رواية ذكريات الماضي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا يسري
رواية ذكريات الماضي الجزء الرابع
رواية ذكريات الماضي البارت الرابع
رواية ذكريات الماضي الحلقة الرابعة
مطار القاهره الدولي تنزل لورين من الطائرة مع والدها وادم تنتظرهم سياره سوداء أمام المطار تركب لورين مع والدها وادم ويذهبون إلى فيله عائله الجارحى
مستشفى عائله السيوفى
مراد فى مكتبه تأتى اليه الدكتورة هبه
هبه: دكتور مراد دا الكشف بتاع حاله امبارح وفيه شخص عايز يقابل حضرتك بره
مراد: تمام يا دكتورة خليه يدخل وهاتى الملف هراجعه
هبه: تمام يا دكتور
يدخل إليه فتاه لابسه جيب اسود و قميص ابيض على هيلز اسود ولديها عينين باللون الاسود وشعر كريلى طويل بنى
يتفاجأ مراد بيها
مراد بضيق وحده : انتى اى ال جابك هنا
قسم الشرطه مكتب الرائد عمار الجارحى يدخل إليه العسكرى ويقدم التحيه
العسكرى: اللواء عايز حضرتك يا فندم
عمار: يقف ويمسك المسدس الخاص به تمام يا عسكرى روحى انت وانا جاى وراك
يذهب عمار الى مكتب اللواء مهاب الدين يستاذن بالدخول يسمح له اللواء ادخل يقدم عمار التحيه
اللواء : اقعد يا عمار عايزك فى حاجه مهمه
عمار: اتفضل يا فندم
اللواء بجديه : دى ملف القضيه الجديده ال انت مسؤل عنها وهيكون معاك ظابط جديد وانا طالبته شوية هتلاقيه جاى
عمار : ينظر إلى ملف القضيه وينصدم مما يراه فى هذه الأثناء تدخل فتاه لابسه بدله نسائيه سوداء ورابطه شعرها النارى كحكه تقدم التحيه
اللواء : نورين اتفضلى اقعدى عمار نورين هتكون معاك فى القضيه الجديده
تسلم نورين على عمار وتتحدث برسميه شرف كبير ليا أن اشتغل مع الصقر
عمار : وشرف ليا كمان أن الديفا تشتغل معايا
اللواء يسلم ملف ل نورين دلوقتى انتم خدتوا ملف القضيه واظن انتم عارفين هتعملوا اى
عمار: بس يا فندم اظن لازم افهم اشمعنا طلبت منى استلم القضيه دى بذات واظن انت فاهم قصدى
اللواء : علشان انا فاهم قصدك خليتك انت ونورين تستلموا القضيه دى
“” نورين محمد نصار فتاه تمتلك شعر احمر نارى طويل عينين باللون الاخضر وحيده باباها ومامتها متوفين من ضمن الشخصيات المهمه فى الرواية دخلت الشرطه مخصوص علشان اسباب مهمه هنعرفها مع الاحداث ملقبه ب ديفا لحرصها الشديد فى الشغل .””
شركه السيوفى
مكتب مراد السيوفى يتحدث مع زين بخصوص الوفد الألمانى
زين: مراد اظن البنود واضحه والصفقه حلوه وهتفدينا كتير
مراد بجدية : فعلا تمام اعمل اجتماع مع الوفد وحدد معاد عشاء عمل ونتفق سوا ونمضى العقود
زين : تمام يا مراد انا هكلمهم صحيح عملت اى بخصوص لورين
مراد وتنهيده حزن: لسه مش عملت حاجه هحاول اقابلها بس مش النهارده لما ترتاح شوية من السفر وهحاول اكلمها
زين وهو يطبطب على كتف مراد متقلقش يا صاحبى كل حاجه هتتحل باذن الله
قصر عائله السيوفى
تجلس الجده مع عيالها محمد واحمد وزوجاتهم
الجده: صحيح يا محمد انا عرفت أن لورين رجعت النهارده متعرفش مراد ناوى يعمل معاها اى
تنظر نيره إلى الجده بحزن وتتذكر ما فعلته معاها تطبطب عليها مها
محمد: مش عارف يا امى هو هيعمل اى أو هى ناوية على اى بعد ال حصل
احمد: مراد ذكى يا امى واظن هو عارف هيعمل اى كويس
مستشفى عائله السيوفى
يذهب عز الى مكتب أسر ويخبط على الباب فيسمح له أسر على الدخول
عز بمرح : عامل اى ياسطاااا
أسر بحده : اظن احنا كنا مع بعض الصبح وانت مش جاى تسال على حالى يعنى لخص يا عز عايز اى
عز يحمحم بصراحه عرفت من ماما أن لورين رجعت مصر علشان كدا جيت ليك اشوفك كلمت مراد ولا لا تشوفه عرف أن هى رجعت وانا رنيت عليه مش بيرد
أسر: لا متقلقش زمان مراد عارف من وهى فى الطياره بس انا مكلمتوش ومش عارف هيعمل اى
عز : ربنا يستر الايام ال جاية لأن واثق أن مش سهل لورين تسامح اخوك ولا هتسكت على ال حصل
فيلا عائله الجارحى
حسين: انا رايح الشركه اشوف أحوالها وانتم اطلعوا استريحوا
لورين: لا ورايا مشوار هروحه وانت يا آدم خد دواك ونام شوية لما اجى ناكل سوا
حسين: تمام يا لورين انا همشى انا
يذهب لورين وحسين كلا منهم يركب سيارته يتصل ادم على لوليا ويخبرها بأنهم وصلوا ويتحدث معاها على الهاتف
شركه السيوفى
تدخل السكرتيره مراد بيه فى شخص عايز حضرتك بره
مراد: مقالش هو مين
السكرتيره: لا يا فندم هو ال قاله عايز يقابل حضرتك ضرورى
مراد باستغراب تمام دخليه
تدخل لورين بهيبه وكبرياء لابسه بدله نسائيه رصاصى عامله شعرها ديل حصان عامله ميكب خفيف ولابسه شنطه بيضه وهيلز ابيض ينظر إليها مراد بصدمه لم يكن يعتقد أن سوف تأتى اليه اولا بعد نزولها من الطائرة
لورين بنظرة سخريه: اى مش هتقولى اتفضل اقعدى
يا ترى مين ال أسر شافها واضايق كدا؟
و اى هى القضيه ال عمار ماسكها وليها علاقه بيه واى ال صدمه فى ملف القضيه ؟
واى السر ال ورا دخول نورين الشرطه؟
ويا ترى مقابله مراد ولورين هتكون عامله ازاى ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذكريات الماضي)