روايات

رواية قدر ادهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم Ana Oo Oo

رواية قدر ادهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم Ana Oo Oo

رواية قدر ادهم الجزء الثالث عشر

رواية قدر ادهم البارت الثالث عشر

قدر ادهم
قدر ادهم

رواية قدر ادهم الحلقة الثالثة عشر

عند قدر و محمد
قدر دخلت الاوضه بس كانت زهقانه و غضبانه من محمد
قدر في الاوضه لنفسها :لو عرف اني نزلت هيعمل اي
قدر قامت بتوتر و محمد كان دخل نام تاني
دخلت المطبخ تاني تعمل قهوه
اخت القهوه و دخلت الاوضه بسرعه عشان محمد شغلت الفون و عملت فشار و دخلت الأوضه
بعد شويه نمت و الفون كان شغال و القهوه جمبي و الفشار الفجر إذن و محمد قام يصلي شاف النور بتاع اوضه قدر مفتوح
محمد خبت الباب:قدر صحيا
ملقاش رد
دخل و اتفاجئ بالمنظر ده
محمد :ينهر اسود اي الي انتي عملا ده
قدر فاقت :ها اي
محمد و هوا بيلم الحاجه : قومي اتوضي ، وكمان عملتي قهوه
قدر بتوتر : لا دي مش بتاعتي
محمد بغضب: بتاعت مين الجيران
قدر جريت علي الحمام و محمد شال كل حاجه
محمد :قدر بكره هتكوني صحيه 8 عشان تبقي تسهري تاني
قدر : لي هنبيع لبن
محمد بغضب : قدر مش عايز كلام
قدر:طيب
محمد :صلي هنا و انا هنزل اصلي في الجامع تحت هوا قريب من هنا
قدر :تمام
محمد نزل و قدر صليت في البيت بعد شويه محمد اجا و قدر كانت نايمه في الارض
محمد :ربنا يهديكي حد نايم في الارض
قرب منها و شالها و نزلها علي السرير
ودخل اوضه بتاعتو و نام
الصبح
محمد دخل لقدر و هيا لسه مصحتش
محمد : قدر قومي
قدر بنعاس :شويه بس
محمد : قولتلك نامي
قدر :أنا تعبانه و مش قادره اجي
محمد : قدر بطلي الشغل ده و قومي يله
قدر : اففف الجو سقعه
محمد قرب منها و شد الغطاء و فتح النور :خمس دقايق و تكوني جاهزه ماشي
قدر : حاضر
قدر لبست و خلصت و كان باين عليها النوم
محمد :خودي كلي ده
اخت السنودتش و كلتو
قدر:حاجه تانيه
محمد :لا و يله عشان منتأخرش
نزلت و را و الحمدلله الحارس الي جابلي الاندومي متكلمش
ركبت معا و نمت في العربيه تاني
محمد بنفاذ صبر: قدر معتش تنامي
قدر ؛ ها حاضر
وصلنا قبل الجامعه بي شويه
قدر : خلاص نزلني هنا
محمد وقف :يله خوشي
قدر : طيب ما تخش انت
محمد :قدر
قدر جريت علي جوه بسرعه
دخل محمد بالعربيه و نزل بكل هيبه و اتجه للمحاضره و ملقاش قدر
قدر دخلت ورا بسرعه
قدر بتوتر :ممكن ادخل
محمد :كنتي فين
قدر : كنت كنت بره
محمد : اتفضلي اطلعي بره محدش بيدخل ورايا
قدر بصوت عالي شويه : يعني هخرج من الجنه
محمد بصلها نظره حاده و هيا جريت بره وراحت للكفتريا
محمد خرج و فضل يدور عليها وراح للكفتريا لقتها قعده بتاكل
محمد بغضب : يعني انتي محضرتيش المحاضره وكمان بتاكلي
قدر :ما انت مش عاوز تدخلني
محمد : لسه ربع ساعه علي المحاضره التانيه
قدر قعدت براحه :طيب لسه بدري
محمد بغضب : قدر لو لقيتك هنا هزعلك
قدر : طيب لما اخلص
محمد :1
قدر جريت علي المحاضره التانيه
بعد شويه كانت خلصت و محمد خلص و استناها بره في العربيه
محمد : هعمل بكره امتحان
قدر : متخليك الاسبوع الجاي يرب تخش الجنه
محمد : قدر انا مش بعيد كلامي وريني بقا هتذكري الي شرحتو انهارده ازي
قدر ابتسمت بغرور : هعرف اللمو في ثانيه
محمد ابتسم بسخرية : هنشوف
و مشو روحو البيت
الحارس :اتفضلي يا هانم
قدر بتوتر : اي ده
الحارس : ده الباقي من الاندومي نسيت اجيبو
محمد : اندومي اي
الحارس : قدر هانم نزلت امبارح و قالتلي انك طالب اندومي
محمد و هو بيبص لقدر : اممم
قدر : استأذن انا بقا و جريت فوق
محمد طلع وراها وهيا كانت دخلت الأوضه و قفلت
محمد بغضب: افتحي يقدر ولا وأقسم بالله هكسر الباب
قدر : اهدا بس هقولك
محمد : قولتلك متنزليش و متشرابيش قهوه و انتي عكستي كل كلامي
عند روقيه و علي
رقيه : علي هوا انا ينفع اروح المستشفى دلوقتي
علي : ايوه مفيش مشكله
رقيه : تمام هلبس
رقيه طلعت تلبس
خلصت رقيه ونزلت
ركبت مع علي
وصلها المستشفى
رقيه : شكرا بجد يا علي
علي : مفيش شكر بينا
رقيه : انا هبقا ارجع انا
علي بتحذير : رقيه انا هاجي اخدك متمشيش لوحدك
رقيه : لي انا بس
قطعها علي: رقيه
رقيه : حاضر
دخلت المستشفى وكانت حلوه جدا بدأت شغل بكل حماس بس كان في دكتور شكلو غريب لفت نظر عن الموضوع
الدكتور (الي شكلو غريب ): الو …امجد بيه
الحارس: ايوه انا الحارس بتاعو
الدكتور : البنت الي بدورو عليها هنا
الحارس : فين انت مين
الدكتور : عايز الفلوس
الحارس : كل حاجه بس قول المكان
الدكتور بعتلو المكان و الحارس بلغ امجد و امجد اتحرك بسرعه
كانت رقيه خلصت
وخرجت و علي كان واقف بره
علي : اي عملتي اي
رقيه : يوم جميل و حبيت المستشفي اوي
علي : طب كويس اركبي بقا عشان عزمك
رقيه : اممم عزمني لي
علي : أول يوم شعل ليكي يله بقا اركبي
رقيه كانت راحه تركب
امجد نزل من العربيه : رقيه
رقيه بصدمه و قفت ورا علي : ام امجد
امجد جري عليها و هيا انكمشت فكرت هيضربها
هوا حضنها : عمري ما همد ايدي عليكي تاني
رقيه زقته
رقيه : ابعد عني
امجد :رقيه تعالي
رقيه : اجي اي بسهوله دي
امجد : رقيه تعالي هنا
علي :تيجي فين هيا سيبه
امجد : انت مين
رقيه : ده علي وانا هروح معا
امجد قرب منها ومسك يدها : تعالي معايا يا رقيه
علي قرب منه و فك ايدو من ادها : تيجي فين
امجد قرب منه : ايدك
علي شد رقيه ورا
امجد قرب منه بغضب و شد رقيه و ضرب علي بوكس علي بغضب رد البوكس
ومسكو في بعض
ورقيه فضلت تعيط و تصوت و حرس امجد قرب منه و ضربه علي
بعدو عنو و رقيه قربت منه : اتصلوا بلاسعافف
الاسعاف اجا و اخدو علي الي كان شبه مغمي علي
رقيه قعدت في الارض وفضلت تعيط امجد قرب منها و حضنها وهيا بتحاول تذقو شالها و نزلها في العربيه
امجد : متخافيش مش هيجرالو حاجه دي قرصت ودن عشان يبقا يمسك ايدك
رقيه فضلت تعيط
امجد. : انتي اي الي خرجك من البيت وكنتي فين كل ده
رقيه بغضب :مشيت عشان مش عايزه اشوفك انت دمرتني اي و أغمي عليها
امجد سرع العربيه للبيت نزل و شالها و طلع فوق نزلها علي السرير

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر ادهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى