رواية قلب الصخر الفصل الخامس 5 بقلم شيماء رمضان
رواية قلب الصخر الجزء الخامس
رواية قلب الصخر البارت الخامس
رواية قلب الصخر الحلقة الخامسة
صخر راح علي بيت قلب واول ماراح لفي الباب مفتوح وفيه ماذون قاعد وسميحه وثلاثه رجاله كمان
صخر في اي بيحصل هنا
سميحه وقفت وقالت اظن مالكش دعوه بينا تاني وكتر خيرك لحد كده اتفضل بره
صخر قرب عليها وقال انتي لسهمتعرفيش مين هوا صخر ولا جربتي غضبي انطقي والاهدفنك مكانك
سميحه قالت بخوف حااولت تداريه هوا اي اصله ده طيب بنكتب كتاب قلب بنت جوزي الله يرحمه علي اخويا حمزه
صخر عيونه اتحولت للاسود من الغضب وقال انتو مجانين قلب تتجوز اخوكي وبعد ماابوها مالسه مدفون انتو ايه
سميحه مالكش دعوه هي راضيه
قلب سمعت صوت صخر فضلت تذووم بصوت مسموع
صخر فين قلب
سميحه بتجهز جوه لكتب الكتاب
حمزه انا ساكت من الصبح عشان اشوف اخرك ايه اي ياجدع انت انت كنت من بقيت اهلنا بتسال ومحموق اووي مالكش دعوه بمراتي
صخر بغضب مراتك انتو كتبتو الكتاب
سميحه لا لسه بس هيحصل يلا هوينا
صخر من غير كلام دخل غرفه قلب بس اتصدم لما لاقاها مربوطه وفيه علامات ضرب علي وشها
صخر جري عليها بلهفه وقال قلب حبيبتي عملو فيكي اي الكلاب دول انا همحيهم من علي وش الدنيا
قلب بعد مافك الرباط الي علي بؤها قالت بتعب الحقني ياصخر هيجوزوني غصب عني وكملت بدموع هما هما السبب في موت بابا انا سمعتهم وكمان حمزه قال لها لما اتجوزها واشبع منها هسبهالك هتعملي فيها الي عايزاه كانت عايزه تقتلني
صخر شال قلبوقال متخفيش انا جنبك ومفيش بشر هيقدر يمسك وانا معاكي
خرج بقلب بره وعيونه بطلع نار من الغضب والمنظر الي شاف حبيبته عليه
حمزه وقف قدامه وقال رايح فين هي وكاله من غير بواب نزل مراتي
صخر قال بهدوء امرك انزلها حاضر وفعلا نزل قلب وقعدها علي كرسي
حمزه ابتسم بانتصار وقال شاطر بره بقا علشان انا عريس يلا امضي ياقلب
صخر قال مش لما امضي انا الاول وقام ض. ربه في دماغه والشهود الي كانو قاعدين شافو كده جريو علي بره بلمأذون وصخر كنل علي حمزه وسميحه جايه تقرب صخر قال انا مبمدش ايدي علي واحده ست ارجعي عشان متكونيش اول واحده اعمل معاها كده
حمزه واقع علي الارض ومفيش نفس من الي حصله وصخر راح بهدوء شال قلب وهي بتترعش من الخوف وخرج
وسميحه جريت علي حمزه تفوقه قوم قوم تك خيبه ده كومك زي شوال البطاطس قوم
صخر طلع على البيت عنده ودخل بقلب
كانت قاعده امه ست خمسينيه لكن مش مريحه خالص وقاعده بنت اختها بنت من الي متعرفش ملامحهم من مساحيق المكياج الي علي وشها ولبسها فاضح جدا امه اسمها نرجس
نرجس مين دي ياصخر الي شايلها علي ايدك انت شكلك اتجننت بتجيب بنات البيت كمان
صخر دي مراتي ياماما ولو سمحتي بلاش كلام هنزل افهمك
بنت اختها اسمها سالي
سالي مراتك ازاي ياصخر وانا
صخر قولت هطلعها وانزل اتكلم لانها نامت من التعب
طلع نايمها في سرير ونزل
نرجس هي حصلت تتجوز من غير امري خلاص مبقاش عندك كبير بعد موت ابوك وسالي الي بتحبك دي
صخر انا مبحبش حد وموعدهاش بحاجه
سالي عن اذنك ياخاتلو انا ماشيه
صخر بسلامه
نرجس استني رايحه فين
سالي مروحه مش هقعد اتهان اكتر من كده بس اوعدك ياصخر انت بتاعي وليا ومش هتكون لغيري لو بلعافيه
صخر حتت بت ساقعه ياساتر
نرجس اي البرود ده البنت بتحبك
صخر دي بتحب فلوسي بس عندها ابنك جوزيهاله
نرجس بتوتر وانت ايه مش ابني الكبير
صخر مع اني اشك في ده بس اه ابنك بس اظن هتليق بسي يونس اكتر هما شبه بعض
نرجس صخر انت كتبت عليها فعلا
صخر هكتب اليله ياامي
نرجس علي جثتي
صخر لا هكتب ومش علي جثتك ولا حاجه وكمل بتريقه يلا النادي منتظرك انا حطيتلك شويه فلوس حلوين اصرفي ياياامي
وسابها ومشي
نرجس اصرف مااهو انا هصرف بس كله هاخد منك كل حاجه
فوق عند قلب صحيت لقت صخر قاعد جنبها
صخر عامله اي دلوقتي
قلب فضلت تعيط
صخر مسك وشها ومسح دموعها وقال عارف ان الي مر عليكي مش شويه بس خلاص كل حاجه انتهت ومحدش هيقرب منك وكمل بمرح عشان يخفف عليها ده النهارده هتبقي مراتي وبكره هنعمل فرح وبعده هنسافر شهر عسل
قلب بصت له باسغراب وقالت فرح
صخر ايوه طبعاً لو انتي متعملش ليكي احلي فرح مين هيتعمله
قلب وبابا ياصخر ده لسه وقامت معيطه
صخر قلب ياحبيبتي بابا هيبقا مبسوط وهوا شايفك فرحانه ولو علي الي عمل فيه كده هياخد. جزائه صدقيني بس مش وقته
قلب طيب نستني شويه
صخر يابنتي نستني ايه انا مستعجل يلا اجهزي بسرعه عندك فستان اهو البسي وحصليني علي تحت الماذون مستني
قلب بصتله بزهول انت بتتكلم جد
صخر طبعاً بتكلم جد
وسابها تجهز ونزلت فعلا كانت زي القمر
الماذوون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
صخر قرب علي قلب وقال مبروك ياقلب الصخر
قلب بكسوف وفرحه الله يبارك فيك
عدا اليوم بنظرات كره من نرجس الي محاولتش تقرب من قلب ولا حتي تكلمها وتاني يوم كان صخر جهز الفرح وعملو فرح خيالي وخد قلب وسافرو شهر العسل
نرجس قاعده وبتشرب سيجارة وسالي قاعده جنبها
سالي انا معرفش اي الهدووء ده ياماما
نرجس هشششش اخرسي لحد يسمعك انا خالتك مش امك
سالي قالت بسخريه اه فاهمه ياخالتي معرفش سكتي ليه لحد مااتجوزها وبقا لغيري مش وعدتيني انه ليا
نرجس هيبقا ليكي بس اصبري وسبيني اشوف هعمل ايه
سالي انتي لسه هتشوفي انا شوفت وقررت واول مايرجعو من شهر العسل هتصرف هوا يونس راجع امتي
نرجس النهارده ليه
سالي هقولك وهوا موجود
عند صخر وقلب وصلو فندق في باريس وصخر شايل قلب وهي بلفستان وحطها براحه علي السرير
صخر اخيرا ياحلم حلمته سنين
قلب سنين ايه انت لسه عارفني من اسبوع
صخر بس يافصيله انا عارفك من سنين من وانتي في ثانوي
قلب بجد
صخر ايوه بجد من يوم ماخبط فيا وجريتي وانتي مستعجله وانتي دخلتي قلبي مشيت وراكي عرفت عنك كل حاجه انا بحبك ياقلب الصخر
قلب معقول بتحبني كل ده وانا معرفش
صخر واحده زيك هتعرف ازاي وانتي مفيش وراكي غير الدراسه وبس وقرب عليها وقال بقولك ايه
قلب بتوهان ايه
صخر تعالي نجيب سمير
قلب بعدم فهم سمير مين
صخر ابننا
قلب فهمت وقالت اه ياقليل الادب
صخر مسكها من وسطها وقال وسافل كمان
صخر كان بيحاول يسعد قلب علي قد مايقدر وينسيها الي شافته في حياتها وقلب بقت تعشق صخر
في القاهر قاعد شاب ابيض وعيونه سوده وسيم نوعا ما وسالي قاعده ونرجس
سالي فهمتو هتعملو ايه
يونس فهمت بس قلب دي تستاهل يعني
سالي اطمن حلوه يعني صخر حبها هتكون عامله ازاي
يونس خلاص تمام
يونس يبقا ابن نرجس بس من راجل تاني
نرجس الي هنعمله ده لو اكتشفه صخر هتبقا نهايتنا
سالي اطمني مش هيعرف حاجه
رجعو من السفر وصخر دخل وفي ايده قلب وكانو السعاده واضحه عليهم لقي يونس قاعد ونرجس وشه قلب وقال السلام عليكم
يونس وعيونه علي قلب عليكم السلام مش كنت تستنا اخوك يرجع واحضر فرح اخويا
صخر قال معلش الحكايه جت بسرعه
يونس خد صخر بلحضن وقال مبروك ياخويا ونظراته علي قلب الي خافت من نظرته
يونس ساب صخر وراح علي قلب وقال مبروك ياعروسه صخر عرف يختار
صخر قال لفلب اطلعي فوق ياقلبي وهحصلك
قلب هزت دماغها وطلعت لفوق
صخر يونس قلب مراتي حط تحت مراتي دي خطوط كتير عشان الي هيعدي الخطوط دي هدمره
يونس انت اخويا ياجدع عيب ده حتي انا الكبير دي اختي ياصخر عيب
صخر تمام ماما خليهم يطلعو الغدا فوق
نرجس اي العروسه لسه الحنه علي رجليها ولا ايه
صخر اه لسه عروسه بقا
صخر طلع لقلب ولاقاها قاعده متوتره
صخر مالك في ايه
قلب انا خايفه ياصخر مامتك نظراتها كلها كره ليا واخوك نظراته وحشه جدا انا خايفه ومش عايزه افضل هنا
صخر قلب ياحبيبتي ده بيتي ومحدش يقدر يقرب منك ياريت تهدي شويه ولو علي امي بكره تحبك
الباب خبط والكل وصل
صخر يلا عشان جعان جداا
قلب لا مش جعانه
صخر حط معلقه رز في بؤها قال مفيش حاجه اسمها مش جعانه يلا
اكلو وبعد فتره كان صخر داخل من بره لقي قلب واقفه ويونس محاوطها بايده وقلب زقته وطلعت فوق من غير ماصخر تشوفه
صخر اي الي بيحصل ده يايونس
يونس صخر حبيبي دي كانت هتقع مش اكتر سندها
صخر طيب واكار من موقف زي ده والي جنن صخر انها مكنتش بتحكيله ولا بتبررله الي بيشوفه لحد ماالشك دخل قلبه فعلا من تكرار التصرفات دي مره يلاقيهم واقفين يتكلمو والتوتر واضح علي قلب وكل مره اول مايشوفهم قلب بتمشي من قدام يونس والغريب انها ماكانتش بتشوف صخر نرجس كانت بتعامل قلب حلو جدا قدام صخر لكن كانت بتعاملها وحش جدا صخر كان فاهم ان نرجس خلاص حبتها وفي يوم كان راجع من بره وملقاش حد طلع علي فوق سمع صوت مكتوم دخل لقي قلب عريانه ويونس فوقها يونس انتفض وقال
يونس صخر انا اخوك هي الي اغرتني وجابتني لحد هنا صدقني
صخر واقف ثابت وقلب بصه للفراغ ولا اكنها موجوده اصلا مش بتعمل اي ردت فعل
صخر مش مصدق الي شايفه ودمعه نزلت منه علي المنظر وراح لقلب ضربها وقال لها ليه ليه عملتي كده داانا حبيتك طيب هوا وسخ وانا عارف مش جديده عليه لكن انتي ليه عملتي كده انا مش مصدق اكيد فيه حاجه غلط ونزل عليها باقلام انطقي دافعي عن نفسك ساكته ليه
كل ده وقلب مبتعملش حاجه غير دموع من غير صوت دخلت نرجس وقالت ده الي كنت خايفه منه جبتها من الشارع انا شوفتها اكتر من مره بتقرب من اخوك وهوا بيصدها ومكنتش بتكلم
صخر بصدمه معقول اكون مغفل اووي كده معقول انخدعت في وشك ده قناع وشدها علي تحت وهي زي ماهي شبه عريانه ورماها في المخزن ولبسها حاجه وبدء يعذبها زي ماشوفنا في اول الروايه
صخر نايم على السرير ومغمض وبيفتكر كل لحظاتهم مع بعض والسعاده الي كانو فيها قطعت عليه تفكيره سالي داخله عليه
سالي انسي ياصخر انا بحبك وعارفني كويس وعارف اصلي وقربت منه بدلال وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب الصخر)