روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الجزء الثالث عشر

رواية قدري ونصيبي البارت الثالث عشر

رواية قدري ونصيبي
رواية قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة الثالثة عشر

حور. انتا عارف شغلك حور طلعت وسالم ضرب محمود محمود كان هيموت
بعد نص ساعه
حور. هتتكلم دلوقتي
محمود. اه الزعيم يبقي
حور بمقاطعة . استني
حور. مارفن اطلعو بره
مارفن. حور انت بتقولي ايه
حور. مارفن لو سمحت
مارفن حاضر يلا وطلعو
حور. تقدر تقول مين هو
محمود. ده ********
حور. عاوزه اعرف كل المعلومات عنه ومين اكتر حد بيثق فيه بعدك وكل حاجه وبحذرك تكذب في اي كلمه
محمود
حور. تمام وبعدين يامن
يامن والشباب جم. نعم
حور طلعت المسدس من ورا ظهرها
محمود. انتي بتعملي ايه انتي قلتي مش هتقتليني
حور. انا مش هقولك شخص تاني هو اللي هيقتلك يامن اقتله
يامن باستغراب . انا
حور. انتا اكتر واحد اتعذبت بسببه ومكنتش بتقدر تشوف عائلتك اوتعيش معاهم بسببه احنا طالعين صفي حسابك
يامن أخذ منها المسدس وحور ومارفن وحمزه طلعوا
مارفن. حور قلك ايه

 

 

 

حور حاكتله كل حاجه
مارفن. وانتي بتعملي ايه
حور بتوتر. ولا حاجه
مارفن. حور انا حافظك وفاهم تفكيرك انتي مستحيل متعمليش حاجه
حور. مارفن انا اتجمعت مع عائلتي بعد عشر سنين فأنا عاوزه اقضي معاهم شويه وقت من غير مشاكل وبالنسبه للسلاح اللي هيتسلم بكره ابقي قول للشرطه لاني مش عاوزه مشاكل
مارفن بعدم اقتناع . ماشي
ويامن طلع وكانت ايديه كلها دم
حور. يامن اغسل ايديك ويلا نرجعو
سالم ادفن الجثه
بعد وقت وصلو الفيلا
حور. اكيد كلهم نانو يلا تصبحو علي خير
الكل . وانتي من اهله
في الصباح
علي الافطار
حور . صباح الخير
الكل . صباح النور
شهد. احنا مستنيينك انتي الشباب من زمان
حور. هما لسه نايمين
حمزه من وراها. لا انا صحيت صباح الخير
حور. صباح النور
وبعدين انا هروح اصحيهم ملاك فاكره كنا بنصحو ايمان زمان ازاي
ملاك . ودي حاجه تتنسي بس لا اوعي يكون اللي بالي
حور. اكيد هو يلا
في غرفه يامن
حور وملاك كانو لابسين اسود ولابسين اقنعه مخيفه
حور كبت ماء علي يامن
يامن. ايه في ايه
وبعدين ملاك وحور عملو
صوت ورعبوه
يامن بخضه. اه في ايه انا دخلت النار ولا ايه اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

 

 

حور وملاك قعدو يضحكو عليه
يامن. انتو اللي عاملين كده حور انا كنت بقول انك عاقله افرضي كانت جانبي ساكته قلبيه من الخضه والله من سايبكم وقعد يجري وراهم في كل البيت
يامن. حورحوور
منال بضحك . في ايه يا ولاد انتو صغيرين بطلة بقه
يامن. ماما انتي مش عارفه هي عملت ايه انا قمت مخضوض
حور وهي بتجري . سلامتك من الخضه يا حبيبي بس بصراحه كان شكلك يفطس من الضحك
يامن . حووور
حور وقفت خلاص بقا وراحت حضنت يامن اسفه بس ده ممكن يكون آخر مقلب
يامن. حور متقليش كده شكلي هتعود علي المقالب دي
حور فتفسها . مش هتتعود لانو احتمال كبير بعد اللي اعمله اني اموت
مارفن دخل وهي حاضنن يامن
مارفن بغيره. هتفضلو حاضنين بعد كتير
يامن. اه اختي وبعدين كما بغمزه انت شكلك واقع خالص
حمزه. اه ياريت تريحنا وتتجوز بقا
مارفن. وانت مالك
حمزه. يابني انت هتخللني جنبك انا عاوز اتجوز عاوز اتجوز يا عالم
حور بضحك عليه . ومين اللي امها داعيه عليها
حمزه. كان بيشاور علي ملاك دي وبعدين امها مش داعيه عليها امها داعيالهه في ليله القدر
حور . واثق اوي وبعدين ملاك موافقه
ملاك كانت فاتحه بقها وعينيها علي الاخر ومصدومه
ملاك. ملاك مين انت قصدك علي مين
حمزه . فيه حد تاني هنا غيرك اسمه ملاك
ملاك طلعت تجري علي فوق
مارفن. حور تعالي
حور .في ايه
حور اخذها علي غرفته
مارفن. فهد كلمني وقلي أنهم قبضة علي تجار السلاح بس مقدروش يقبضو علي الزعيم
حور . عادي فهد هيجي امته
مارفن . بالليل
حور يلا بدل تيابك علشان هنروحو كلنا نتغدو في مطعم
مارفن. حور انتي بخير انتي في وعيك من امبارح انتي بقيتي غريبه
حور. مارفن قلت عاوزه أبعد عن المشاكل يلا
والكل جهزو نفسهم

 

 

 

وراحوا لمطعم
عند المجهول
المجهول بغضب . ازاي ده يحصل خسرنا كتير بسببها تقتلها النهارده هي لازم تموت
المجهول. تمام
عندحور
كانو طالعين من المطعم وفجاه حد بيقول مسدسه اتجاه حور ورصاصه بتخترق جسد أحدهم تتوقعوا مين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ونصيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى