روايات

رواية قلبي الذي احبها الفصل العاشر 10 بقلم شيمو

رواية قلبي الذي احبها الفصل العاشر 10 بقلم شيمو

رواية قلبي الذي احبها الجزء العاشر

رواية قلبي الذي احبها البارت العاشر

رواية قلبي الذي احبها الحلقة العاشرة

بتيجي عربيه وبتاخد حور وتمشي
عند رعد ………………………………
رعد: لي كدا ياحور ده انا بدات احبك واتعلق بوجودك لي تعملي كدا فيا وبيقوم يكسر كل حاجه
فهد: بيجي بيلاقي العيله كلها قاعده وقلقانين
فهد :في اي مالكم
حكيم: رعد طرد حور وضربها ومحدش عارف السبب
فهد: بس انا عارف لي
حكيم: عرفنا يابني في اي
فهد: نزلك ياجدو هشوف رعد الاول
بيطلع فهد لرعد ……………………
فهد :اي اللي انت عملته ده
رعد :سبني يافهد انت متعرفش حاجه
فهد :لا عارف وعارف اللي انت شفته وعارف مين بعتهم
رعد :ايييييه وعرفت منين
فهد: هحكيلك
فلاش باك
بتكون سيليا خارجه من اوضه حور وبيشفها فهد وبيشك انها عملت حاجه ف بيروح وراها
بيشوفها وهي بتتكلم ف الجنينه في الفون وبتقول لواحد
سيليا :اه الملف والصور معايا هبعتهملك بكره وانت تتصرف
………. مستنيكي تجبيهم وتيجي اصلك وحشتيني
سيليا :هاكي بس انت تخلص موضوع الصور ده بسرعه عشان تمشي من حياته واعرف اسحب كل فلوسه
……… متقلقيش انتي بس عينك عليه وتبلغيني بكل حاجه وسيبي الصور عليا
نرجع للحاضر
بس وكنت مستني اشوف هي هتعمل وبعدها انشغلت في قاضيه معايا
رعد :طب مبلغتنيش ف وقتها لي لي سبتني لحد معملت كدا فيها
فهد: ملحقتش وبعدين مش مهم المهم نشوف هي فين دلوقتي .
بينزله جاري ورعد بيخرج يدور عليها وفهد بيحكلهم كل اللي حصل
رعد :للحرس مشفتوش حور راحت من انهي اتجاه
……. جات عربيه وخدتها ومشيت
رعد: عربيه اي يااغبيه دي كدا اتخطفت
وبيدخل جاري
رعد: ل فهد اتخطفت يافهد اتخطفت وانا السبب وبيحكلهم
مازن :انا حاطط كاميرات حوالين القصر
رعد :طب شغلها يلا
بيشغلها وبيشوفه رقم العربيه وبيخدها فهد وبيحوله يتتبعه رقم اللي جت منه الرساله
عند حور …………………………………..
بعد مركبت العربيه اغم عليها وبتفتح عنيها بتلاقي نفسها واقفه ع كرسي وفي حبل في رقبتها .
حور :الحقوني يلهوي يلهوي
بيدخل شاب
شريف ابن عمها شفتي جبتك اهو وانا اللي هخلص عليكي
حور :شريف انت عايز مني اي منا قلتلكم مش هبلغ هنكم
شريف: المفروض اصدق صح تؤ ده انتي موتك ع ايدي
حور: لا ياشريف ونبي متموتنيش وانا مش هقول حاجه لحد ابدا
شريف: وانا اضمن منين ياحلوه هو بعد اللي عملتي ده تضمني ده انتي كنتي ف بيت اتنين ظباط تقال اوووي
حور: بس ميعرفوش حاجه ولا يعرفه انكم اهلي والله
شريف: انا عارف وعشان كدا هكافاك واموتك ب ايدي
بيدخل عمها اي ياغبي اللي عملته ده بتخطفها من قدام القصر
شريف: يابابا متقلقش ده ضربها وهو اللي ممشيها
عمها :اتنيل سبها لحد منعرف عرفه بخطفها ولا لا
شريف: بس
عمها :مبسش قولت سبها
حور :عمي ارجوك متاذونيش انا هكون خدامه عندكم بس متموتنيش
عمها الكلبه اللي زيك ملهاش غير الموت بس اصبري
وبيخرجه ويسبوها وهي بتفضل تعيط ع كل حاجه حصلتلها وبتفتكر اهلها
عند سليم ………………………………..
سليم :اي ياعم كدا سايب شغلك وصاحبك وخربها عندك
رعد: سليم حور اتخطفت
سليم :اييييه ازاي ده
رعد: بيحكيله كل اللي حصل
سليم :طب انا جاي حالا
بيركب سليم ويروحله
عند رعد
فهد: خلاص قربنا نوصل للعربيه واول منعرف هنطلع ع المكان
رعد :ماشي وسيليا جايه بكره مش عايز حد يتكلم معاها سبوهالي ماااشي
وبيفضله قاعدين مستنين اي حاجه يوصلولها والبنات كلها قلقانه عليها واي ممكن يكون حصلها
بيجي محمد وبيلقيهم كدا
محمد: ايه في اي ملكم اي حصل
بيحكله كل حاجه حصلت
محمد: طيب اي كل ده موصلتوش لحاجه
الكل لا
محمد: ربنا يستر وميكنوش عملو فيها حاجه
بيدخل سليم وبيجري ع رعد
سليم :كل ده بسببك قلتلك ميت مره اوعا تاذيها انا ليها اخ ولو حصلها حاجه يارعد هتزعل مني جامد
رعد: مكنتش اعرف ياسليم مكنتش اعرف ان كل ده هيحصل لما شفت الصور اتجننت
سليم :انا حظرتك يارعد فاااهم
فهد: في الفون طيب طيب ابعتلي العنوان
فهد: وصلنا لمكان العربيه يلا بينا
بيروحه كلهم العنوان
عند حور
بيدخل عليها شريف
شريف :خلاص هنخلص منك وهتغوري بس قبلها لازم ةحكيلك كل حاجه
احنا اللي موتنا ابوكي وامك وانتي صغيره احنا اللي بعتنا الرجاله تخلص عليهم ولسوء الحظ مشفوكيش وريحونا منك
عارفه لي موتناهم عشان عرفه الحقيقه عن شغلنا وابوكي كان هيبلغ
كل ده وحور عماله تعيط وتفتكر وهي مستخبيه تحت السفره وشايفه ابوها وامها بيموته ع ايد ناس مقنعه
شريف: عيطي عيطي اكتر ولا انتي ولا ابوي ولا امك هتقدره تقفه قدمنا وزي مابوكي مات هتموتي
عند رعد………………………………….
بيوصله المكان وبيبداه يدخله واحده واحده ويخلصه ع الرجاله اللي بره
وبيدخله جوه وبيبدا ضرب النار في كل مكان
شريف: اي الصوت ده وبيخرج يشوف في
فهد: بيفضل يضرب نار ف كل اللي بيشفهم لحد مبيوصل لواحد بيكون رافع السلاح ع مازن
فهد :نزل سلاحك احسن رصاصه تيجي فقلبك
بينزل سلاحه
مازن: اقلع الماسك بيرفض ف بيقلعه الماسك بالعفيه
مازن: وفهد بصدمه: انت
وبيكون ماهر رائيس عصابه تجاره الاعضاء وهو هو عم حور
بيجي رجاله بيحوطهم وبيجري ماهر وهما بيفضله يقتله في الرجاله
رعد: بيكون زي المجنون خايف ع حبيبته اللي اول محبها وفكراللي اول محبها وفكر انه يعترفلها يحصل كل ده وبيكون داخل ع ممر جاي منه صوت حور
وبيلاقي شريف وبيبدا يضربه في بعض وبيبقا خلاص رعد هيخلص عليه شريف بيديله رصاصه في رجله وبيطلع يجري
رعد :بيقوم بالعفيه ويحاول يمشي بيجي محمد عليه
محمد: قوم قوم
رعد: حور حور جوه انا سامع صوتها
بيدخل رعد ومحمد جري عشان يجبوها
رعد :بصدمه حور وبيمسك رجليها لانها عشان متفلتش وتتشنق
حور: الحقوني ونبي رجلي وجعتني وهقع من ع الكرسي
محمد:د متخافيش هفكلك الحبل استني وبيفكلها الحبل وايدها
وبيخدوها ويخرجه وبيسمعه صوت من اوضه مقفوله
محمد: اخرج انت بحور وانا هكسر الباب واشوف في اي جوه
بيكسر الباب وبيلاقي بنت قعده ع كورسي ومربوطه
محمد: انتي كويسه استني هفكك وبيفكها وياخدها ويخرج بيكونه كلهم خارجه ومستنين محمد يجي وبيخرج بالبنت
وهنا الدنا بتقف ب فهد هي نفس البنت اللي شفها وحبها طب اي اللي جبها هنا ولو مكنوش شافوها كانت هتموت واساله كتير بتيجي ف باله ف بيشلها ويدخلها العربيه
وبيطلعه كلهم ع البيت
في القصر
حكيم: يارب استرها يارب
ساره: بعد معرفت وجت لا انا عايزه صاحبتي ماليش دعوه وبتعيط
والبنات كلها بتعيط هما حبوها بجد
بيدخله القصر كلهم
ساره: حور تعالي تعالي وبتقعدها انتي كويسه
شهد: يلا نطلعها تغير وتاخد دش
اميره :ع اوضي بقا عشان اقرب اوضه
ليلي: لازم نجيب دكتور لرعد
ورد: مين دي يافهد دي شكلها تعبان هخدها معايا فوق تستريح
فهد :ماشي خديها
مازن: انا كلمت الدكتور
وهما طالعين ع ةلسلم حور بتفضل تفتكر والدنيا تلف بيها وبيغم عليها
سليم :بيشلها وبيطلع بيها
بيجي دكتور لرعد وبيغير ع الجرح
عند حور
بيجي دكتور مروان
مروان: دي لازم تتنقل المستشفي انا شاكك انا دخلت غيبوبه
وبتروح المستشفي
وفعلا بتدخل في غيبوبه ومحدش عارف هتفوق امتي
مازن: يلا يارعد خلاص كلنا لازم نروح
رعد :لا انا هفضل معاها مش هسبها كله بسببي .
محمد :يارعد متقلقش الدكتور هيتابعها يلا طيب ريح انهارده وتعاله بكره
بيروحه كلهم ومازن وفهد مش فاهمين لي تجار اعضاء خطفوها وكانهم يعرفوها اصلا
مازن: هو انت تعرف اي عن حور ياسليم اهلها مثلا فين
سليم :من وقت مجت هنا وانا معرفش حاجه انا بس انقظتها منهم
فهد :طيب عارف شكلهم صح
سليم :اه شفتهم
مازن :عمها انهي واحد في الصور دي
بياخد سليم الصور وبيطلع كل اللي شفهم
ده عمها وده كان معاه وبيقله يابابا وده كمان شفته يومها
مازن: بس فهمت
سليم :هو اهلها طلعه تجار الاعضاء
فهد :اه وده الغريب هي لي مقلتش
محمد: خلاص ياجماعه يلا ننام دلوقتي وبكره نشوف الحوار ده
بينامو كلهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي الذي احبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى