رواية قدري الفصل الثالث 3 بقلم ملك شكري
رواية قدري الجزء الثالث
رواية قدري البارت الثالث
رواية قدري الحلقة الثالثة
بعد دقيقتين دخل مراد ومعاه دكتور
الدكتور ببعض القلق من فهد: ممكن تتفضلو برا عشان اكشف براحتي
فهد قرب منه وعيونه بتطلع شرار: قسما باللي خلقك لو مكشفت من سكات لاكون دفنك مكانك
الدكتور خاف منه جدا وابتدا يكشف على قدر بحذر
بعد عشر دقايق تقريبا خلص الدكتور وبص ل فهد وقال: احم البنت تعبانه جدا جالها نوبه اعتقد ان دي عندها من صغرها النوبه دي بتجيلها لما بتخاف بطريقه رهيبه+ان البنت ناقصه جدا عندها انيميا وواضح ان بقالها يومين تقريبا مكلتش
فهد بصلها بعد كده نقل نظرو للدكتور: والمطلوب
الدكتور: المطلوب ان البنت لازم تتنقل للمستشفى ف اسرع وقت والا حالتها هتتبهدل اكتر وملحوظه ان هي اول ما تفوق هتفضل تصرخ من اسر الموقف الي حصلها ف ممكن تتعرض لأثار جانبيه
فهد: هيجيلها كل الازم هنا مستشفيات مش هودي كل الي هتحتاجه هتلاقي هنا
الدكتور مقدرش يعارضه: تمام انا ساعه ساعتين وهبعت ممرضه والطقم الي هنحتاجه
فهد اكتفى بهزه براسه: مراد وصل الدكتور
راح مراد بصمت وغيظ من اخوه وصل الدكتور وجيه تاني على الاوضه: ممكن افهم مين الطفله دي
فهد وهو حاطط ايدو ف جيبه وبيبصلها نقل نظرو ل مراد ببرود: وانت مالك
مراد بغيظ: فهد انت تصرفاتك زادت عن حدها مش. عشان انت فهد المرشدي الي محدش يقدر يقولو بم تعمل كده ف بنات الناس انت من امتى وانت بقيت قاسي كده انت بقيت واحد انا معرفهوش
فهد وبيحاول يداري تأثره من كلام اخوه: وانت فاكر بالكلمتين دول انا هتغير انسى واه انا فهد المرشدي ومحدش يقدر يرفع عينه ف عيني وهفضل على كده يامراد
وخرج من الجناح بتاعه ونزل بغضب وركب عربيته وساق بأعلى سرعه
اما عند مراد ف بيبص ل قدر بتأثر وشفقه وكمان صدمه من شده جمالها حتى وهي تعبانه
قدر ابتدت تهز راسها شمال ويمين بضعف وبتهلوس: ل لااا سيبني سيبني ارجوك لااا ابعد ياعمو ابعد كلكو وحشين كلكو وحشين سيبني ارجوك يارب عايزه اروح ل مامااا
فاقت بسرعه وفضلت تصرخ بهستيريه
مراد قرب منها وحاول يطبطب عليها هي بقت تشيل ايدو بجنون: ا ابعد ا انا فين سيبوني انا معملتش حاجه اهههه
مراد ولأنه رابعه طب نفسي فهم حالتها وابتدا يقولها كلام يطمنها لحد ما هديت وبتبصله بعينها الزرقه ف عيونه وغصب عنه مقدرش يشيل عينو من عينها لان ببرائتها دي تقدر تجذب اي حد بكل سهوله
مراد اتحمحم: احمم ممكن نتكلم شويه بهدوء وصدقيني محدش هيقدر يجي جمبك طول ما انا هنا
قدر ابتدت تهدا وتطمنله
قدر بخوف ورعشه: يعني حضرتك مش زي عمو الوحش الي كان هنا
مراد ابتسم لطفولتها:لا ياستي انا طيب ومش بعمل حاجه ممكن بقا اسألك كام سؤال
قدر ببرائه: اتفضل
مراد قعد على الكرسي الي جمب السرير وابتدا يكلمها: قوليلي بقا اسمك اي
قدر: انا اسمي قدر وانت
مراد: واااو اسمك حلو اوي ياقدر انتي عارفه ان اسم قدر ده مميز اوي وانا ياستي اسمي مراد
قدر ببتسامه جميله بينت غمزاتها: بجد ياعمو اسمي حلو بس انت اسمك حلو اوي بردو
مراد: انا مش عمو ياقدر انا مراد مراد وبس
قدر ابتسمت: حاضر ياع اقصد يامراد
ابتسملها. مراد وكمل كلامه: عندك كام سنه ياقدر
قدر: عندي16سنه
مراد برق بصدمه واتكلم بطريقه تضحك: س ست اي يختي
قدر ضحكت بطريقه تسحر: هههه يختي اي مالو سني
مراد ومازال فصدمته:لا هو ملوش بس ازاي
قدر بستفهام: ازاي اي
مراد: ازاي 16و و ولا اقولك خلاص نكمل ممكن بقا اعرف ياقدر ليه كنتي بتصرخي كده وجيتي هنا ازاي وتحكيلي بالتفصيل كل حاجه
قدر ابتدت تحكيله وطبقه شفافه من الدموع متكونه في عيونها: اء انا كنت بشتغل في في محل ورد وعمو الي هناك قعد يقولي تعالي اجيبلك لعب وشوكلاته وعندي قطه في البيت تشوفيها انا مرضيتش عشان ماما الله يرحمها قالتلي اي حد غريب يقولك تعالي معايا اجيبلك حاجه مترضيش وانا مرضيتش وهو مسكني من ايدي جامد وخرجني معاه برا المحل انا حاولت اصرخ بس محدش سمعني لقيت عربيه كبيره سودا نازل منها ناس شكلها وحش وضخمين اوي زي الي بشوفهم في الروايات وابتدو يضربو عمو بعد كده نزل ولد تاني وقالي تعالي اروحك انا خوفت استنى لوحدي ف وافقت واول ماركبت العربيه شممني منديل ولقيت نفسي هنا مربوطه ف مكان ضلمه وعمو الشرير مرضيش يمشيني وقالهم يفكوني بس يتربسو الباب جامد وبعد ما مشي الدنيا كانت بتمطر وفي اصوات رعد ونور برق قوي والدنيا ليل اوي وانا عندي فوبيا من الرعد والبرق والضلمه ف روحت ف مكان في اخر الاوضه وفضلت قاعده لحد ما لقيت تع*بان بيقرب مني مقدرتش اتحرك واغمى عليا وصحيت لقيت نفسي هنا
مراد اتأثر جدا من الي حكته وطريقته الطفوليه الي بتتكلم بيها
مراد: طب احكيلي قصه حياتك كلها ووعد مني اني هساعدك
قدر ابتدت تحكيله كلل حاجه ف حياتها وهنعرفها سوا بعدين
مراد وكان سيبكي من التي مرت به هذه الطفله التي عمرها لم يتخطى السادس عشر عام
مراد بحزم: صدقيني ياقدر هغيرك وهغير فهد وهو الي هيركع تحت رجلك وبكره تقولي مراد قال
قدر ابتسمتله
مراد: وهنبدأ من النهارده انا عارف لما فهد بيضايق بيروح فين وبيفضل بايت برا ف انا من دلوقتي هبدأ في خطتنا وعايزك تساعديني
قدر بمرح: طبعااا
مراد ضحك: ياوااثق شوفي ياستي اول حاجه هنتصل بالشخص الاول وده الي هيساعدنا ف خطتنا
قدر بستفهام: مين
مراد: هتعرفي دلوقتي
اتصل مراد بشخص وعلا الاسبيكر: اهلاا بالي وحشتني
=___________
مراد بضحك: انا ده انتي روحي روحي عايزينك ف مهمه تخص فهد
=__________
مراد: المرادي هتنجح صدقيني معانا وجه جديد
=__________
مراد: اسمعي ياستي******************
=___________________
مراد: اوكي اتفقنا مستنينك بكره ها يلا مع السلامه
قفل وبص ل قدر: اما انتي بقا ف لينا مشوار بسيط
قدر بضحك: معاك يامعلم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)