رواية قدري 2 (لعنة عشق) الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة عيد
رواية قدري 2 (لعنة عشق) الجزء الثاني
رواية قدري 2 (لعنة عشق) البارت الثاني
رواية قدري 2 (لعنة عشق) الحلقة الثانية
يوسف شال تمارا ووداها المستشفى و حبيبه رنت على اسر وهي مرتبكه من أن يكون مالك هوا اللي عمل فيها كده
اسر .ايوا يا حبيبه في حاجه
حبيبه بتعب وارتباك .اسر تعاله بسرعه خلال ساعه تكون هنا في مصر
اسر .ازاي يا حبيبه انا في لندن هاجي مصر ازاي في ساعه
حبيبه بانفعال.انجز اعمل اي حاجه المهم تيجي بسرعه على مستشفى الصياد
اسر بخضه.في اي في حد تعبان
حبيبه.اخلص يا اسر
اسر . طيب يا حبيبه
حبيبه قفلت مع أسر وطلعت ل عمر .فتحت الباب ودخلت
عمر .في أ
حبيبه بمقاطعة.مالك اغتصب تمارا
عمر .انتي بتقولي اي انتي متأكده من كلامك دا
حبيبه.معرفش يا عمر اليوم اللي كنت خايفه منه حصل وان مالك ينتقم لحقه بس انتقم من الشخص الغلط تمارا ملهاش ذنب في حاجه دي لسه طفله
عمر.بس يوسف مش هيسكت عن حق بنته ومالك كمان غلط
حبيبه قعدت مكانها وكملت بدموع .الايام نفسها بتتعاد تاني
عمر حضنها.اهدي يا حبيبه ربنا هيحلها من عنده .تعالي نشوفهم
حبيبه.انا اتصلت بأسر وخليته يجي المستشفي اللي فيها تمارا
عمر.هتخليه يجي من لندن في الوقت القصير ده
حبيبه.انا خايفه اوي من أنه يكون اذاها غثل
عمر .خير ان شاء الله
عمر اخد حبيبه وراحوا المستشفى
في لندن
اسر .اسماء جهزي الشنط عشان نزلين مصر حالا
اسماء بخضه.ليه في أي
اسر.اللي سمعتيه خلصي
اسماء بارتباك.حتي الولاد
اسر بتنهيده حتي الولاد كمان
اسماء.طب خلينا ناخد ورد ونسيب مراد
اسر.وفكرك مراد هيسكت من غير ما يعرف في أي أو يجي
اسماء .مر 24سنه مش هقدر ابعد عنه
اسر.متقلقيش هوا فين دلوقتي هوا وورد
اسماء.ورد فوق و هوا في المستشفي
اسر.ماشي هطلع اعرف ورد وهروح له المستشفي
اسماء .ماشي يا اسر هطلع أجهز الشنط
اسر وهوا بيخبط على الاوضه.ورد يا وردي
ورد .ادخل يا بابا
اسر قعد جنبها .حبيبتي احنا انهارده هنسافر
ورد باستغراب.نسافر نروح فين
اسر .هتنزل مصر
ورد بفرحه .بجد يا بابي
اسر اه يا روح بابي احنا هنمشي دلوقتي وهروح اعرف مراد عشان يجي يجهز
ورد بسرعه .لا يا بابا ارتاح وانا هروح له
اسر .ممكن تتوهي
ورد .متقلقش يا بابا
اسر .ماشي يا ورد
ورد وصلت المستشفى وراحت مكتب مراد
ورد وهي بتفتح الباب .مراد حبيب………
ورد .اي القرف دا ومين دي
مراد .انتي اللي ازاي تفتحي الباب وادخلي من غير ما تخبطي .
ورد اتجمعت الدموع في عينيها
مراد .اطلعي برا دلوقتي
(مراد كان معاه ممرضه)
مراد راح لورد وطبطب عليها واخدها في حضنه
ورد هديت شويه وبعدت عنه ومشيت
مراد مسح على وشه وشعره بغضب ومشي وراها
مراد اسر 24سنه طويل وعينه اخضر بعسلي و شعره بني دكتور نفس مجال اسر وشاطر في تخصصه جدا
ورد .17سنه طولها متوسط بيضاء وشعرها احمر ناري وعيونها زرقاء
اسر واسماء وورد ومراد نزلوا مصر
اسر ومراد اتجهوا الي المستشفي
في المستشفى
حبيبه دخلت شافت تمارا عامله اي بس تمارا كانت متبهدله جدا
حبيبه كانت في عالم تاني الأنهار افتكرت كل حاجه حصلت معاها
بعد شويه طلعت وهي كانت سرحانه كانت هتقع لولا ايد حد مسكها
حبيبه بصت له .مالك
مراد باستغراب.حضرتك كويسه
حبيبه قامت بسرعه وفتح الفون عشان تكلم مالك
حبيبه تعالي علي المستشفى بتاعتنا بسرعه
مالك.تمام
مالك قفل معاها وخلال ربع ساعة كان هناك
حبيبه شدت مالك غرفه فضيه قبل ما حد يشوفه
حبيبه.انت اللي اغتصبت تمارا
مالك بصلها شويه وقال بثبات.اه انا
فجأة نزل كف على وشه من حبيبه ومسكته من هدومه
حبيبه بانفعال.انت ليه عملت كده هي عملتلك اي عشان تعمل كده فيها انا اكتر واحده حاسه بيها لاني كنت زيها في يوم ويمكن كان اخف لان بباك كان وقتها جوزي مش واحد غريب اصلا
مالك.خلصتي صح انا بردو ذنبي اي لما اتحرم من ابويا 5سنين اتولد في دوله تانيه وعالم تاني و ابويا اصلا مش عارف اني موجود في الحياة دا مش كافي اني اعمل فيها كده
حبيبه قعدت بقهر .طفله بتغتصب طفله يا مالك اااه يارب
حبيبه خرجت لما لقت العمليه بتاعت تمارا هاتبدأ
حبيبه كانت واقفه مرتبكه و يوسف وياسين وباقي العيله وعمر كان جمب حبيبه وماسك ايديها
يوسف راح لعمر بغضب.ابنك لو عمل لبنتي حاجه صدقني مش هسيبه
عمر شال ايد يوسف.ايدك جمبك لو ابني عمل كده هوا عارف كويس بيعمل اي ولو غلط هيصلح غلطه ويمكن اللي عمله كان تخليص حق
مر حوالي ساعتين وخرج اسر ومراد
مراد بغضب.دي حالة اغتصاب مين اللي عمل فيها كده وبعدين لازم نبلغ البوليس
يوسف بجمود وانا موافق
مالك من وراهم. وهوا في بردو واحد بيغتصب مراته يا يوسف بيه
يوسف.مراتك ؟!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري 2 (لعنة عشق) )