روايات

رواية قدري الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الجزء العاشر

رواية قدري البارت العاشر

رواية قدري الحلقة العاشرة

حبيبه بدموع متحجرة في عينيها .دا يبقي اخويا يا حيوان .
وسبته ومشيت عمر قعد بصدمه على اقرب كرسي
عمر.طب انا ازاي اشك فيها هي مش زي باقي البنات اللي تعرفها ااااااه يارب انا عملت غلط كبير
انا هحاول بأي طريقة اصلح ده
عند حبيبه راحت لمامتها المستشفي
محمد اي يابنتي مفيش اجازه عقبال ماما تخف حتي وتبقي ترجعي
حبيبه بتوهان .لا ازاي انا اخدت اجازه عشان ماما
هبه . ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
حبيبه ببسمه.ويخليكي ليا ويشفيكي
محمد بهزار .وانا مليش من الحب جانب
هبه .لا ازاي دا انت اللي في قلبي

 

 

حبيبه بصتلهم ببسمه وسكتت
محمد وهبه كانوا ملاحظين هدوء حبيبه وان دي مش عادتها
هبه . حبيبه حبيبتي مالك حاسه ان في حاجه مزعلاكي
حبيبه ببسمه.لاء ابدا يا ماما مفيش حاجه . حبيبه بتقوم محمد تعالي نجيب اكل عشان مش بحب اكل المستشفي ده اكل يتعب مش يشفي. محمد وهبه عارفين أن هي بتتهرب عشان مش تبين حاجه
محمد بهزار عشان يغير الموضوع.ماشي ياختي تعالي بأم كرشك ده اللي مش بيشبع 😂
حبيبه بضحك .اي ياعم هوا انا باكل من تلاجتكم
محمد.امال ياختي
حبيبه .طب واي يعني براحتشي 🌚
محمد يمسك اديها.طب يلا يسطا
حبيبه.يلا يا باشا
هبه .كانت بتبصلهم بحب وقعدت تدعي لهم في سرها
عند محمد وحبيبه
محمد.هابقي في أي متغيره كده
حبيبه.مفيش في أي منا زي القرده اهوا
محمد.يابت على اخوكي بردو .بس عموما هسيبك براحتك لحد ماتيجي تحكي لوحدك
حبيبه بتحاول تتوه الموضوع.ها بقي مش هتروح تتقدم للبت امل
محمد.عايز بس ماما ربنا يشفيها الاول وبعدين اروح اتقدملها
حبيبه.اشطا ياسطا عشان البس الهيلز الجديد.وابقي طويله
محمد بضحك.يخرب عقلك كل ده عشان تلبسي الهيلز
حبيبه بقرف .امال عشانك مثلا
محمد يضربها على قفاها .يابت احترمي اخوكي الكبير

 

 

حبيبه بلا مبالاة.ياعم اقعد في جمب طويل واهبل ع الفاضي
محمد بصدمه .اين الجبهة اني لا اراها
حبيبه بقصف .اكيد منعدمه زي وجودك بالظبط هههههههه
محمد طلع يجري وراها .طب تعالي هنا يا اوزعه ياشبر ونص
حبيبه تقف .علي فكره مسمحلكش
محمد.يمسكها جيتي في أيدي دانا هشرب من دمك
حبيبه بخوف.حقك علينا اباشا عيل صغير وغلط
حبيبه بتصعب على محمد ف بيخدها في حضنه وبيمشوا وبيقعدوا يضحكوا مع بعض
عند عمر .
بيرن على بسمه وبيخليها تيجي عشان تسعده في المشكله اللي عملها
بسمه .بتخبط
عمر .ادخل .تعالي يا بسمه
بسمه .اي يابني في أي مالك
عمر.حكلها اللي حصل كله وأنه شك في حبيبه واتهمها اتهام مش كويس
بسمه . على فكره انت غلطان وغبي
عمر يبصلها.عارف انا بقي عايز اصلح ده بس مش عارف اعمل اي
بسمه .بص يا عمر انت اخويا وهي صحبتي .بس انت غلط في حقها واي بنت لو حد اتهمها الاتهام ده هتزعل ودا من حقها
عمر بندم . عارف وانا مستعد اعمل اي حاجه عشان تسمحني
بسمه بحب اخوي .انت بتحبها
عمر بيشرد وهوا بيتخيل حبيبه في كل موقف مر بنهم .بقيت بحبها
بسمه بابتسامة.كده اتطمنت الحجر بقي بيحب
عمر بيبصلها وبيبتسم.قوليلي بقي اعمل اي
بسمه .اول حاجه عايزين نعرف ماما عشان كده مينفعش
عمر.فعلا لازم اقولها
بسمه طيب يا باشا الباقي بقي هتعمله بس بمقابل

 

 

عمر ضحك عليها .متعمليش حاجه ابدا ببلاش .ايةبقي ياستي المقابل
بسمه .اشتغل معاك في الشركه
عمر ببسمه.بس كده الشركه كلها تحت امرك يا قمر
بسمه بتجري تحضنه . حبيبي يا ناس
عمر.طب يلا نروح نقول لست الكل
بسمه .يلا يا اسطا
عمر لي يابت الألفاظ دي اتعديتي من مين
بسمه بضحك .من حبيبه
عمر بيبتسم وبهمس .حبي ❤️
عمر بياخد بسمه وبيروح
عند محمد وحبيبه
بيكونوا وصلوا المستشفي وبيدخلوا الاوضه بتاعت هبه وبيقعدوا يكلوا ويهزروا وحبيبه بتحاول تتخطي اللي حصلها
بعد الاكل
حبيبه.ست الكل انا هشوف الدكتور عشان معاد الخروج
حبيبه.لو سمحت يا دكتور ماما ممكن تخرج أمته
الدكتور .انا ممكن اكشف عليها وممكن ترجع معاكم البيت
حبيبه تمام يا دكتور
الدكتور بيروح يكشف علي هبه وبيكتب لها على خروج وبتروح معاهم
محمد بيفتح الباب
حبيبه بضحك .نورتي بيتك يا جميل
هبه بحب منور بيكي يا روح

 

 

محمد.اي يا وليه انا هفأ يعني ولا اي
هبه تحضنه .انتي حبيبي واول فرحتي
محمد بيغيظ حبيبه وبيطلع لها لسانه
حبيبه.علي فكره انا مش غيرانه يا حبيبي ماما بتحبني انا اكتر
صح يا ماما
هبه بضحك .صح يا حبيبتي
وبتحضنهم هما الاتنين
حبيبه بتحضنها وبتفكر في حاجه. بعد ما دخلت هبه اوضتها ترتاح حبيبه دخلت هي كمان واول ما دخلت قعدت تبكي
حبيبه ببكاء وانهيار .يارب انا مش عارفه انا عملت اي انا خلاص مبقتش متحمله انا هقول لماما على كل حاجه اااه يارب
وبتقوم تصلي وهي بتبكي
في فيلا الصياد
عمر بيدخل الفيلا هوا وبسمه
فريده.تعالوا يا حبايبي .
عمر .ماما انا عايزك في موضوع مهم
فريده بضحك اكيد في موضوع وكبير كمان عشان تيجي بدري كده من الشغل
عمر بياخد نفسه .ماما انا اتجوزت
فريده………..

 

 

عند حبيبه بعد ما صلت خرجت نادت لمحمد ودخلت اوضة مامتها
حبيبه:ماما . محمد.انا عايزه اقول لكم حاجه
هبه . حاجه اي يا حبيبتي قولي في أي قلقتيني
محمد.في اي يا حب مالك
حبيبه بدموع .انا اتجوزت
هبه ………..
محمد………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى