روايات

رواية قدري الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الجزء الثلاثون

رواية قدري البارت الثلاثون

رواية قدري الحلقة الثلاثون

حبيبه نادت على حد ساعدها في أنها تدخله عربيتها واخدته وراحت البيت
حبيبه بتوصل البيت وبتحاول تفوق عمر بس مفقش راحت حطت دراعه علي كتفها وحاولت تسنده لحد الاوضه بتاعتها
حبيبه نيمت عمر علي السرير
وكانت هتمشي عمر شدها على السرير وقرب منها
عمر بسكر.انتي ليه كذبتي عليا
حبيبه وهي بتبص في عينه.عشان شكيت فيا ومسبتنيش ابرر اللي حصل
عمر .تقومي تدمريني ببعدك
حبيبه.انت كان تدميرك ليا اكبر لما شكيت فيا ولما اغتصبتني
عمر .حتي وانتي عارفه ان دا كله انا مكونتش في وعي
حبيبه بصت لعمر شويه وبعدته عنها
حبيبه.عمر ابعد نام دلوقتي وابقي امشي بكره
عمر شدها واخدها في حضنه
حبيبه كانت بتبعد فيه بس مش راضي يبعد عنها لحد ما هي سكنت في حضنه
حبيبه.

 

 

مقدرش أنكر أن حضنه مش وحشني وكل حاجه فيه وحشتني بس غصب عني اذاني وكان عايز يموت ابنه
حبيبه حطت يدها على خده .يا تري القدر عايز مننا اي
حبيبه فاقت على صوت مالك
مالك بغضب.ماما مين دا وازاي حضنك كده
حبيبه بارتباك.مالك د.دا
عمر هوا بيفتح عينه بضجر .اي في أي واي الدوشه دي
مالك بغضب وصوت عالي.انت مين وازاي قاعد هنا بشكل ده مع ماما
عمر بصله بصدمه .ماما ؟!
عمر .انتي اتجوزتي ازاي ودا جه امتي وازاي وابن مين
حبيبه بصتله بقرف وبعدته شويه.للاسف ابنك
عمر بقي باصص لمالك اللي نسخه منه الفرق عيون حبيبه الفيروزي
مالك.بصله شويه وقال هوا أحنا شبه بعض اوي كده ليه انت مين
عمر قام وهوا مش فاهم حاجه وراح لحبيبه.
عمر.ازاي طيب مش انتي سقطي الحمل ازاي دا ابني مهو مستحيل تقولي متفقه مع الدكتور لان النزيف اللي كان عندك شديد ومستحيل يكون في حمل
حبيبه.كنت حامل في توام في واحد نزل واتبقي مالك اللي هوا ابنك مش ابن يوسف ثم أكملت بسخرية وقهر .ولا عادي مبقتش تفرق
عمر بص لمالك بدموع واخده في حضنه
مالك كانت ردة فعله بارده جدا ومحضنش عمر وطلع من حضنه وخرج برا الاوضه
حبيبه .ورق الطلاق توصلني وخرجت ورا مالك متبقاش غير عمر
عمر كان بيبكي على غبائه وازاي عمل كده في حبه الوحيد و ابنه
لمجرد الشك وعدم الثقه
عمر راح الڨيلا بتعته

 

 

ولبس وراح الشركه
عمر بجمود . اسماء قهوه ساده بسرعه على مكتبي
اسماء بخوف.حاضر يا فندم
عمر كان طول اليوم قاعد في المكتب وبيخلص شغل كتير عشان يفضي دماغه وميفكرش كتير
حبيبه بعد ما مالك نزل نزلت وراه عشان تشوفه
حبيبه بخضه .مالك في أي يا حبيبي انت بتعيط ليه
مالك بدموع.انا عندي اب ومتقوليش ليا انا العيال كلها على طول ابوهم بيجيب لهم حاجات حلوه دائما وبيكون معاهم وهوا اللي بيوديهم المدرسه كمان كنت ببقي زعلان اني مليش اب فجأه بقي عندي وبعدين انتوا بعدتوا عن بعض ليه انا كان ذنبي اي في انفصلكم ده
حبيبه بدموع كل ده في قلبك
مالك كان بيعيط ومردش عليها
حبيبه اخدته في حضنها صدقني هتعرف كل حاجه في وقتها قوم يلا عشان اعرفك بعائلتي
مالك.عائلتك ؟!
حبيبه.اه يلا بسرعه
مالك وهوا بيمسح دموعه حاضر
حبيبه.ااه يارب ريح قلبي انا تعبانه اوي
عند محمد اخو حبيبه
ادم .قوم افتح الباب يا زين في حد بيخبط
زين بغضب.لا قوم انت افتحه انت الصغير
ادم.عشان انت الكبير لازم تقوم تفتحه
زين بعناد.لاء قوم انت انا اخوك الكبير
ادم .وانا اخوك الصغير اللي تخده في حضنك وطبطب عليه مش تقول له قوم افتح الباب
زين .وانا الكبير ولازم تسمع كلامي

 

 

امل .ببسسسسسسسس اسكوتوا انتوا اي .انا اللي هفتح الباب
امل .طييييب حاضر ف يلاهوووي على القمر هوا في كده انت تايه من حد يا عسول
مالك.لاء
امل .لاء ازاي دا انت حاجه فاخر من الاخر استني اتوحم عليك شويه يمنكن اللي في بطني تيجي زيك مش زي البقر اللي جوا دول . بقولك هي دي عينك ولا لينسيز ودا شعرك حقيقي هوا انت مصري اصلا
مالك.ااااي انتي مش بتفصلي خالص اهدي شويه ياستر
امل بصدمه.لا دا انت طلعت مصري بجد .ولااااا انت جي مع مين
مالك بزهق .مع ماما
امل . ماما؟ماما مين وفين اصلا
حبيبه.انا اهو 🙂
امل بصريخ.عاااااااا عفريت
امل قعدت تجري في الشقه وتقول عفريت
هبه بخضه.محمد قوم شوف مراتك لتكون بتولد
محمد .بتولد اي دي لسا في السابع
هبه.قوم يابني شفها
محمد .حاضر يا ست الكل
محمد خرج وكانت صدمه له
لدرجه انه واقف ومبقاش عارف يعمل حاجه من الصدمه
حبيبه قربت من محمد بدموع وحضنته
محمد بدأ يستوعب الأمر وأن حبيبه هي اللي حضناه
محمد عيط جامد وحضن حبيبه اوي مش مصدق أنها عايشه
هبه وهي بتخرج من الاوضه .مين يا محم حبيبه!
حبيبه راحت لهبه بدموع وحضنتها جامد
هبه بقت تشدد من احتضنها ليها ومش عايزه تسبها
هبه ببكاء .دا ازاي انا مكونتش مصدقه موتك وانك روحتي كده انا كنت حسه بيكي لاني امك
حبيبه عيطت في حضن محمد وهبه وكانت حضناهم
بعد شويه امل دخلت وهي رابطه دماغها
امل .اااه يا ني يا اما الواحد بقي بيشوف حاجات
عارف يا محمد لسه شايفه دلوقتي حبيبه على الب يلاااااهوي دي واقفه اهي انتوا شيفنها انتوا شيفنها يجدعان ولا انا بس حد يرد عليا
حبيبه اتقدمت من امل وحضنتها
امل .كانت في صدمه

 

 

حبيبه بدموع. خلاص بقي يا كلب البحر في أي
امل .دددا دبش حبيبه انا عرفاه ايوا
امل بدموع.ازااااي انتي عايشه طب والقبر والدفنه وكل حاجه انا مبقتش فاهمه حتي الواد المز ده ابنك ازززاي يا جدعان
حبيبه .انا هحكلكم كل حاجه
حبيبه حكت لهم كل حاجه مرت بيها وأنها قبلت اسر وفرحه وكملت الجامعه وبقت من أكبر المهندسين (بس مقلتش لهم أن عمر اغتصبها قالت إنها جلها نزيف فجأه نتيجة ضغط أو حاجه زعلتها جامد )
بعد ما خلصت
هبه.دا مالك ابنك
حبيبه.اه يا ماما .تعالي يا مالك سلم على تيته و خالو
مالك قرب منهم
هبه اخدته في حضنها قمر اوي وشبه عمر وعيونه شبهك
محمد. تعالي يا حبيبي
حبيبه بصت لادم وزين بدموع وافتكرت الحمل اللي سقطت فيه
حبيبه بدموع .تعالوا لعمتوا
ادم وزين جريوا عليها وحضنوها
امل.عارفه يا بت يا حبيبه انا حامل في أي
حبيبه.في كائن فضائي
امل بفخر .في بنوته واسمها حبيبه
حبيبه بصت لمحمد بحب وحضنته
حبيبه.ربنا يخليكوا ليا انا بجد مريت بظروف صعبه تعبتني اوي بس الحمد لله

 

 

العيله بقت قاعده في جو فرح وحب وفرحه برجوع حبيبه
فجأة الباب خبط
امل فتحت الباب.نعم عايزين مين
~دا بيت البشمهندسه حبيبه مراد
امل .اه في حاجه
الكل خرج علي الصوت
حبيبه باستغراب.في اي يا امل
~مطلوب القبض عليكي
حبيبه بصدمه.نعم ؟!😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى