روايات

رواية قط وفار الفصل الرابع 4 بقلم دودي

رواية قط وفار الفصل الرابع 4 بقلم دودي

رواية قط وفار الجزء الرابع

رواية قط وفار البارت الرابع

رواية قط وفار
رواية قط وفار

رواية قط وفار الحلقة الرابعة

قعد احمد يفرك في عيونه يمكن يكون بيحلم

احمد: انتِ يا بنتي عفريت بتطلعيلي في كل حتة

مش ده صالون بيتنا برضه ممكن افهم بتعملي ايه هنا بالظبطططططط؟

ميار: النهاردة كتب كتابنا يا صاصا مش قولتلك الله انت نسّاي اوووي

احمد بعص..بية: افُك نفسي بس وانا هغيّرلك معالم وشك واخليكي تكرهي اليوم اللي عرفتيني فيه يا ستي انا مبحبكيشششششش افهمي بقى

قلبها وجعها من كلمته وعيونها دمّ..عت بس دارتها ولعبت حواجبها وبصت للمأذون: اتفضل يا شيخنا ابدأ كتب الكتاب

احمد: انتِ هب..لة يا بت انتِ انا مش هتجوز هو عافية ولا إيه؟؟

ردّت حنان مامته: خلاص بقى يا احمد يا ابني اسمع الكلام

فتح احمد بوقه على آخره لما شاف مامته: ماما!!! انتِ كمان معاها!!!!

حنان: معلش بقى يا ابني ما انا عاوزة افرح بيك وافق بقى

احمد بنفاذ صبر: فكّيني يا زف..تة انتِ فكّيني بقولككككك

لعبت حواجبها: لااااااأ ابدأ يا شيخنا

احمد: يا بنتي الجواز مفيهوش اجبار كده الجواز ده هيبقى باطل فااااهمة

المأذون بمقاطعة: فعلاً اااا….

ميار بترفع حاجبها والراجل اللي معاها بيحط مسدس في دماغه: بتقول حاجة يا شيخنا

المأذون بخ..وف: أب داً يا بن تي ممم مفيش وبدأ بالفعل الاجراءات

المأذون: ميار محمد الفيومي هل تقبلي زواجك من احمد محمود الالفي على كتاب الله و سنة رسوله؟

بصّتله ميار في عيونه بصّة أول مرة يشوفها منها: موافقة

وراحت وقفت جنب كرسي أحمد المأذون: وانتَ يا أحمد محمود الفيومي هل تقبل زواجك من ميار محمد الفيومي على كتاب الله و سنة رسوله؟

احمد بص..راخ: ااااه

ميار بضحك بعد ما قرص..ته في دراعه: شوفت يا شيخنا موافق أهو

بصلها أحمد بغ..ل: انتِ سعدك زمانك اني مربوط بجد

اتفّك بس وأنا هفرّجك

المأذون: موافق يا ابني؟؟؟

بصلها أحمد لقى في عيونها رج..اء غريب وقلق زي ما يكون مستنية أهم قرار في حياتها

فكّر أحمد في شيء وابتسم إبتسامة جانبية وقال: موافق يا شيخنا

ميار عيونها دمّ..عت من فرحتها إنها أخيراً بقت معاه

وأمه فرحت جداااا إنها أخيراً إبنها هيكمّل حياته ويخرج من اللي كان فيه التلات سنين اللي فاتوا

المأذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

خرج المأذون وميار اتكلمت: يلا انتوا كمان يا رجالة نجاملكوا في الأفراح هتلاقوا فلوسكم في المكتب عند الريچيسير( الشخص اللي بيجيب الكومبارسات للسنيما)

قام أحمد وقف بعد ما واحد فيهم فكّه قبل ما يخرجوا وقرّب وهي بتتكلم ومسكها من قفاها

احمد: ريچيسير هه

ميار بضحك: طبعاً يا ابني كلهم كومبارس سنيما هو انتَ فاكرني زع..يمة عص..ابة ولا إيه لااااا ده أنا آنسة محترمة ومتعلّمة هو انتَ ماسكني زي الحر..امي ليه كده؟

احمد قعد وحط رجل على رجل: بقى كده يا أمي بتتفقي مع الب..رص الجعان دي عليّا؟

حنان بتعب: مكنش عندي حل تاني يا أحمد انتَ تعبتني معاك سنين نفسي تفوق بقى لنفسك وتكمّل حياتك مع واحدة تصونك وميار…

احمد بمقاطعة وزع..يق: مش عااااوز مش عاااوز حد انا بكر..ههم كلهم مبطيقهومش ميعرفوش غير الخد..اع والك..دب ميعرفوش حب ولا عِشرة ولا وفاء مش عاوز حد مش عاااوز

ميار بدم..وع: أمّال ليه وافقت تتجوزني ها رد عليّا؟

أحمد مسك دراعها جامد: عشان أردّلك كل اللي عملتيه فيّا الأيام اللي فاتت والقلبان اللي قلبتيه لحياتي وقال ايه عملالي شجيع السيما وهتخلّيني أحبك بهب..لك ده لأ فوقي انا مبحبكيش ولا عمري هحبك فاهمة

غمضت عيونا بأ..لم: يبقى طلقني يا أحمد

ضحك أحمد بسخرية: لما تقفي على دماغك

زع..قت حنان: اوعى تفكر اني عشان ساكتة يبقى هسيبك تئذيها ميار دي بنتي ومسمحش لأي مخلوق حتى انتَ ييجي عليها يا أحمد فاااهم

احمد: بقى كده يا أمي ماااااشي مش انتِ عاملالي فيها شجيع السيما وكتّفتيني عشان تتجوزيني انا بقى هطلّع كله عليكي اللي عملتيه ومفيش طلاق انا بقى هعرّفك نتيجة لعبك معايا

ميار جريت على أوضة الأطفال اللي فيها هدومها وهي بتزعّق وتقول: بااااارد ورزعت الباب

حنان بصت لابنها وقالت ربنا يهديك يا ابني ومتضيّعش هدية ربنا ليك بغبا..ئك

عند أحمد في الصالون رايح جاي وهو بيفتكر كل اللي حصله مع حلا من تلات سنين

فلاش باك..

حلا بدل..ع: بحبك اوووي يا حمادة ربنا يديمك ليا يا حبيبي

احمد: وانا بحبك اوووي يا قلب وروح احمد

احمد مسك الڤازة وكسرها على الأرض: كددددب كله كدددب كلكم كدا..بين انا مبحبش حد انا بكر..هكم كلكممممم وقعد على الكرسي وحط راسه ما بين ايديه

عند ميار كانت واقفة ورا باب الأوضة وسمعت كل حاجة

قعدت على طرف السرير واتفتحت في العي..اط: كله عشانك يا أحمد كله عشانك مستحملة كل شيء عشانك بس تعبت والله تعبت وقلبي تعب معاك ومع حبك وقامت غيّرت ولبست بيچامة نص كم بينك وفردت شعرها الجميل ونامت من التعب والتفكير

عند أحمد قام دخل أوضة النوم ونام وهو بيرتّب لشيء في دماغه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قط وفار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى