روايات

رواية قدري الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الجزء الثالث والعشرون

رواية قدري البارت الثالث والعشرون

رواية قدري الحلقة الثالثة والعشرون

حبيبه التفت له بابتسامة.دكتور يوسف صح
يوسف بصدمه اول ما شفها.انتي متجوزه ؟!!
حبيبه باستغراب.اه في حاجه يا دكتور ولا اي
يوسف بارتباك.ااااا لا لا الف مبروك يا انسه .ااقصد يا مدام
حبيبه بابتسامة.الله يبارك فيك يا دكتور
يوسف وهوا بيغير الموضوع.المهم انتي عامله ايه واخبار البيبي
حبيبه وهي بتحط اديها على بطنها.كويسين الحمد لله واخبار حضرتك اي
(في الوقت ده عمر شاف حبيبه وهي واقفه مع يوسف 🤡😑)
يوسف بابتسامة حب.الحمدلله كويس طول ما انتي كويسه
حبيبه.نعم !!
يوسف .لا متخديش في بالك
حبيبه بابتسامة.عموما انا بشكرك جدا على انقاذك ليا اكتر من مره
يوسف. بجد كده ازعل منك انتي زي اختي يا حبيبه

 

 

حبيبه.ربنا ما يجيب زعل يا دكتور
يوسف.دكتور اي بقي قولي يوسف من غير ألقاب زي ما انا بنديلك حبيبه
حبيبه.تمام يا يوسف
يوسف.بالمناسبه انا انشاء الله هديكم محاضرات من الاسبوع اللي جاي
حبيبه.بإذن الله ربنا يوفقك ويوفقنا
وأثناء ما حبيبه ويوسف بيتكلموا عمر جه وحط يده على وسط حبيبه وشدها ليه
يوسف وهوا بيزق عمر بغضب.اي اللي بتعمله ده
عمر مسك يوسف من رقابته جامد وكان هيخنقه
حبيبه أدخلت وزقت عمر ويوسف عن بعض
حبيبه في أي انتوا الاتنين احنا في فرح
يوسف بغضب وغيره .انتي مش شايفه الاستاذ بيحط أيده ازاي عليكي
حبيبه.يوسف دا جوزي
يوسف بصله بحنق وغضب ومشي
عمر متكلمش و شد حبيبه من اديها جامد واخدها الفيلا ودخلوا الأوضه
عمر زق حبيبه جامد على الحيط ومسك اديها جامد وقرب من وشها واتكلم بهدوء مرعب .مين دا وكنتي واقفه معاه ليه
حبيبه بخوف ودقات قلبها عاليه.دا دااااااا دكتور يوسف عندنا في الجامعه وكان بيسلم عليا بس مش اكتر والله
عمر بصلها في عينيها جامد.ويسلم عليكي بتاع اي انتي مش معرفاه انك متجوزه ولا اي
حبيبه بدموع .لا والله هوا مكنش يعرف اني متجوزه ولما سألني انا قولتله اني متجوزه والله
عمر .انا مش عايز اأذيكي عشان اللي في بطنك لكن لو لمحت أن في تعامل بنكم صدقيني مش هيهمني حد وقرب منها اكتر .حتي ابني اللي في بطنك ده

 

 

حبيبه كانت خيفه جدا وعنيها مش مبطله دموع .ع عمر سيب ايدي وجعتني اوي
عمر سبها ونزل تحت
حبيبه قعدت على السرير تعيط لحد ما نامت
تحت في الفرح
فريده بدموع .خد بالك منها يا سليم انت خدت جزء من قلبي
سليم .في عيني والله يا ماما
عمر.باس بسمه من راسها وحضنها.لو زعلك تقوليلي ومتخفيش انا في ضهرك على طول يا حته من قلبي ❤️
بسمه حضنته.ربنا يخليك ليا يا حبيبي
سليم .طب مش يلا بقي 😒
هبه.انتي مستعجل كده ليه يلا
سليم.مش مستعجل والله يا خالتي دا انا حتي واقف وساكت اهوا
هبه.مهو باين اوي 😂
سليم.اخص عليكي يا بوبا كده تكسفي ابن اختك حبيبك
الكل قعد يضحك عليهم
بسمه .امال فين حبيبه عايزه اسلم عليها
سليم.اه صح هي فين البطيخه دي
هبه .ضربته على كتفه.متقولش على بنتي بطيخه دي قمر
عمر.معلش بس هي تعبت شويه من الفرح وطلعت ترتاح
بسمه بحزن .كان نفسي اسلم عليها
عمر.حصل خير هبقي اجبها واجي عندكم أن شاء الله
سليم وهوا بيشيل بسمه وبيحري بيها على العربيه.ايوا أن شاء الله بعد شهرين تلاته 😂
عمر ابتسم عليه وطلع لحبيبه
في مكان تاني خالص

 

 

يوسف بغضب شديد.ازاي طلعت متجوزه
_زي الناس طلعت متجوزه وكمان حامل
يوسف.طب وانا هعمل اي بوحده متجوزه وكمان حامل ازاي هتكون ليا وتبقي مراتي كمان انا مبقتش قادر افكر
_سهله تتطلق وتنزل اللي في بطنها
يوسف.بجد بسهوله دي؟ شكلك اتهبلت
_انت اللي شكلك مش عايزها ومش بتحبها كمان
يوسف بتعب.مش بحبها اي انا عشقتها من اول ما شفت عينيها دي وبتمني انها تكون ليا
_خلاص مدام انت عشقها اوي كده زعلان ليه أنها هتطلق
يوسف.مش زعلان بس ازاي دا يحصل
_هيحصل
يوسف بغيره وغضب.انا عايزها في اقرب وقت ممكن
_امممممم تمام
يوسف.اي الخطه بقي
_الخطه سهله كلها اسبوع بس انت وشطارتك
يوسف.ايوا يعني اعمل اي
_هقولك ……………
يوسف مش هتحس اني بخدعها
_بس في الاخر هتكون ليك
يوسف. تمام هعمل كل حاجه اقدر عليها عشان تكون بتاعتي
_وهوا دا المطلوب
في بيت بسمه وسليم
سليم.ادخلي برجلك اليمين يا عروسه
بسمه بضحك.ادخل ازاي يا غبي وانت شيلني اصلا
سليم.اه صح سوري يا بسمتي
سليم نزل بسمه ودخلوا الشقه
سليم.يلا يا حبيبتي
بسمه .يلا اي انا جعانه
سليم بردح .نعم ياختيييييييي ج اي جعانه يلا يا ماما

 

 

بعد شويه
بسمه وهي بقها في اكل بس تصدق سندوتش البانيه دا جامد يا عم
سليم وهوا حاطط أيده على خده .ااااه يا دنيا بتحطي على جرحي كولونيا
بسمه .في أي يا سليم مالك انت زعلانه
سليم .لا هزعل من اي يا حبيبتي
بسمه .طيب انا كلت تشرب شاي
سليم بابتسامة شيطانية.حببتي بسمتي بقولك
بسمه .ننعم
سليم وهوا بيفك ازرار قميصه.هقولك اهو يا قلبي ☺️
بسمه .ط طب استني بس نشرب شاي الاول
سليم. هبقي اقعدك في قهوه بس بعدين 😌
(وملناش دعوه بقي يا قمرات ☺️)
الناس اللي بتقول وهتقول اني بتأخر والله اجدعان انا كنت بكتب اسكريبت جامد حبتين وطويل وكنت بحضر فيه لانه مختلف خالص عن الروايات المنتشرة دلوقتي ف اتأخرت فيه معلش و قولو في الكومنت لو عايزين أنزله يا حلوين ولا لاء وبالمناسبة الرواية دخلت في الجد اوي تمام وانا بصراحه مبقتش انزل بسبب التفاعل اللي مش كويس انا بكتب الرواية وبتعب فيها ياريت تقدروا ده ❤️

 

 

نرجع تاتي
عمر طلع فوق عند حبيبه ودخل
لقي حبيبه نايمه على السرير بس مش نايمه كويس
عمر راح عشان يخليها تقوم وتنام كويس
عمر وهوا بيطبطب على حبيبه عشان يقومها . حبيبه.حبيبه فوقي .لاء في أي
عمر قعد يفوق في حبيبه ولقاها مش بتفوق فحط رأسه على قلبها لقي نبضها ضعيف جدا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى