رواية قدري الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حبيبة عيد
رواية قدري الجزء الخامس والعشرون
رواية قدري البارت الخامس والعشرون
رواية قدري الحلقة الخامسة والعشرون
البنت مكنتش قادره تقف حبيبه سندتها واخدتها مكان البيت.
حبيبه.احم وا دا البيت
البنت بدموع .ايوا .انا بجد بشكرك جدا لو لاكي كنت مكونتش جيت
حبيبه.عادي يا حبيبتي.عايزه حاجه انا همشي بقي عايزه حاجه
البنت .تعالي معايا اشربي حاجه علي الاقل اضيفك اي حاجه يا قمر
حبيبه.معلش وقت تاني
البنت شدتها.لاء لازم تيجي
حبيبه.بس صدقيني انا مش عايزه
البنت . تعالي بس
البنت كانت شده حبيبه من ايدها جامد وكانت بداخلها لحد ما وصلت باب العماره ودخلتها جوه
حبيبه شدت اديها منها جامد
حبيبه.قولتلك مش عايزه في أي وبتشدي كده ليه فيا مش كنتي من شويه تعبانه
البنت بارتباك.اه اصل يعني أنا انا
فجأه ابتسمت بشر
حبيبه كانت بتبص ليها باستغراب أن هي بتضحك على اي
فجأة جه حد من ورا حبيبه وراح كاتم صوتها وادلها حقنه في رقبتها
حبيبه كانت عماله تقاوم جدا لكن اللي كان مسكها كان اقوي
حبيبه كانت عماله تفتح عينيها بالعافيه لأنها واخده حقنه خمول مش تقدر تعمل حاجه او تقاوم بس بتكون حسه بكل اللي حوليها
حبيبه بقت تفتح عينيها بالعافيه لحد ماشفت صدمة عمرها
حبيبه كانت بصه له بصدمه وبتحرك شفيفها باسمه بس مكنش في صوت
يوسف.اه يوسف اللي بيحبك اللي قبل بيكي في كل حالتك اللي من اول يوم شافك وانتي اسرتيه بعنيكي دي
يوسف للبنت .كده تمام تقدري تمشي وطلعلها فلوس وإدها لها
يوسف شال حبيبه ودخلها شقته ولما دخلت كانت صدمتها اكبر
ياسمين بضحك .متصدميش اوي كده اه انا.ثم أكملت بحقد . اللي من اول يوم شفتك فيه وانتي عمله ليا مشاكل عمر واخدتيه حتي يوسف حبك هههه بجد مش فهمه اي الحلو فيكي عشان الكل يحبك بشكل ده
يوسف كان باصص لياسمين ومزهول.هي ليه بتعمل كل ده كل ده حقد على واحده لمجرد أنها اخدت واحد كانت عايزه تجوزه هي
يوسف.كنتي بتحبي جوزها عشان كده عملتي كل ده
ياسمين.لا.بحب فلوسه وقربت من يوسف ومشت اديها على دراعه وصدره بس حبيت واحد تاني عارف هوا مين
يوسف وهوا بيشيل اديها وبيبعدها عنه .لاء مش عايز اعرف ممكن نخلص بقي
ياسمين بخبث.يلا دا انا حتي متحمسه لكده وحضرت احلي اوضة نوم لحبيبه هانم ولا اي يا مدام حبيبه ثم ضحكت بسخرية
حبيبه كانت في عالم تاني من صدمتها لدرجه دي هي لما تسامح حد وتساعد حد بكل طيبه وخير دا يحصل فيها الآخر بجد الدنيا قد اي قاسيه
يوسف شال حبيبه وحطها على السرير وقال لياسمين
يوسف خلعيها الخمار وافردي شعرها و خلعيها الچاكت بس فاهمه .الچاكت بس انا هخرج ولما تخلصي نادي عليا
ياسمين انت مش هتعمل لها حاجه .
يوسف.لاء لما تكون حلالي
وخرج وسبها
ياسمين خلعت حبيبه الحجاب و الچاكت زي ما يوسف قال لها
ونادت عليه
ياسمين.تمام كده ادخل
يوسف . تمام خدي الفون اهو عشان تصوري وتبعتي للبيه ههه
يوسف دخل الاوضه اللي فيها حبيبه وانبهر بجملها شعرها البني الطويل وبشرتها البيضاء وخدودها قد اي حمره زي الورد
وشفيفها اللي منفوخه وبترتعش مش التوتر وعنيها اللي مش مبطله دموع بس برغم كده زدتهم جمال
يوسف خلع القميص بتاعه وهوا نظره من اول اودخل الاوضه عليها بس قعد جنبها وياسمين كانت معاها الفون عشان تصورهم
يوسف اخد حبيبه في حضنه وحبيبه كانت بتحاول تتحرك بس مش قادره من الحقنه
يوسف خلي ياسمين تاخد كذا صوره لهم وتضيفهم على الباقي لان ياسمين اتفقت مع يوسف علي انها هتاخد لها صور وهي كانت معاه في الجامعه لما كانت دايخه وهتقع وهوا لحقها اخدت صوره من الكاميرا بتاعت الجامعه وكانت الصورة مبينه أن يوسف حاضن حبيبه وباقي الصور بعتتهم من رقم غريب لعمر
يوسف.كده تمام
ياسمين.تمام اوي قريب هيبقي عمر وفلوسه ليا وانت دلوقتي اعتبر حبيبه بتاعتك خلاص
يوسف طب هنروحها ازاي
ياسمين.هطلب اوبر وهنزل وانت هاتها نزلها فيه وانا هخدها البيت
يوسف.تمام طب لبسيها عقبال ما البس انا كمان وأشوف اوبر
بالفعل يوسف كلم اوبر وياسمين لبست حبيبه الچاكت والخمار ويوسف شال حبيبه ونزل واخدها ونزل هوا وياسمين ركبها الاوبر
ياسمين وصلت البيت هي وحبيبه وخلت السواق يساعدها في أنهم يدخلوا حبيبه الجنينه
حبيبه كانت في عالم تاني لأنها اخدت حقنه منوم كمان بعد ما ياسمين أدت فلوس للسواق اخدت حبيبه وحاولت تطلعها اوضتها ونيمتها على السرير
ياسمين بسخرية وهي بتبص للاوضه ولحبيبه بكره دا يبقي مكاني هههههه
ثم قربت من حبيبه وهمست في أذنها
ياسمين.عشان تبقي تفكري تقربي من حاجه مش بتاعتك سلام يا قطه
وسبتها ومشيت
عند عمر بعد ما خلص الاجتماع اللي مر عليه ساعات سمع صوت رسايل علي الفون بتاعه لقي اللي صدمه صور حبيبه في حضن واحد غيره ومن الكان في الفرح واتخنقوا بسببه عمر كان غضب وكسرة الدنيا فيه حرفيا اخد الفون وركب عربيته وساق بأقصى سرعة ممكنة وكان هيعمل حدثه اكتر من مره بس كان بيتفداها
عند حبيبه بعد ما مر حوالي ساعتين عليها فاقت على صداع شديد وعلى فتحت باب جامد ودخول عمر اللي زي الأسد الجريح
عمر.شد حبيبه من اديها جامد ووقفها ورفع الفون ووراها الصور
عمر بغضب شديد ودموع متحجرة في عينه .انا عملت اي عشان تخونيني انا حبيتك وعمري ما كنت قاسي معاكي زي الباقي ليييييه تعملي كده ردي عليا ليه تعملي كده
حبيبه كانت بتعيط جامد ومش قادره تاخد نفسها
حبيبه.ياس.ياسمين
عمر . ياسمين ياسمين دلوقتي جبتي خيانتك في ياسمين كل حاجه غلط في ياسمين
حبيبه كانت بتعيط جامد ومش عارفه تتكلم خالص .والله .والله ه. هي السبب
عمر ضرب حبيبه بالقلم جامد وقعد يضرب فيها جامد من كتر ما كان الصور بتتكرر قدامه بعد ما تعب سبها ونزل تحت اخد عربيته وراح Night Club وشرب كتير اوي ودي كانت اول مره عمر يشرب فيها
حبيبه بعد ما عمر سبها جثه هامدة من كتر الضرب كانت بتحاول تقوم بس كانت محاولات فاشلة لحد.ما اتحاملت على نفسها وقامت دخلت الحمام وفتحت الدش كانت بتعيط بحرقه على اللي حصل في حياتها يوم ما تفكر تسامح حد أو تساعد حد تتخذل حتي اللي كانت بتحبه خذلها هو كمان كانت كل قطرة ماء بتنزل على جرح من اللي عمر سببهولها كانت بتحرقها جامد لكن جرح قلبها كان أكبر استمر الوضع على كده عمر قاعد يشرب كتير و حبيبه كانت مفطوره من البكاء
حبيبه خرجت وغيرت هدومها ونامت علي السرير
ومر كتير من الوقت لحد ما الساعه بقت 12بليل مفقتش الا على حد بيلمس جسمها وبيحط أيده على جسمها وبيحركها بش*هوه
عمر قرب من حبيبه.وقعد يب*وس فيها بعنف شديد وحبيبه كانت بتحاول تصده عمر بعد عنها ومسك اديها جامد.اي عايزه تبعديني ليه هوا احسن مني في أي انا حبيتك حب ميتقدرش ليه تعملي فيا كده هااااااااااا ردي عليا ثم أكمل ببكاء كالطفل وهوا بيشاور على قلبه قلتلك ده حبك محفور في ليه تجرحيه بالشكل ده ليييييه انت بخينتك دي كسرتيني وكسرتي قلبي اللي كان بيعبدك ليه تعملي كده (عمر كان بيتكلم بانهيار على نزيف قلبه اللي البنت الوحيده اللي حبها كانت سبب في تدميره )
حرفيا انا بكتب وانا بعيط 😭
عمر مسك حبيبه جامد من كتفها
عمر بقسوه.اللي في بطنك يبقي ابن مين
حبيبه مكنتش قادره ترد خالص وكانت بتعيط جامد.
حبيبه.ابن. ابنك انت صدقني
عمر بسخرية.ااااه واضح وأكمل بقسوه شديده وهوا بيشدها .وانا مش عايزه
حبيبه برعب .مش .مش عايزه ازاي دا ابني وابنك صدقني يا عمر
عمر بضحكة سخريه.ابني ؟!حتي في دي بقيت اشك .انتي بقيتي نقطه سوده في قلبي وأكمل بقهر .بس للاسف انتي كنتي قلبي كله خلتيه بقي اسود خالص كل ده بسببك انا بكرهك فاهمه انا بكرهك
وشدها عليه جامد وابني دا .دا لو يعني كان ابني ف انا مش عايزه
حبيبه كانت بتعيط وبتحاول تزق عمر جامد بس مكنتش قادره
حبيبه ببكاء .ابعد يا عمر بالله ابعد
عمر مكنش في وعيه خالص
قعد يق*طع في هدمها جامد وهوا متعصب ومجروح مشاعر كتيره تنزف القلوب .عمر كان بي*بوس في حبيبه جامد لدرجة أن شف*يفها اتف*تحت وعمر موقفش بل ذاد اكتر واغت*صابها اغت*صاب شديد لتسكن كالج*ثه الهامده
في فجر يوم جديد
عمر صحي بصداع شديد ولسه بيقوم لقي د*م كتير على السرير وحبيبه يعتبر مفيش نبض حرفيا
عمر شال حبيبه بسرعه وراح بيها على اقرب مشفي
عمر بزعيق دكتور بسرعه هنا يا بها*يم
الدكاترة جم واخدوا حبيبه منه ودخلوها العمليات فورا
استمرت حوالي 5ساعات عمر كان قاعد متوتر ومخنوق من اللي عمله في حبيبه واللي حبيبه عملته قد اي مكنش هين علي قلبه
الوقت مر زي السنين على قلبه لحد ما الدكتور طلع
عمر بسرعه.حبيبه . حبيبه كويسه صح قول أنها كويسه
الدكتور بأسف . البقاء لله
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)