روايات

رواية قدري ومكتوب الفصل الثاني 2 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الفصل الثاني 2 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الجزء الثاني

رواية قدري ومكتوب البارت الثاني

رواية قدري ومكتوب
رواية قدري ومكتوب

رواية قدري ومكتوب الحلقة الثانية

عبد الرحمن الاسيوطي: قدر افتحي يا حبيبتي الباب عايز اتكلم معاكِ شوية

قدر وهي بتعيط

سبني يا بابا دلوقتي لو سمحت ارجوك انا فيا إلي مكفيني

عبد الرحمن الاسيوطي: طيب تعالي نخرج شوية عارفه مين الي جاي النهاردة ادم ابن عمك

قدر: ادم ابن عمي الي في امريكا

عبد الرحمن الاسيوطي: ايوه

قدر لنفسها: مش كنت سمعت كلام مرات عمي ووافقت على ادم لما قالتلي انه بيحبني بدل م انا كدا

هو كان ابن عمي وعمره م كان هايأذيني بس يلا الحمد الله على كل حال

عبد الرحمن الاسيوطي: اي ي قدر بتقولي اي

قدر: مافيش ي بابا روح انت ابقى سلملي عليه انا مش خارجه انا واحدة مطلقة ي بابا ومش بتخلف

مشي والد قدر وهو حزين جدًا على بنته والي هي فيه

وفاجأة جه اتصال لوالد قدر

مجهول: الو ازيك ي اسيوطي

عبد الرحمن الاسيوطي: انت مين وازاي تتكلم معايا بالطريقة دي

مجهول: هههههه هههه لسه زي م انت مغرور ومتكبر ماتغيرتش بس انا الي هاخلي كبريائك دا كله في الأرض انت وناصر اخوك وادم ابن اخوك هاعيشكم في جحيم هههههه هههه

عبد الرحمن الاسيوطي: انت واضح ماتعرفش انت بتتكلم مع مين لو قدر….الو الو

عبد الرحمن الاسيوطي اتصل بصديق ليه عشان يعرف مين الي اتصل عليه وبيهدده دا بس ما عرفش مين

بعدها اتجه للمطار عشان يستقبل ادم

ادم: عمي واحشني اوي اوي

عبد الرحمن الاسيوطي اخده بالحضن وقعدوا يتكلموا شوية

عبد الرحمن الاسيوطي: اي ي ادم انت خطبت ولا اي مين دي

ادم: خطبت اي بس يا عمي م انت عارف مين الي ف قلبي دي السكرتيرة بتاعتي كيارا

عبد الرحمن الاسيوطي: أهلا بيكِ يابنتي

كيارا: اهلا ي اونكل

في الطريق

ادم: اومال قدر ماجتش ليه يا عمي مش قلت هاتيجي

عبد الرحمن الاسيوطي: قدر تعبانه ي ادم ومش عارف أخرجها من الي هي فيه

ادم: سيب انت الموضوع دا عليا

عبد الرحمن الاسيوطي: انت صحيح مش مدي خبر ل ابوك إنك جاي

ادم: لاء حبيت اعملها مفاجأة ليه هو وماما هاشوف قدر الأول في طريقي وبعدين اسافر الاسكندريه ليهم

ووصلوا القصر بس قدر كانت لسه حابسه نفسها في اوضتها وبتعيط

ادم: قدر قدر انا جيت

قدر: اي دا الصوت دا مش غريب عليا باين ادم جه هو وبابا بس للأسف جاي وقت وحش ي ادم انا بهتانه وتعبانه

ادم واقف ورا الباب وسمع كل كلامها وبيضحك

ادم: لسه زي م أنتِ ي قدر بتتكلمي بصوت عالي

قدر: يالهوي دا سمعني طيب بص ي ادم مع اني والله نفسي اشوفك بس زي م انت عارف كدا انا مش قادرة أخرج ولا اقابلك ف روح بقا

ادم: ياااه لسه دبش زي م أنتِ روح بتطرديني يا قدري

قدر بتعيط وبيعلى صوتها

قدرك ادمرت ي ادم انا ادمرت اكتر واحد حبيته سابني عشان مابخلفش حياتي كلها ادمرت سبني في حالي بقا وامشي

ادم: بتنزل دموعه على قدر وبيقولها

انا هافضل جمبك يا قدر ومش هاسيبك أبدًا بس افتحيلي الباب

قدر بتتنهد وبتقول ليه

انت يالاه لسه بارد وعنيد كدا ليه طيب هافتحلك بس ماتبصش ليا عشان بؤحرج

ادم: حاضر يا قدر

فتحت الباب وكانت لابسه فستان ابيض لحد بعد ركبتها وشعرها سايب

وادم اتنهد تنهيدة طويلة وبص في عيون فرح الزرقاء الي شبه البحر وخدودها الي شبه الرومان وشفايفها المكتظه الي شبه الفراولة

وقرب من قدر شوية

قدر: اي ياعم ما تحضني بالمره

ادم: ياريت

قدر: نعم الهبل هايشتغل اهو مش قولتلك ماتبصليش كدا أبو شكلك وانت بقيت حلو كدا بشعرك المفلفل دا

ادم: وحشتيني يا قدري

قدر: احم على فكرة أنا واحده مطلقة

ادم: وحشتيني اوي

قدر: ومابخلفش كمان مطلقه ومابخلفش الاتنين

ادم حط ايده على بؤها وسكتها وقالها

ادم: ششش سبيني اتأملك بسكوت كدا

قدر: بسكوت ولا نايتي نيهاهاهاهاها هيو هيو هيو

بعد عنها ادم

ادم: تصدقي يا بت أنتِ حلال فيكِ انك اتطلقتي

قدر بتزعل وبتعيط

ادم: خلاص خلاص بهزر معاكِ

قرب منها ادم ولف ايده على وسطها ورجع خصله من شعرها

كيارا: احم احم احم

ادم: احم اي في اي يا كيارا

كيارا: بغيظ حضرتك ما عرفتنيش وماقولتش ليا اروح فين

قدر: مين دي

ادم: دي السكرتيرة بتاعتي

قدر: والله وبقا عندك سكرتيره ياولا واسمها كيارا اجانب بقا وكدا

ادم بتكبر: ايوه ايوه

قدر: الله يرحم م كنت بتشرب الشوربه بخرتوم الغسالة ي ابن تحيات

كيارا: هههههه

ادم بغيظ وعصبيه

بت انا مش عايز اتخانق معاكي دلوقتي ماتعصبنيش

وفاجأة فون ادم بيرن ونفس الرقم الي رن عليه امبارح

مجهول: بس حلوة قدر صح قمر ههههه

ادم: انت يا ابن …… لو قربت منها هاقتلك

بيجي حد من ورا ادم ويحط ايدة على كتفه وبيطلع …..

ياتارا مين المجهول دا الي بيهدد ادم وعمه بالقتل واي مصير قدر وليه سيف بعد الحب دا كله ساب قدر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ومكتوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى