رواية قدري الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حبيبة عيد
رواية قدري الجزء الرابع والعشرون
رواية قدري البارت الرابع والعشرون
رواية قدري الحلقة الرابعة والعشرون
عمر قعد يفوق في حبيبه ولقاها مش بتفوق فحط رأسه على قلبها لقي نبضها ضعيف جدا فشلها بسرعه ونزل اخد عربيته وطلع بيها على اقرب مشفي
عمر وهوا شايل حبيبه وبزعيق.دكتوره فورا يا بهايم يلي هنا
الدكاتره والممرضين بياخدوا حبيبه عمر مسك أيد الدكتور وقال بغضب .قولت دكتوره مش دكتور فاهم
الدكتور بخوف .حح حاضر هبعت دكتوره حالا بعد ازنك ومشي بسرعه
عمر قعد على اقرب كرسي وقعد يدعي ربنا أن حبيبه تبقي كويسه
بعد مرور ساعتين
عمر كان قاعد متوتر وخائف على حبيبه والبيبي
فجأة قام بسرعه على الدكتوره اللي كانت جوا
عمر بلهفه.حبيبه كويسه حصلها حاجه
دوك .بصراحه يا عمر بيه المدام حالتها النفسية والصحية في النازل خالص ودا غلط على الجنين ياريت تحاول توفر لها راحه تامه و تحاول تحسن من حالتها النفسية شويه لان كده غلط عليها جدا غير كده أنها ضعيفه
عمر بحزن . تمام انا ممكن ادخل
دوك.تمام اتفضل بس هي نايمه دلوقتي بسبب الحبوب المهدئ
عمر .سبها ودخل لحبيبه عمر اول ماشاف حبيبه في الحاله دي عينه دمعت
عمر بدموع .انا اسف حقك عليا انا كنت متعصب وقتها بجد بس صدقيني مش هزعلك تاني ابدا حقك عليا يا حبي
حبيبه كانت نايمه مش حاسه بحاجه بس كانت سامعه كلام عمر
عمر اخد حبيبه في حضنه وناموا
حبيبه بعد ما عمر نام فتحت عيونها براحه.ليه يا عمر كده انا عملتلك اي عشان تقول كده انا عمري ما حبيت حد غيرك ويوسف دا مجرد دكتور في الجامعه ليه تدخله في حياتنا بس عارف رغم ده كله الا اني عذراك في انك بتغير وليك الحق في كده بس خليك عارف ان قلبي مش هينبض لحد غيرك
وضمته ليها اكتر وناموا
في صباح يوم جديد على ابطالنا
سليم.صباحيه مباركه يا عروستي
بسمه.صباح الخير
سليم.صباح النور
بسمه .ما ترن على عمر عشان اكلم حبيبه
سليم.يعني احنا في صبحينا تقولي رن على عمر وحبيبه
بسمه بضحك.بصراحه حبيبه وحشتني اوي وكنت عايزه اكلمها
سليم وهوا بيحضن بسمه.حاضر يا بسمتي
سليم اخد الفون ورن كذا مره على عمر بس كان مش بيرد
سليم.مش عارف بس مش بيرد خالص
بسمه بقلق.ياترا في أي
سليم.ان شاء الله خير ومفيش حاجه وبعدين الواحد مبسوط ازاي وهما مش هنا ثم أكمل بغمزه . بقولك
بسمه وهي بتقوم لاء متقولش
سليم بقمص.بقي كده
بسمه بضحك.اه
عند حبيبه وعمر
عمر كان صاحي وحبيبه نايمه على صدره وكان بيربت على شعرها
حبيبه فتحت عيونها براحه وأشعة والشمس كانت جايه عليها زادت جمال علي جمال عيونها حبيبه وهي بصه في عيون عمر.صباح الخير
عمر قطعها ببوسه رقيقه مليانه خوف وعشق
عمر هوا بيبص في عينيها.اوعي تفكري تسبيني لاي سبب كان لان حبك محفور في قلبي ❤️
حبيبه بصتله وحضنته بحب فجأه قطعهم دخول حد
دوك .احم احم انا اسفه جدا انا كنت جايه اشوف المدام
حبيبه اتكسفت جدا وعمر نزل عن السرير و الدكتورة كشفت عليها
دوك.لا دا احنا بقينا حلوين خالص اهو ممكن تروحي لو تحبي
حبيبه بسرعه.ايوا عايزه
عمر ضحك عليها.حاضر يا حبي
عمر للدكتوره.اكتبي لها علي خروج حالا
دوك . حاضر يا عمر بيه
عمر.تمام اتفضلي
الدكتوره خرجت وكتبت لحبيبه على خروج و عمر أحدها ورجع البيت واخدها وطلع الاوضه بتاعتهم على طول لان الوقت كان بدري اوي و محدش كان صحي
عمر وهوا بيحط حبيبه علي السرير.الف سلامه عليكي يا حبي
حبيبه الله يسلمك يا عمري
عمر بخبث.عمري كمان لاء بقي دا احنا اتحسنا اوي
حبيبه اتكسفت وحطت وجهها في المخده
عمر بضحك لاء بقي انتي لسه بتتكثفي
(وملناش دعوه بقي بالعالم الفاضيه دي اقسم بالله الواحد وهوا بيكتب المحن ده بيجيله حموضه في بطن رجله انتوا متخيلين 🥹🥹😂)
مر حوالي يومين وحبيبه نزلت الجامعه تاني
حبيبه كانت بتحضر سكشن وكان يوسف هوا اللي بيشرح وعينه كانت على حبيبه علي طول
بعد المحاضره ما خلصت
يوسف وهوا بينادي حبيبه.حبيبه .يا حبيبه
حبيبه وهي بتقف .نعم يا دكتور
يوسف باستغراب.دكتور ؟
حبيبه.اه دكتور
يوسف كان بيحاول يمسك اديها بس حبيبه شدتها منه .اهدي طيب
حبيبه.لو سمحت ابعد عني انا وحده متجوزه وكمان حامل ياريت تشوف حياتك وتبعد عني
حبيبه سبته ومشيت خطوطين ووقفها صوته
يوسف بصوت عالي.لاء مش هبعد لان انتي حياتي وهتكوني ليا صدقيني
حبيبه بصتله بزهول ومشيت وهي بتفكر في كلامه
في مكان آخر .
يوسف.اخر الاسبوع تكون معايا
_تمام اسمع اللي هقوله بالحرف الواحد من غير كلام
يوسف.تمام .اي بقي الخطه
_هقولك
يوسف.تمام حلو اوي كده
بعد حوالي يومين
يوسف كان بيضايق حبيبه كتير في الجامعه وكان بيحاول يكلمها بس حبيبه بتصده
حبيبه كانت قاعده في الكافتيريا فجأه لقت بنت بتعيط جامد جدا ف راحت عندها عشان تحاول تهديها
حبيبه.اهدي في أي مالك انتي كويسه
البنت ببكاء شديد.م.ماما ببتموت في البيت
حبيبه بتموت ازاي انا مش فهمه حاجه وانتي بترتعشي كده ليه اهدي
البنت.اناولما ببكي جسمي بيرتعش ومش بقدر اقف لان بفقد اعصاب جسمي كلها
حبيبه.طب .طب انا ممكن اعمل اي
البنت ببكاء عايزه اروح لها عايزه اشوفها
حبيبه.طب انتي عايزه حد يروحك البيت بالحاله دي
البنت كان بكائها بيزيد اكتر
حبيبه وهي بطبطب عليها .طيب اهدي بس انتي ليكي حد هنا يقدر يروحك البيت
البنت .لاء مليش حد في الجامعه معايا
حبيبه.طب هتروحي ازاي بحالتك دي لازم يكون حد معاكي
البنت ببكاء.انتي ممكن تيجي توصليني
حبيبه بصت لها بتردد .ط طيب بس هوا البيت بعيد
البنت .لاء كلها ربع ساعة
حبيبه.تمام
البنت مكنتش قادره تقف حبيبه سندتها واخدتها مكان البيت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)