رواية قدر اخي الفصل السابع 7 بقلم ديدا الشهاوي
رواية قدر اخي البارت السابع
رواية قدر اخي الجزء السابع
رواية قدر اخي الحلقة السابعة
فلااااش.. باااك
_هتغيب اد ايه
_شهرين ياحببتي وبالمره اجيب الحاجات اللي ناقصه في الفيلاااا
_مش عارفه ليه خايفه حبيبي وقلبي مقبوض
_انتي كده يانورا اي سفر لمؤتمر او شغل بتبقي حالتك كده
_اعمل ايه ببقي تعبانه وقلقانه عليك وانت بعيد عني
_نورا.. انا رايح مؤتمر مش رايح احارب
_ماشي ياقلبي
_عاوزك لما ارجع الاقيكي مخلصه الشغل في الفيلا عاوز نخلص بسرعه عاوزين نتجمع في بيت واحد بقي
_ان شاءلله حبيبي اول ماترجع هتلاقي فيلتنا جاهزه
_بعشقك
_انا بموت فيك
باااااك
حميد… اقدملكم قدر بيه رئيس المجموعه واللي مسؤول عن مستشفي يامن التخصصي
قدر… اهلا وسهلا نورتم مصر
حميد.. والمهندسه نوراا حرم قدر بيه…
يامن.. اول ماسمع نورا حرم قدر بيه جاتله صدمه وانهيار وحاول انه ميظهرش اي رد فعل ولكن اتلبخ وهو بيسلم عليها ونظر ليها اتلخبط ووقع كوبايه الميه اللي كانت علي التربيزه
يامن… اهلا بحضرتك
ومع نظرته ليها واتلخبط ووقع كوبايه الميه عليها
يامن.. اسف جدا
نورا… ولايهمك اهلا بيك نورت مصر..
حميد.. اقدملكم مستر الياس او دكتور الياس ودكتور جون المستثمرين
قدر.. اهلا وسهلا بيكوا اتفضلوا
وهنا نورا قامت
نورا… عن اذنكم … هنشف الميه دي وشاورت لقدر علي لبسها
وقامت نورا راحت الحمام وعيون يامن كانت عليها كلها حسره ووجع عليها
يامن.. اسف للمره التانيه
قدر.. ولايهمك… المهم انك نورت مصر واحنا مرحبين بالتعاون معاك انت ودكتور جون
جون… اشكرا قدر بيه واوعدك هيكون تعاون مثمر للجميع
قدر… دكتور الياس بتتكلم عربي كويس جدا كانك مصري
يامن… اه امي مصريه والوالد الماني الجنسيه وعشت فتره بمصر
قدر… المانيا.. وهنا سرح قدر
يامن.. نعم فانا الماني انا ودكتور جون
جون… هل تعرف احد بالمانيا
قدر.. بتوتر لا عندي شركه هناك
جون… لقد علمنا ان المستشفى مالكها دكتور يامن وكنا نود التعرف عليه والتعامل معه مباشره
قدر… يامن هاجر من سنه ونص وانا اللي بديرها وعندي توكيل بالاداره منه
يامن سمع الكلام وكان مستغرب من قدر لانه عمره ماعمل ليه توكيل بالاداره واللي كان وجعه نورا وازي تخلت عنه
ونورا رجعت التربيزه واعتذرت عن التاخير وبدوا في الغدا
واللي كان يامن فيه متوتر وعيونه علي نورا ونورا حست بدا بس بتحاول تهرب من الفكره
وقدر طول الوقت كان كلامه مع دكتور جون اما يامن فكان في دنيا تانيه مع نورا كان بيفتكر ايامه معاها وانها طول الوقت كانت توعده انها هتغضل مخلصه ليه وهتفضل تحبه واللي ايقظه من سرحانه قدر لما باس نورا ادامهم
قدر… خلاص هنبدا من بكره وهنتظركم في المستشفي عشان تشوفوا كل حاجه علي الطبيعه واللي عاوزينه من ديكورات انا معاكوا فدا شغلي وكمان المهندسه نورا هتكون معانا
وهنا قرب من نورا وباسها علي خدها وباس ايدها وطبعا نورا اتحرجت من تصرف يامن
وهنا قدر من غير مايحس الشوكه والسكينه وقعوا من ايده
وهنا يامن قام
يامن… جون يلا نسينا موعد مهم.. وهنا بص لقدر شكرا علي العزومه الرائعه دي ومعادنا بكره
قدر… منتظركم وشرفتونا
وهنا الكل قام ويامن مد ايده لنورا عشان يسلم وهنا نور سلمت عليه
يامن… شكرا عزيزتي علي كل شيء
نورا… اهلا بيك في بلدك التاني
وهنا يامن وجون غادروا المكان ويامن كانت خطواته تقيله قلبه بيبكي علي حبه اللي ضاع وعلي غدر حببته
وهنا حميد ودعهم
_منظركم غدا في المستشفى
_علي موعدنا اللي اللقاء
يامن مشي وركب العربيه من جون وكان معاهم السواق بتاعهم
جون… يامن اشعر بحزنك من مقابله اخوك هون عليك صديقي
يامن… اخي وزوجته
جون… زوجته اشعر انها هادئه حزينه
يامن كان مش سامع جون كان سرحان والعربيه ماشيه كان بيفتكر كل لحظه حلوه مع نورا واد ايه كان مخدوع فيها
وصلوا الفيلا ويامن كان حاسس انه تعبان
يامن… جون هطلع اوضتي عاوز اقعد لوحدي
جون… لن اسمح لك بالوحده مره اخري
يامن… جون من فضلك
وهنا يامن طلع اوضته واول مادخل اوضته قفل بالمفتاح
وهنا بدا يصرخ
يامن…. اااااااه اااااه ليه نور ليه تختاري اخويا
ااااااااه ياوجع قلبي منك ااااه من حرقه قلبي وانتي معاه
ليه كده يااقدر عملتلك ايه تااخد حياتي ومكفكش كل دا خدت حبي اللي كنت عايش ليه وبيه
اااااه ياوجع قلبي فينك ياااامي ياااتري بتقولي عليا اي ااااه ياااوجع قلبي علي حبي اللي مات
انا عااايش ليه انا عاوز امووووت…. عاوزززز اموووت
عند قدر ونورا
وهما مروحين في العريبه
قدر… ايه رايك.. انا حاسس انه هيبقي مشروع وهم
نورا… ان شاء الله بالتوفيق
قدر… بس الدكتور الياس حاسه كده مش مريح
نورا… ليه بتقول كده
قدر… نظراته مش مريحه
وهنا نورا توترت
_محستش بدا انا شيفاه قليل الكلام
قدر.. مش مهم المهم عندي الشراكه وانهم هيحولوا المستشفى لحاجه تانيه غير اللي عليها
نورا.. تصدق معرفش اسم اخوك ايه لغايه دلوقتي
قدر… بتوتر… ماجتش مناسبه وكمان احنا قطعناه بعد ماسابنا وهاجر
نورا… طب اسمه ايه
قدر… ايمن
في فيلا يامن
جون كان قلقان علي صديقه بس احترم طلبه انه يسيبه لوحده لكن جري علي اوضته لما سمع صراخه وبكاءه وهو بيخبط علي الباب
جون… يامن افتح من فضلك… يامن صديقي شاركني انا اخوك وصديقك… يامن ارجوك اتوسل اليك اسمعني
يامن مكنش حاسس بحاجه غير وجعه ولا شايف غير ذكرياته مع اخوه اللي امه كانت بتفضله عنه بحجه اخوه الصغير
وذكريات مع نورا اللي عشقها واللي وعدته انها هتكون ليه طول العمر
جون فضل علي الحال دا ساعات كتير كان بيحاول علي يامن لغايه ماقلق عليه وهنا طلب من المساعدين بالفيلا انهم يفتحوا باب اوضه يامن
واول ماافتح لاقي يامن واقع علي الارض مغمي عليه
جون… ياامن… يااامن
وهنا طلب من المساعدين انهم ينقلوه علي سريره
_حد يجبلي الشنطه بتاعتي
وبدا جون باسعافه وبدا يفوءه لغايه مافاء يامن وكان ظاهر عليه الاعياء
وهنا طلب من المساعدين يخرجوا ويقفلوا الباب
جون… يامن الحياه مواقف لابد من استغلالها كما انها تظهر من لنا ومن علينا اخوك غير مريح واتوقع منه كل شيء اريت من يتحدث بلغه الانا اعلم جيدا انه انساني اناني يمحو اي شيء لكي يحصل مايريده
يااامن… وزوجته
جون… لماذا ذكرتها.. فهي غامضه كانها مغصوب عليها
يامن… هنا قام واعتدل جلسته زوجته تبقي زوجتي
جون… كيف اهي تلك نورا خطبتك.. قدر انسان وقح لكن ليس لهذا الحد
يامن… وهي مش بريئه هي خدعتني اول مااختفيت اتجوزته
جون… لا تكن ظالم لهذا الحد… الكل يعلم انك خذلتهم وتركتهم وهاجرت كما ادعي قدر فالذي عليه اللوم انت
انت من من وجه نظرها خدعتها وتركتها… لاتكن ظالم يامن لابد مت معرفه الحقيقه قبل ان تلوم احد واولهم خطيبتك
يامن…. انا بموت ياجون مش هقدر استحمل وهي معاه انا لازم ارجع المانيا مش عاوز حاجه عاوز ابعد
جون هنا قام
_لم اعتد عليك بالاستسلام انت حاربت ظروف اكبر تغير اسمك وملامحك كيف تتنازل عن حقوقك انا غير موافق ولن اشجعك علي هذا
يامن… لازم انتقم منهم… لازم ياجون
جون… قرب من يامن وجلس جنبه قبل الانتقام لابد من معرفه الحقيقه لكي تحدد خصمك وانتقامك
يامن… انا لازم اعرف كل حاجه لازم اقال ايه عليا لامي
جون… هذا امر صعب لغايه لابد من شخص من داخل حياته
ياامن… لا مش صعب
جون… لا افهمك
يامن… انا عاوز حميد هنا بكره
جون… غدا معاد المستشفى
يامن… عاوز حميد قبل المستشفى او اجله المهم حميد اشوفه
جون…. هل اتي الوقت لكي يعرف حقيقتك
ياامن… بالضبط كده
في المساء وفي فيلا قدر ونورا
كان قدر بيعمل مكالمات وهو قاعد علي الفوتيه وبعد ماخلص قام وقرب من السرير
قدر… نورا انتي نمتي
نورا… لسه بس هنام
قدر… عاوز اقعد معاكي شوي
نورا… مش قادره تعبانه وعاوزه انام
قدر.. نورا انا عوزاك
نورا.. وانا تعبانه
قدر… مش هينفع كده كل مااحتاجك تقولي تعبانه وهنا قرب من نورا وقعد جنبها علي السرير وهي قامت وبدا يدفن راسه في رقبتها
نورا…. قدر عشان خاطري سبني علي راحتي
قدر… راحتك هي راحتي وهنا قرب منها وبدا يلتهم قبلات شفافيفها ورقباتها وهي بتتوسل انها، تعبانه وهنا اعتلاها وفجاءه وتحول لشخص اخر
_انا لما اعوزك تقدميلي نفسك فاهمه اللي عملته معاكي واللي عديته عشانك وسترتك متقوليش ليا لا لا فاهمه
_قدر.. انا تعبانه سبني… سبني وهنا قدر كان يلتهمها بالقوه لانه من داخله كان عارف انه مرفوض مت ناحيتها
قدر كان بياخد حقوق الشرعيه بالقوه ونورا كانت دموعها ماليه عيونها وخدها وبعد ماخلص قدر سبها ونام، وهي قامت للحمام
واقفلت علي نفسها وتحت الدش بقميص نومها كانت بتغسل نفسها من اي اثر لقدر
في الصباح
وفي فيلا يامن
جون.. اهلا استاذ حميد معذره اني طلبتك لمقابلتك هنا قبل زياره المستشفى
حميد.. لا ابدا انا مبسوط بحضوري هنا وهنا دكتور الياس كان نازل علي السلم وقرب من حميد وسلم عليه
يامن… حميد اتفضل اقعد
حميد استغرب دكتور الياس لانه كان، بيتعامل كانه يعرفه
يامن… حميد انا عاوزك في امر غير امر الشركه
حميد.. بقلق اتفضل..
يامن… انا اعرف يامن
حميد… بجد… انت شوفته فين… انت تعرفه هو بعتك… هو فعلا سابنا عاوز اكلمه من فضلك دكتور الياس عاوز اكلم يامن
جون… سيدي حميد… اهدي من فضلك
حميد… قام بتوتر انتم بتلعبوا عليا انتم مين وفعلا جايين تستثمروا وفعلا تعرفوا يامن وهنا حميد قام وقام يمشي
وفجاءه سمع صوت
عبد الحميد…. اخباررر خالتي ايه نجلااااااء اي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر اخي)