- رواية قاصر معذبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم لوجي أحمد
رواية قاصر معذبه الجزء الرابع عشر
رواية قاصر معذبه البارت الرابع عشر
رواية قاصر معذبه الحلقة الرابعة عشر
الص*ريخ كان مالي الدوار جاي من اوضه عشق جري زين اول لما سمع الصوت لقي غازي بيت*هحم علي عشق
مسك غازي ونزل فيه ض*رب ومش راضي يسببه ونازل ضرب فيه
لما المأمور حاول أنه بديفلت غازي من يد زين علشان خايف زبن يق*تله
من ناحيه علشان غازي جوز بنته الا لسه عروسه ومن ناحيه علشان زين ميوديش نفسه في داهيه
وبدران..خلاص ياولدي خد مراتك وامشي من هنا روح البيت التاني بتاعنا
زين..مش هسيبه ياابويا مهما يحصل هق*تله
بدران لا ياولدي وضيع نفسك علشان كل*ب ميسواش
زين..لو شفته قدامي ياابويا هق*تله هق*تله
غازي..أدوني فرصه اتكلم مراتك هي السبب هي إلا ندتني هي إلا قالتلي تعالي ولما روحت عرضت نفسها عليا
عشق..كداب والله والله كداب يازين
زين طبعا عارف ان غازي كداب
اتعصب عليه وفضل يقوله ياابن الكل*ب يابن الكل*ب ونزل ضرب فيه
لما خلصته امه جليله من يده
جليله..سيب ابني يازين مالك بيه انت خلاص صدقت مراتك وصدقت أن ابني وحش وهو الا عايز يتهجم علي البت دي
زين..اسمعي ياخاله
البنت دي تبقى مراتي امرات زين بدران يعني الست حريم البلد كلها يعني لما تتكلمي على مراتي يا خاله جليله هتتكلمي بطريقه احسن من كده شويه
جليله وهي ترفع حاجبها مراتك مين بنت حرام البهائم دي مين اللي ست البلد يا زين انت بتقول ايه ما قلنا مره ما تجوزلكش
زين مش مصدقك وعارف ان انت كذابه عموما انا هاتاكد بنفسي على دخله نعيمه خاله عشق
نعيمه ما كذبتش والله يا زين فعلا جليله يا كذابه وطول عمرها كذابه وخباصه عايزه توقعك في امراتك وتقول انها اختك ما تصدقش يا ابني عشق امراتك وتجوز لك
بدران ايه كلامك ده يا نعيمه مش انت اللي قلت ان انت كنت حامل مني
نعيمه يبقى قلت يا بدران بس ما قلتش عشق تبقى بنتي عشقتي باب بنت اختي وانا ابقى خالتها انما اللي كان في بطني اللي كنت حبله منه مات ربنا افتكر ورحمه ومن جشعك وطمعك
زين يعني عشقي مش اختي يا خالي نعيمه
نعيمه ولو كانت عيش ج اختك يا زين وبنت كنت هتجوزتها لبدران
ابوك كيف اللي انا كنت في يوم في حكم امراته
جليله وهي تحاول ان تقلب الليله او تقلب الترابيزه
يا نعيمه ما تكذبيش وقولي ان عشقي اخته ولا انت خائفه نتجوزه تبوظ
نعيمه بعصبيه
وهي تطلع السكينه من جيب اخرسي يا جليله بدل مقطع لسانك مش كفايه دكتور الصحه اللي انتم خليتوه يقولوا على البنت ويطعن في شرفها بس انا قتلته وارتاح والسرايا حرقتها عشان بدران يرتاح وان ما سكتيش يا جليله وعرش ربنا لاقطع لسانك دلوقت واضيع لك ولدك واخليك تصوتي عليه طول عمرك
خرست جليله على كلام نعيمه
زين اسمعي يا خاله جليله ولا خاله ليه
اسمعي ياجليله ابنك مشفش وشه في البلد تاخدي ابنك وتغوروا من هنا
جليله
وهي هتقطع كلام زين
نغور نروح فين ونسيب حقنا ورثنا
زين
بعصبيه لا احنا ما بناكلش حاجه حد حد الله بيننا وبين الحرام احنا نثمن حقكم بفلوس ونديكم فلوسكم وادغروا من قدامنا بدل ما اكتب لك ابنك قدامك الحنين يا تاخذي ابنك وتاخذي فلوسكم وتمشوا يا تقعدي هنا وهقتلك ابنك
جليله خافت من كلام زين على ابنها قالت لابنها خلاص يا ابني احنا هنمشي ونسيب البلد دي وهتمرتك معنا وناخذ فلوسنا نشتري بيت ونشتري ارض المامور رد قال ما لكش امراه عندك تاخذ بنت فين انت ترمي على بنتي يمين الطلاق قبل ما تمشي غازي لا انا مش هطلق مريم
ردت مريم وقالت
لا هتطلقني عشان انا شفتك وانت بتتسحب وانت داخل لعشق
اوضتها عايز تتهجم عليه
وانا ما اتجوزش واحد زيك كده طلقني
مسكه زين من كتفه وقال له طلقك وفعلا غازي طلقته
وقال اعيوعندك اشبع بيها
وبدران رمالهم فلوس وجليله اخذت ابنها وغرو من البلد وريحوا الناس منهم طلعوا مطرودين من البلد
المامور قرب على زين وقال له عروستك موجوده لسه قصده على مريم بنته
زين وهو بيبص لمريم ويبص لعشق
وانا عروستي برده موجوده يا سعاده المامور عشق امراتي حبيبتي احنا هنستاذنكم انا هاخذ امراتي وابويا ونروح نقعد في دارنا الثانيه لما نعدل السرايا من بكره يلا يا ابويا يلا يا عشق
مريم بصت له كده وقالت له انت فعلا عندك حق يا زين تعمل كده واكثر علشان انا اللي بعتك عموما ربنا يسعدك وانا كده كده هانزل مصر عشان اكمل تعليمي وعيش هناك
بصلها لها زين وقال لها ربنا يسعدك يا مريم
فعلا خده ابوه
وعشق امراته والخاله نعيمه وراحوا الدار بتاعته لما السرايا تتجهز
قرب من نعيمه وقال لها انا عارف ان انا غلطت في حقك يا بنت الناس ما عادش في العمر ياما يا نعيمه وانا عايزه اصلح غلطتي وعايزه اتجوزك انا طول عمري باحبك انت
عشق قربت من الخاله نعيم
ه في فرحه وقالت لي ايوه يا خاله اقبلي قبالي عشان تخليك معي في الدار
زين رد وقال اكيد ياعشق هي هتقبل
ولا انت رايك ايه يا خاله نعيمه نعيمه ضحكت كده وقالت
هو بدران ما يستاهلش بس انا كمان حبيته بدران ضحك واخذتها تحت باطه وقال لي شوف لنا ماذون يا ولد
زين ضحك وقال حاضر يا بويا
وفعلا جه الماذوق جوز بدران لنعيمه
عاوزين قرب من عشق وقال لها
انا حبيتك يا عشق انا عشقتك يا بنت الناس وبتاسف على اي حاجه حصلت مني واوعدك اني اعيشك مبسوطه طول حياتي عشق قربت منه وقالت له وانا كمان حبيتك يا سيدي زين
زبن..بضحكه ياقلب سي زين انتي ياست البنات
وتوته توته وخلصت الحدوته
وعشوا في تابات ونبات زين وعشق وخلفوا صبيان وبنات
وبدران نتجوز نعيمه وحياتهم كلها بقت فرحي وسعاده ولحد كده خلصت حكايتنا
معلومه يعني الصبر حلوه وما حاجه مع الصبر تتعدل
والحق ربنا بيرجعه في الاخر
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنا والشرير)