روايات

رواية قدري الاسود الفصل الثالث 3 بقلم غادة

رواية قدري الاسود الفصل الثالث 3 بقلم غادة

رواية قدري الاسود الجزء الثالث

رواية قدري الاسود البارت الثالث

رواية قدري الاسود
رواية قدري الاسود

رواية قدري الاسود الحلقة الثالثة

حاتم: ايه القمر دا ياخواتي متجوز نوتلا
_احم احم
حاتم بضحكه: مبروك عليا انتي وقلبك
_مبروك عليا انا
حاتم: طيب ايه
_انا بكسوف وضحكه خفيفه ايه
وفعلا عروسه بقي بس لقيت حاتم بيطلب مني اغرب طلب ممكن يطلب ف الدنيا كنت حاسه وقتها ان فرحتي بتنكسر اي دا انت بتقول ايه وازاي تطلب حاجه زي دي
حاتم بعصبيه: ايه دا كانديوم(واقي ذكري) وهلبسه انا هرتاح كدا
_انا بستغراب: لا اكيد فيه سبب ليه عايز تعمل كدا ودا مش طبيعي
حاتم بغضب شديد: افهمي بقي انا خايف عليكي انا عندي مرض جلدي معدي وخايف اعديكي شبهه الفيروس كدا فاستحملي حبه
_بصتله وفضلت اعيط يعني يوم فرحي كدا يبوظ طيب انت ليه ماقولتش حاجه زي دي قبل الجواز ليه ماقولتش وسبتلي الاختيار اكمل ولا لا انت خدغتني انت طلعت كداب انت ليه عملت كدا وانهرت
حاتم بستعطاف: معلش حقك عليا والله مقصد اصدمك بس انا قولت هحل الوضع بالكانديوم دا لحد مالعلاج يخلص
_نام ياحاتم سبني لوحدي لو سمحت

 

 

_______
حاتم: صباح الخير يارحمه
-صباح الخير ياحاتم
حاتم: يلا اغسلي وشك وحطي ميك اب بدل ماانتي شكلك مبهدل كدا علشان مامتك جات بره
_حاضر هقوم اهو احضرلك فطار ولا مش عايز
حاتم بصلي بصه مش مفهومه وسابني وخرج
————–
ماما: مبروك ياعروسه
_الله يبارك فيكي
ماما بستغراب مالك مش فرحانه ليه كدا
_عادي ياماما مفيش حاجه
ماما: لا والنبي دي مش بنتي حاتم مزعلك ف ايه
_حضنتها وفضلت اعيط تقريبا دي كانت اول مره احضنها كنت اول مره احس باحساس الام كانت حلو اوي قولتلها اني عايزه اطلق
ماما: يامصيبتي ايه حصل بس علشان تطلقي يابنتي احكي
_حكيتلها اللى حصل وانا منهاره مايمكن المرض يكون معدي بس لقيت ماما بتطلب مني اوافق لان مفيش عروسه بتطلق يوم الصباحيه وكمان الراجل مش وحش معاكي دا بيحبك
_عدا حوالي اربع ايام عايشين اخوات لكن لقيت حاتم بيطلب نفس الطلب تاني وبيثبتلي انه المرض دا مش معدي مدام فيه كانديوم لكن ال حصل كان غير متوقع مني…
______

 

 

احمد:٠ايه ياهانم اللى انتى لابساه دا
مي:ايه هو مالبس عادي هو
احمد بغضب:البنطلون دا مايتلبسش تاني مهما حصل
مي بستغراب:مالك يااحمد ف ايه البنطلون مش ضيق ولا فيه حاجه انت مكبر الموضوع
احمد بنفس العصبيه:قولت مايتلبس يعني مايتلبسش
مي’ليه اقنعني
احمد:كدا انا فلاح ياست وبغيرعليكي
مي بضحك:والنبي احلي فلاح
كنت حاسه اني فرحانه معروفه يعني ان اول مره ف كل حاجه بتبقي احلي مره يعني اول حب اول اهتمام اوا مره يغير عليا اول كل حاجه كنت حاسه ان احمد دا عوض ربنا ليا
احمد بكسوف:مي انا محتاج حاجه منك ومحرج
مي:محرج ليه هو فيه بينا احراج

 

 

احمد وهن بيبص ف الارض انا شكلي نسيت الفلوس والمحفظه ف البيت ومش ادفع فلوس المطعم منين
مي:انت عبيط يابني مفيش بينا فلوس هدفع انا طبعا وبعدين مش انا اكلت معاك يبقي من حقي ادفع
احمد طيب انا عندي طلب تاني انا مش معايا فلوس ارجع المنوفيه بيها
مي بضحكه خبيثه طيب ماتبات عندي
احمد بضحكه الله هو انا اطول دا انا هدلعك
مي:ماتحترم نفسك ياجدع
احمد يابت هدلعك خروج انتي فهمتي غلط دماغك شمال
وبالفعل انا اللى حاسبت ع اليوم ودا كان العادي كنت دايما انا اللى بحاسب لكن المرادي حصلت حاجه اول مره تحصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية قدري الاسود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى