روايات

رواية قدري الفصل الثامن عشر 18 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الفصل الثامن عشر 18 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الجزء الثامن عشر

رواية قدري البارت الثامن عشر

رواية قدري الحلقة الثامنة عشر

الشاب كان هيضرب حبيبه بس فجأه حد مسك أيده جامد ونزلها
عمر بغضب شديد.انت قد اللي انت كنت هتعمله ده
الشاب بخوف حاول يبعد ايد عمر
عمر مسكه ضربه بغضب شديد وحبيبه كانت بتحاول تهدي عمر
الجامعه اتلمت عليهم
العميد بغضب.اي اللي بيحصل هنا ده .ابعدوا في أ..ع عمر باشا اتفضل
عمر بغضب الولد ده مفيش جامعه تقبله ثم أكمل بصوت عالي فهمت
العميد بفزع .حا حاضر يا عمر بيه اللي حضرتك تؤمر بيه
عمر .شد ايد حبيبه اللي كانت واقفه بدموع ومشي
حبيبه بدموع .عمر اهدا ايدك بتوجعني
عمر كان شدد حبيبه جامد ودخلوا العربية ومشي بسرعه شديده
حبيبه كانت بتعيط جامد وعمر بيزيد في السرعه
بعد شويه وصلوا البيت
عمر اخد حبيبه وطلعوا فوق من غير ما يرد على فريده اللي كانت بتنادي عليه
ياسمين بصت بخبث لامها وكانت فرحانه
فوق عند حبيبه وعمر

 

 

عمر شد حبيبه بغضب وقعها على السرير ودخل الحمام ياخد شور
حبيبه كانت بره قاعده تعيط وبتفكر ازاي تحاول تصالحه
لحد ما جتلها فكره
عمر طلع من الحمام واستغرب عدم وجود حبيبه
بس فجأه حس بحد حضنه من ضهره
حبيبه بدموع .اسفه
عمر التف لها .ونزل اديها وسبها واخد مخده من علي السرير وحطها على الكنبه ونام
حبيبه بصتله بدموع ومتكلمتش وراحت نامت علي السرير وهي بتعيط
عند ياسمين و امها
ياسمين بخبث وضحكه .شفتي كان شددها ازاي
حنان .اه شفت عايزاكي تتجدعني وتجيبي رجله يابت عشان تضمني فلوسه دي
ياسمين بخبث.اكيد يا ماما انا هحاول بكل الطرق افرق بنهم
حنان .وانا عندي ليكي فكره
ياسمين.اي قولي
حنان بضحكه خبيثة.هقولك
اذكروا الله وصلوا على شفيع الامه 🥰
في صباح يوم جديد
حبيبه صحيت بتعب لأنها طول الليل كانت بتعيط
بس ملقتش عمر ف عرفت أنه نزل

 

 

حبيبه قامت وكانت هتدخل الحمام بس سمعت صوت ضحك في الجنينه ف بصت من الشباك واتصدمت لما لقت عمر قاعد مع ياسمين وكانوا بيهزروا واللي غظها اكتر أن ياسمين لبسه لبس بيظهر اكتر ما يخفي
حبيبه دخلت الحمام بغضب واخدت شور واتوضت وصلت و دخلت اوضة اللبس وكانت هتختار درس وخمار بس اخدت حاجه تانيه
بعد شويه حبيبه خرجت وقفت قدام المرايا
حبيبه بغرور.والله قمر احلي من البت المسلوعه دي
حبيبه حطت روج احمر وحطت توكه بسيطه في شعرها كانت قمر ❤️
عمر كان قاعد مع ياسمين والعيله وياسمين كانت واخده راحتها على الاخر أنها تقعد تتكلم مع عمر
حبيبه بابتسامة وهي نازله من الدرج . صباح الخير يا جماعه
الجميع بص لحبيبه بصدمه لأنها كانت لبسه فستان قصير جدا وفرده شعرها وحاطه ميكب
فريده بابتسامة.صباح الجمال كله على اجمل بنوته
حبيبه راحت حضنتها.
بسمه بضحك.اي الحلاوه دي يا بت يخربيت جمالك
حبيبه بكسوف .بس بقي
بسمه بضحك بتتكسفي يا بطه 😂
حبيبه ضربتها ضربه صغيره وقعدت جنبها
ياسمين كانت شيطه على الاخر من جمال حبيبه وأنها احلي منها بكتير
حبيبه كانت قاعده جمب بسمه وبتهزر معاها هي وفريده ومدتش لعمر اهتمام اللي كان مصوب نظره عليها
بعد الفطار
حبيبه بابتسامة.انا هدخل اعمل شاي عايز
فريده.ياريت والله يا حب
حبيبه تؤمري يا ماما
فريده بطيبه.ربنا يخليكي يا حبيبتي

 

 

حبيبه دخلت جوه تعمل الشاي
عمر.انا هطلع اجيب حاجه من فوق وجي
فريده.ماشي يا حبيبي
عمر دخل جوه وراح على المطبخ على طول
شاور للخدم يطلعوا وحبيبه مأخدتش بلها لأنها كانت بتعمل شاي
عمر شدها بسرعه وزنقها في الحيط وحوطها بأديه
عمر بهدوء.شيلي اللي على شفايفك ده
حبيبه بصت في عينه بتمرد.تؤ تؤ .وزقته وكانت هتمشي راح شددها تاني وبسها بعنف
بعد شويه بيبعد عنها وبياخد نفسه
عمر . قولتلك شليه انتي اللي عندتي
حبيبه بصتله بغضب ومردتش
عمر .اطلعي غيري ده وهوا بيشاور على الفستان
حبيبه بصته ببرود واخدت الشاي وطلعت
حبيبه حطت الشاي
حبيبه.احلي شاي لاحلي ماما
فريده بابتسامة.شكرا يا حبيبتي وعمر خرج وراها وشدها ليه وشلها بغضب تحت صراخ حبيبه
وطلعوا فوق
عمر رمي حبيبه علي السرير وقفل الباب
وقرب من حبيبه .مش عايزه تغيري الفستان
حبيبه بصتله بخوف وهزت راسها بلا
عمر .بقي كده تمام اوي . تعالي بقي
(ملناش دعوه بقي يا جماعه 🙂)
بتمر الشهور ولايام على ابطلنا والحياه حلوه بين عمر وحبيبه و محمد وامل وبسمه وسليم
في فيلا الصياد
عند حبيبه قامت بتعب من النوم ودخلت الحمام وقعدت تستفرغ
حبيبه بتعب .ااه يعني يوم الفاينل ابقي تعبانه كده

 

 

اتوضت وصلت ولبست دريس اسود وخمار نبيتي ونزلت واخدت بسمه و راحوا الجامعة
عند عمر كان في الشركه عشان صفقه مهمه
حبيبه حضرت الفاينل وهي خارجه هي وبسمه أغمي عليها
بسمه بخضه . حبيبه.حبيبه فوقي
بسمه قعدت تفوق في حبيبه واخدتها للدكتور في طرقهم للبيت
حبيبه.علي فكره ملهاش لازمه انا كويسه اهو
بسمه .تعرفي اسكتي شويه دورنا جه اهو يلا ندخل نطمن عليكي
حبيبه يلا يا ختي عشان تتأكدي أن مفيش حاجه
بسمه .مش مهم نتأكد بردوا
حبيبه.يلااااااهوي يا ناس على الرزاله
بسمه بضحك اخدتها من اديها ودخلوا
عند عمر وصل البيت بعد الشغل واستغرب أن حبيبه لسه مرجعتش هي وبسمه
عمر لياسمين.هي حبيبه لسه مرجعتش
ياسمين بحنق .لاء لسه .خد اشرب العصير ده عقبال ما تيجي
عمر لاء شكرا انا هطلع اغير
ياسمين بسرعه .خد بس دي كبايه عصير يعني مش حاجه
عمر بصلها بشك .واخد العصير منها وشربه شويه
ياسمين.كملها بقي
عمر .شرب العصير وكان هيقوم بس حس بدوخه
ياسمين بخبث.تعالي وانا اطلعك الاوضه
عمر كان دايخ جامد ومردش عليها ومشي معاها
في العيادة
الدكتوره بعمليه .الف مبروك يا مدام حضرتك حامل في الشهر التالت
حبيبه بصدمه هي وبسمه.
حبيبه بصدمه .انا حامل يعني أنا عندي نونو وهبقي ماما
الدكتوره بضحك .اه هتبقي احلي ماما
بسمه بفرحه .انا هبقي عمتوا يا جدعان وحضنت حبيبه
حبيبه بفرحه.ممكن تقرير للحمل يا دكتوره
الدكتوره .اكيد تمام
حبيبه اخدت التقرير هي وبسمه وروحوا البيت وهما فرحنين
حبيبه.كنت بتمني أن ماما تبقي هنا عشان افرحها

 

 

بسمه.يومين وهترجع اطلعي يلا فرحي عمر
حبيبه.اشطا تعالي معايا
بسمه بضحك.اي يابنتي انا مش مصدقه نونو حامل في نونو 😂
حبيبه بصت لها 🤡🤡
حبيبه طلعت هي وبسمه وفتحت الباب
حبيبه.عم…….
حبيبه لقت اللي صدمها والتقرير فلت من اديها من صدمتها ☹️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى