رواية قدري الاسود الفصل الثاني عشر 12 بقلم غادة
رواية قدري الاسود الجزء الثاني عشر
رواية قدري الاسود البارت الثاني عشر
رواية قدري الاسود الحلقة الثانية عشر
بدء يتنهد ويقولي: انا كنت لسه متخرج من كليه الهندسه وبابا كانت الوقت دا الشركه بتخسر الاسهم بتاعتنا وانا كنت عيل طايش ف بدايه عمره لقيت واحده ست كبيره كانت شريكه بابا كان اسمها رشا بتطلب مني اللى عمري ماكنت اتخيله
رشا:علشان امضي الاسهم ماتنزلش اكتر من كدا لازم تيجي تسهر معايا
حاتم:اجي اسهر معاكي ليه بقي
رشا: كدا علشان تنقذ اسهمك
وفعلا روحت سهرت معاها لكني مكنتش معني كلمه عشا عمل كنت صغير وفعلا حصلت بينا علاقه كامله بس انا كنت صغير
رحمه بستحكار:يعني اي كنت صغير مكنتش فاهم يعني اي بيحصل انت بتقول مبرر اوسخ من الذنب نفسه ومن هنا بقي انتقل المرض
حاتم:لا انا لقيتها شغلانه حلوه ف كنت دايما مع رشا دي ولو فيه اي حاجه مش بتتقضي كنت بعمل نفس الحوار دا كنت حبيت الموضوع
رحمه بعياط؛اخرس ياحاتم
حاتم بعصبيه:لا مش هخرس فعلا كنت حبيت الموضوع نقذت شركتي وكنت بعمل كل حاجه بنفس الطريقه حبيتها لحد مافي يوم تعبت جامد كنت ف حضن بنت وكنت بموت تقريبا سابتني مرمي ونزلت من كتر تعبي اتصلت ب بابا وبعد تحاليل وتعب اكتشفت اني عندي الايدز جالي من اي واحده فيهم منيش عارف بس وقتها قررت هنقل المرض لكل بنت كنت معاها
رحمه بعياط؛ طيب ليه اخترتني انا وانا عمري مكنت اعرفك ليه قررت تنهي حياتي معاك
حاتم: انا مكنتش اعرفك والله فيه واحده قالت لبابا انك انتي بنت مكسوره ومالكيش حد وكل الناس بتعايرك بكبر سنك والناس ف البلد بتقولك عانس كنت فاكر انك وحشه او كبيره بقي وباين عليكي سنك كنت بقول اي بنت والسلام اهي بنت تأدي الغرض والناس تقول اني متجوز كنت جاي عندكم وانا كاره نفسي لكنك دخلتي عليا لقيتك قموره وشكلك اصغر من سنك بنوته كيوت ومثقه اول ماتكلمت معاكي حسيت برتياح كنت شافك ملاك قولت لبايا هي القمر دي ليه متجوزتش لحد دلوقتي
رحمه بعياط: ماصعبتش عليك وانت شايفني قدامك مظلومه طول حياتي
حاتم: لا مصعبتيش قولت هعوضك حب وحنان وحنيه قولت هخليكي اسعد واحده ف الدنيا قولت كدا كدا مش هطلقك فهتفضلي ف حياتي
رحمه: وماصعبتش عليك وانا بتعذب قدامك ونفسي ابقي ام زي باقي الناس نفسي اسمع كلمه ماما نفسي اخدها ف حضني واشوفهم قدامي بيكبروا ويروحوا المدرسه نفسي انا اتعب الاقي ايد ولادي بطبطب عليا انت وسخ اوي ياحاتم
حاتم: ياست مايمكن يكون مش عندك المرض
_كنت لسه مخلصناش كلامنا ولقيت الباب بيرن حاتم حاول يلم شتاته ويرجع طبيعي ويفتح الباب لقيتها مي صاحبتي
مي بعياط وخضه خدتني ف حضنها: التحاليل ظهرت وانتي طلع عندك المرض
_فضلت باصه ل مي وانا مصدومه
مي باحتواء:ماخفيش والله هتخفي هتاخدي علاج وهتبقي كويسه
_كويسه بعد اي كويسه وانا بدمر
حاتم بعياط:انا اسف ليكي يارحمه حقك عليا
_تعرف انا لو قبلت اعتذارك دا ابقي انا قليله قيمه ماهو مينفعش ترشق سكينه ف قلبي وتقولي اسف اسف ع ايه ولمين اسف ع كدبك ولا ع حياتي اللى دمرتها اسف ع ايه خد اسفك واطلع بره ياحاتم سيبني لوحدي ولا اقولك خليك دا بيتك انت اولي بيه انا هنزل اقعد عن ماما
حاتم بخضه:هتروحي فين ابوس ايدك خليكي انا ماليش غيرك خليكي والنبي انا بحبك انا معترف بغلطي انا عمري ماعرفت اخلي حد يحبني ويفضل فى حياتي انا فاشل جدا ف كدا معاده انتي انتي كنتي سندي وبيتي
_بصتله كدا وقلت؛…
______
احمد:وبنت قلبي سرحانه ف ايه
رحاب بضحكه؛انت هنا من امتي
احمد:انا هنا من اول مابدأتي تضحكي لنفسك
رحاب بتوتر:كنت بفتكر حاجه علشان كدا ضحكت
احمد:انا جاي اقولك حاجه مهمه اوي بالنسبالي
رحاب:قول ياعم
احمد:انا عايز رقم بابا عايز اتقدملك
رحاب بفرحه:نعم انت قولت اي
احمد:قولت عايز اتقدملك اتجوزك يعني يابت
_طيب طيب ممكن تقعد مع اختي الاول تتعرف عليها هي مش اختي هي صحبت اختي وبحبها اوي
احمد:ماشي ياست البنات خديلي منها معاد هي الاول
تعرفي يارحاب
_٠قول
احمد:انا بحبك اوي كتت حاسس ان كل اللى فات من عمري كان انتظار ليكي
_ايه ياعم الكلام الجامد دا
احمد:الكلام الجامد دا مش بيطلع غير ليكي
_لسه قاعد وهرد عليه لقيت فوني بيرن مي بتتصل
رحاب: اهي اختي اللى كنت بكلمك عليها بتتصل
احمد:هو دا وقته برضو مترديش
رحاب:لا طبعا هتقلق دا يمكن تكون عند رحمه اختي
_الو ايوه يامي عامله ايه
مي:الو يارحاب انتي عامله اية كنت عايزه اقولك حاجه مهمه
رحاب:وانا كنت عايزه اقولك حاجه اهم انا فرحانه اوي يامي فرحانه بغباء انا.اخيرا قلبي دق بصي لا اخيرا حبيت بجد
مي بعياط:وانا عايزه اقولك ان رحمه تعبانه اوي
رحاب بخضه:تعبانه ازاي انتي بتقولي اي انتي فين يامي انطقي
مي:احنا عند رحمه ف البيت تعالي حالا
_طيب سلام سلام دقيقه وهبقي عندك
وبالفعل قفلت مع مي لكن احمد اثر انه يوصلني لاني كنت منهاره عياط ع اختي هي رحمه مش بس اختي دي سندي وضهري دي امي وصاحبتي دي كل دنيتي
احمد: قولي العنوان بسرعه
رحاب:خلاص انا هركب التاكس وهوصل امشي انت
احمد: لا طبعا امشي واسيبك ازاي
رحاب: انا خايفه اوي يااحمد
احمد: متخفيش ياقلبي
وبالفعل احمد وصلني لحد البيت ولسه طالعين انا واحمد عند مي ورحمه برن الجرس لقينا صدمه مكنتش متوقعه انها تحصل…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري الاسود)