روايات

رواية قصة حب الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية قصة حب الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية قصة حب الجزء الثاني

رواية قصة حب البارت الثاني

رواية قصة حب الحلقة الثانية

ميار بتوتر.. صدقيني مش بايدي بس حبيته وطلع شعور بيني وبينه ان احنا بنحب بعض.. هو عشان خايف عليكي مش عايز يطلقك..
بصيت في عنيه بقوة : هي بنات الناس لعبه يا سي جاسر لو هي لعبه العب فيا براحتك..
غمض عنيه مش قادر يبص في عيني عارفه انه بيدفعني تمن كلامي غالي اوي بس مش مع صحبتي لا يا جاسر انت مشغل عداد عمرك!!
سقفت وبينت ابتسامتي رغم غيرتي ووجعي زغرطط بقوه الف مبروك يا ميار فرحنالك اوي؟؟
ابتسم جاسر بمكر ومسك ايد ميار وقعد قدام الماذون ونا قعدت علي كرسي.. نار الغيره كانت بتاكل في قلبي.
بعدها سمعت صوت تكسير قلبي والماذون بيكتب الكتاب وصوت الاغاني بدأ يعلي وشتغلت الاغنية الي انا بحبها وقفت بصدمة :جاسر انت هترقص علي دي.
ابتسم جاسر واشتغلت اغنية كل حياتي الي رقصت عليها انا وهو يوم فرحنا سبتهم وطلعت اوضتي تاني خلعت الفستان وقفلت الباب بلمفتاح وبدات اقط*ع الفستان بحزن وقهر :ليه عملت فيااا كدا ليه؟

 

جاسر شال ميار وحطها في الاوضه الي مجهزها كدا الخطه اشتغلت انا لازم اروح ليها وهرجعلك تاني..
ابتسمت ميار :متتاخرش عشان نجهز لبكره..
خرج جاسر وخبط علي الباب سمع صوت شهقاتها اتعصب وطلع المفتاح ودخل كانت قاعده علي الارض بتعيط شاف الفستان كل حته في مكان بصلها بهدوء مريب ‘انتي الي عملتي الفستان ده كدا..
ردت بخوف وارتعاش شفايفها :
اه انا الي عملته كدا النهارده اسوء يوم في حياتي اسوء يوم ومسحت دموعها كان الكحل سايح علي عيونها فاجاه ضربته كف علي وشه.
انا تعمل فيا كدا عملتلك اي انااااا….
حط ايده علي وشه بهدوء وكزز علي سنانه وشد اعصابه قرب منها اوييي.. انتي قد الي عملتيه ده يا رحيق انطقي..
اتنفضت رحيق من مكانها برعب :
اه انا قد الي عملته يا جاسر قد اي حاجة.
انا عمري ما ضربتك في حياتي عشان انتي غاليه عليا بس انا هعملك حاجه تعجبك اوي انا النهارده دخلتي وهقعد معاه فاكره ان هقعد معاكي كان ليكي ايامم وماتت سامعهه ماتتت..
صرخت بقوه.. روحلهااا اشبعع بيها متفكرش انك تلمس شعرايه مني لو لمستها هقرف منك هقرف..

 

قرب من شعرها واخد شعرايه لمستها كلامك ده ليه مكان وليه اوان وليه شغل مترتب هتتدفعي تمنه..
اي البرود ده انت ازي كدا اطلعع بره مش عايزه اشوفك..
جاسر بدا يلم الفستان ورمها في وشها وخرج وقفل الباب بلمفتاح دي اوضتك وده مكانك..
اشبعع بيهااا اخرجج بره..
ابتسم جاسم علي غيرتها الزياده اعمل اي بحبها حط ايده مكان الكف الله لمستني بس موجعنيش..
دخل عند ميار لاقها لابسه قم*يص وقاعده حط عينه في الارض ياريت تلبسي حاجه تستر شويه وده يبقي الصبح لان عارف هتجيلك هنا؟؟
ابتسمت ميار وقربت منه.. بس انت جوزي يا جاسر وليا حق عليك ده مينفعش هتتحاسب عليه..
انتي عارفه ونا عارف انا متجوزك عشان احسسها انها بتحبني مش عشان بنحب بعض انا بحب رحيق ومش هلمس غيرها سامعه

 

قرب من السرير وقعد اخد المياه وشرب كوبايه و دخل الحمام وبعدها بشويه خرج ونام علي السرير بصي يا ميار ساعه 8 كدا هتلبسي حاجه وقبل ما يكمل كلامه راح في النوم..
ابتسمت ميار بمكر :متزعلش ده الي كان لازم يحصل ووووو بدات تقرب منه وتسكت شهرزاد بقاا؟؟
صحيت ميار بصريخ : يلهوييي يا جاسرر اي الي عملته ده انا بقيت مراتك..
فتح جاسر عنيه بنوم بص عليها وفاجاه بص في الفراغ البسي حاجه قولت احنا جوازنا ازييي…
بص علي الملايه لاقي د*م صرخ بعصبيةة حصلل امتههه ده انطقييي وشدها من شعرها..
انت نسيت انت عملتت فيا ايييي حرام عليك يا جاسر..
اتنفض من مكانه بحزن :انا لا يمكن اخونها متاكدددد لاع يا رحيق مستحيل انا عارف لا يمكن اعمل كدا…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قصة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى