روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل الثالث 3 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الفصل الثالث 3 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الجزء الثالث

رواية قدري ونصيبي البارت الثالث

رواية قدري ونصيبي
رواية قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة الثالثة

 

عند حور

قعدت تجري وفجاه حد جه من وراها وخدرها

بعد وقت

حور بتفوق وبتلاقي نفسها في نفس الغرفه وقعدت تخبط علي الباب وفجاه يامن دخل

يامن بغضب. كنتي رايحه فين مش انا حذرتك لو حاولتي تهربي هقتل كل عائلتك

حور بقوه عكس الخوف اللي بداخلها. مش هتقدر تعملهم حاجه

يامن. ماشي وبعدين طلع تليفونه ورن علي شخص

يامن. عاوزك تقتل محمد الجارحي( ابو حور)

حور بصدمه. ايييهه انتا بتهزر صح ارجوك متاذهوش انا مش ههرب تاني ارجوك

يامن. دي اخر فرصه وطلع وقفل عليها الباب

حور. انامستحيل اخليك تاذي عائلتي ومستحيل اقعد هنا حتي لو اطريت ائذيك

بعد ساعتين

حور كانت بتجري وقربت توصل لبيتهم وافتكرت اللي حصل

فلاش باك

حور . كسرت كوبايه علي الارض

حور اه

يامن دخل عندها

يامن بخوف .حور مالك

حوركانت مستخبيه ورا الباب ضربته علي راسه وقفلت الباب من بره وهربت

باك

حور لنفسها. قربت اوصل مش هسمح انه ياذي اي حد من عائلتي

وصلت بيتها واول اما دخلت كانت الصدمه

سمعت امها وابوها بيتكلمو

محمد. انا برن علي يامن مبيردش انا خايف عليه

منال ( ام حور) .متخفش عليه انت كلمته امته

محمد .من ساعتين حور حاولت تهرب وهو حبسها في الغرفه كان طالع يشوفها ممكن حور عملتله حاجه

منال. اكيد لا حور مش هتعرف تعمله حاجه

محمد. حور مش لازم تعرف انه احنا اللي اتفقنا معاه انه يخطفها

منال .بس انت

حور مكملتش الكلام وطلعت تجري ( هي فكرت انه عائلتها مبتحبهاش وبعتها ليه)

وفجاه وهي بتجري عربيه خبطتها

وطلع منها شاب ( واخيرا البطل ظهر)

الشاب( مارفن) . ايه اللي حصل يا انسه يانسه فوقي وشالها وخدها علي المستشفي

في المستشفي

بعد وقت

الدكتور طلع.

مارفن. هي بخير

الدكتور بحزن . قدرنا ننقذها بس للاسف دخلت بغيبوبه

مارفن. ايه وامتا هتفوق

الدكتور .مش عارفين لانه هي اللي مش عاوزه تفوق واضح انه هي كتير مضايقه

مارفن. دكتور انا راح سافر علي تركيا كمان يومين تقدر تطلع من المستشفي

الدكتور .ايه بتقدر

مارفن قرر انه ياخدها معاه تركيا وتتعالج هناك لانه هو ما بيعرف عائلتها

بعد ست شهور

في تركيا

في المستشفي

مارفن. دكتور هي امتا راح تفوق

( الكلام بالتركي بس هكتبه مترجم)

الدكتور. ما بنقدر ننحد امتا هي راح تفوق وقت يكون بده

مارفن .ماشي

ودخل لحور

مارفن .مش عارف ليه عاوزك تفوقي وليه مهتم بيكي كده بس بتمني انك تفوقي حتي انا ما بعرف شو اسمك

وبعدين راح شركته

وكان عنده اجتماع وتليفونه كل شويه يرن

بعد الاجتماع

في التليفون

مارفن .الو دكتور

الدكتور استاذ مارفن الانسه فاقت

مارفن بصدمه . كيف فاقت انا جاي فورا

في المستشفي

عند حور

مارفن دخل

حور. مين انت وانا ايه اللي حصل معايا وانا فين

مارفن .اهدي انا اسمي مارفن وانتي بالمستشفي من ست شهور انا اللي خبطتك بسيارتي انا اسف

حور بصدمه. ست شهور وبعدين افتكرت كل حاجه وبدأت تبكي

مارفن بقلق. شو صار انتي بخير لش عم تبكي

حور. انا بخير وشكرا

مارفن. انتي شو اسمك وليش كنتي عم تجري فيكي تحكيلي اذا بتحبي

حور حست انها عاوزه تتكلم مع حد فحكتله كل حاجه

مارفن. انتي غلطانه

حور بصدمه. انا

مارفن. انتي المفروض كنتي تواجهي عائلتك بالحقيقه وتعرفي ايه السبب

حور. ممكن علشان مش عاوزه اتصدم اكتر

مارفن . انتي راح تتطلعي اليوم من المستشفي وراح تيجي معي بيتي

حور. لا شكرا مش محتاجه شفقه من حد

مارفن. علي فكره دي مش شفقه خالص وبعدين هتدرسي وبعدين تشتغلي معايه وبعد اصرار كتير من مارفن وافقت حور

بعد عشر سنوات

حور بقيت شخص تاني خالص وهي ومارفن مستحيل يتخلو عن بعض كل واحد بيحب التاني بس مش عاوزين يعترفو

حور بقيت دكتوره مشهوره وسيده اعمال كبيره

لها شركه هي ومارفن اسمهاH. M. وبقيت عنيده ومبتسمحش اللي بيفكر ياذيها ومارفن بقي كل عائلتها وكل همها تنتقم من شخص واحد بس هتعرفو الشخص مين البارت الجاي ومتقلوش يامن علشان مش هو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ونصيبي)   

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى