس قسما عظما لو عرفت أن انتي بس شوفتيه بالصدفه مش هيحصل خير
…تركها وذهب وركضت الي غرفتها تبكي على حالها وظلت تتردد كلمات اغنيه اليسا في أذنيها
..وساعات بنشوف الحُب وهوا ميشوفناش
..وساعات يقابلنا الحُب ويمشي معرِفناش
..وساعات يجينا الحُـب ويمشي كأنهُ مجاش
..وكـتير بيسبنا الحُب وجـَرحه مبيسـبناش !! ✨
نيره بانهيار : مش قادره ..قلبي وجعني اوي يابابا ، سبتني ليا يا بابا انا اتبهدلت من بعدك من يا بابا ..ارجعلي يابابا بنتك محتاجاك اوي..
..رجع عمر بيته وهوا مكسور
ام عمر بحزن : مالك بس يا حبيبي قولي مالك في اي
عمر : …..
ام عمر بعياط : ونبي قولي مالك متوجعش قلبي عليك يا ضنايا
عمر : ….
ام عمر بدموع : يبني رد متبقاش ساكت كدا .. قول اي حاجة طب

 

عمر بتوهان ودموع : انا وحش اوي يماما ..انا ضيعت كل حاجة حلوه من ايدي
ام عمر بدموع : ليه يحبيبي بتقول كدا بس ..طب فهمني في اي متقلقنيش
عمر بدموع : انا ضيعت كل حاجه حلوه مني ، انا مستاهلش اني اعيش ..
ام عمر بعياط : لا متقولش كدا على نفسك إن شاء الله انا وانت لا يبني
…حضنته وهيا بتبكي : بس.. بس يبني.. بس …ونبي متوجع.. قلبي عليك
…عدا ٣ شهور وعمر قفل الديسكو بتاعه وقرر انو مش هيفتحه تاني وعلي ونيره اتحدد معاد كتابهم بعد كام يوم ..
نيره بغضب : يعني اي يعني يماما.. هوا انا عيله صغيره عشان تاخدي قرار عني
ام نيره : بقولك اي يا نيره انا عارفه مصلحتك اكتر منك انا ام واكيد مش هضرك
نيره بغضب: ازاي يماما وانتي عايزه تجوزيني بالسرعه دي وبعدين انا اصلا حاسه اني اتسرعت في الموافقه علي علي
ام نيره بعصبيه : يعني اي اتسرعتي ..هوا لعب عيال ..انا خلاص اتفقت ومش هعرف ارجع في قراري كتب كتابك بعد اسبوع وخلص الكلام
نيره : يماما بس
ام نيره : مفيش بس انا قولت كلامي وخلاص
..دخلت نيره اوضتها وفضلت تفكر في عمر يلي أخباره اتقطعت وقالت في نفسها : معقوله هوا حتى محاولش تاني يرجعني ليه ….انتي عبيطه يا نيره هوا انتي كنتي مستنياه يرجعك ليه اصلا ..اتلاقيه خلاص شاف مستقبله مع غيري

 

نزلت دمعه من عينها ومسحتها : وانا كمان هشوف مستقبلي واركز في حياتي وفي خطيبي.. خلاص يا نيره الحكايه خلصت زي اي حكايه غيرها ..
..عدا الوقت وجه يوم كتب الكتاب لبست نيره فستانها والدموع في عينيها ..سمعت صوت تليفونها بيرن
نيره : الو
المتصل :…..
وقع التليفون من نيره بصدمه وبسرعه فتحت الشباك وربطت حبل ووو ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب بريء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى