رواية قدري الفصل السادس 6 بقلم رحمة سامي
رواية قدري الجزء السادس
رواية قدري البارت السادس
رواية قدري الحلقة السادسة
سلوي: ايوة سلوي يا حبيبي اي نسيت خطيبتك
رزان: خطيبته انتي بتقولي اي مترد يا كريم مين دي
كريم: دي تبقي سلوي بنت عمي يا رزان
سلوي: وخطيبته يا حبيبتي انتي بقي اللي اتجوزك انا جاية بقي اعرفك هو اتجوزك ليه
كريم بغض*ب: سلوي اسكتي اوعي تتكلمي
سلوي: لا هتكلم اسمعي يا حبيبتي كريم اتجوزك شف*قة مش اكتر عشان انتي مريضة كان*سر
رزان بصد*مة: انتي كدابة دا مستحيل كريم اغتص*بني عشان كدا اتجوزنا
سلوي وهي بتضحك: لا دا انتي عبيطة بقي مفيش منه الكلام دا كريم كد*ب عليكي عشان يقدر يعالجك كريم مستحيل يعمل كدا وتقدري تساليه اهو قدامك اهو
رزان وهي بتبص لكريم: الكلام دا صح يا كريم ساكت ليه رد عليا الكلام دا صح
كريم: رزان اهدي وانا هفهمك كل حاجه لو سمحت
رزان بغض*ب: تفهمني اي انا مش عايزة اشوف وشك تاني انت فاهم ولا لا ابعد عني
وطلعت رزان تجري وكريم وراها وفجاه عربيه خبطت رزان ووقعت في الارض كريم جري شالها وطلع بيها علي المستشفي ودخلت العمليات كانت سلوي وصلت وراه..
كريم بغض*ب: ليه عملتي كدا عايزة مني اي قولتلك مش بحبك هو مش بالعافي*ة رزان لو حصلها حاجه مش هرحم*ك يا سلوي سامعه
سلوي بضحك: ولا تقدر تعمل معايا حاجه اوع تنسي امك اللي تحت ايدي
كريم: انا هوريكي يا سلوي بس اطمن علي مراتي الاول
سلوي: يلا ربنا معاك انا همشي بقي كدا عملت اللي عليا وهستناك عشان نتجوز
مشيت سلوي وبعد شوية وصلت ام رزان وحسن اخوها واول ما شافت فؤاد قالت: بنتي فين يا كريم اي اللي حصلها رد عليا ضيعت بنتي هي دي الامانه اللي وصيتك عليها
كريم: اهدي يا امي رزان هتبقي كويسه هي دلوقتي في العمليات والدكتور هيعملها عملية الاستصال كمان
ام رزان: بنتي انا مقدرش اعيش من غيرها لازم تقوم بالسلامه
حسن بعدم فهم: هو في اي انا مش فاهم حاجه استصال اي اللي بتتكلموا عنه
ام رزان: اختك عندها كان*سر يا حسن وكريم اتجوزها عشان يقدر يخليها تتعالج طول الفترة دي وهي بتشتغل وبتصرف عليا انا وانت وناسية نفسها خالص
حسن بصد*مة: انتي بتقولي اي مستحيل يعني هي كانت بضحي بنفسها وانا كنت…..
كريم باستغراب: كنت اي يا حسن انت كنت ناوي تعمل اي في اختك
حسن: مكنتش مكنتش انا لازم امشي دلوقتي
ام رزان: رايح فين يا ابني خليك معايا انا محتاجك اوي
حسن: هرجع تاني يا امي بس في حاجات لازم اخلصها الاول ومش هتاخر عليكي
مشي حسن وكريم قرب منها وقال: اهدي ان شاء الله هي هتقوم بالسلامه
منه وصلت بعد ما كريم كلمها وقالت: انا جيت اهو يا دكتور كريم تقدر حضرتك تتفضل
ام رزان: رايح فين انت كمان هتمشي وهتسيب بنتي جوه لوحدها
كريم: معلش يا ست الكل في حاجه لازم اعملها عشان لما رزان تقوم بالسلامه تبقي كل حاجه اتحلت
ام رزان: هي هتقوم منها يا كريم صح
كريم: ان شاء الله عن اذنكم
عند بيت عصام وصل حسن وقال: عصام انا مش هكمل في اللعبة دي لو سمحت
عصام: ازاي يعني والفلوس اللي انت واخدها يا باشا
حسن: اديني شوية وقت وهرجع كل الفلوس متقلقش بس انا مش هقدر ابيع اختي خالص
عصام: دلوقتي بقيت اختك طب اسمع بقي انت لو مجبتهاش انا هقدم الشيكات للنيابة
حسن: اعمل اللي تعمله انا قولت اللي عندي سلام
في بيت سلوي وصلت ونزلت لام كريم تحت وقالت: اتمني تكون الاقامة عجباكي
ام كريم: واخرتها معاكي يا سلوي يا بنتي اللي بتعملية دا غلط كفايه
سلوي: مش هيحصل لازم كريم يتجوزني واخد كل حقي منه وفلوس اهلي كمان
ام كريم: اهلك ملهمش فلوس عندنا هما باعوا نصيبهم وخدوا الفلوس
سلوي: كدب كل دا كدب اسكتي بقي
كريم: مش هتسكت يا سلوي كفايه كدا
سلوي بصد*مة: انت ازاي جيت هنا اي بعت الكلاب بتوعك ورايا
كريم: اللعبة خلصت خلاص سيبي امي وامشي
سلوي: مستحيل مش هسيبها وهموتها قدام عينيك دلوقتي
كريم مسك المسدس وضربها في دراعها وقعت في الارض ودخل البوليس قبض عليها ورجع بامه المستشفي كان الدكتور لسه خارج من العمليات
كريم: طمني يا دكتور مراتي كويسه
الدكتور: الحمدالله العملية نجحت بس هي ضعيفه جدا هتفضل في العناية يومين
كريم: الحمدالله شكرا يا دكتور
ام رزان: الحمدالله بس مين دي يا ابني
كريم: دي تبقي امي ودي حماتي يا ماما
اتعرفوا علي بعض وعدي يومين ورزان اتنقلت اوضة عادية والكل دخل وحسن اتاسف لاخته بس ملحقش يكمل كلامه والبوليس دخل قبض عليه بس كريم راح ودفع الفلوس وحسن خرج وهو ندمان علي كل حاجه وبعد كام يوم خرجت رزان من المستشفي..
كريم: هوصلك علي بيت مامتك يا رزان صح
رزان: هو انت مبقتش عايزني يا دكتور ولا اي
كريم: انتي بتقولي اي انتي اكيد عرفتي كل حاجه وانا مش هجبرك تفضلي معايا
رزان: بس انا بحبك يا غبي ومن زمان اوي بس اللي انت عملته وجعني واهو طلع في الاخر كدبة
كريم: انتي قولتي اي
رزان بكسوف: قولت بحبك يا كريم
كريم: وانا بعشقك يا قلب كريم
وبعد شهر اتعمل احلي فرح لكريم ورزان وحسن ومنه صحبت رزان وبقي الكل عايش مبسوط وسلوي اتحبست بتهمة الخطف والشروع في القتل وبكدا تخلص حكايتنا استنوا في رواية جديدة من العيار التقيل….. 😉❤
تمت………
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)