رواية قاسي احب طفلة الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمود
رواية قاسي احب طفلة الجزء السادس
رواية قاسي احب طفلة البارت السادس
رواية قاسي احب طفلة الحلقة السادسة
صحي سليم كالعادة ولبس ونزل وملك كانت تحت مع فاطمه كانو قاعدين بيفطرو
سليم : صباح الخير
فاطمة وملك: صباح النور
فاطمة: اقعد افطر يا سليم
سليم : ماشي
ملك : ايه دا يعني مش مستعجل انهارده
سليم :صاحي بدري عن معادي
ملك : اها
سليم : طب يلا عشان هوصلك في طريقي
ملك : ها لا عش عشان
سليم : عشان ايه
ملك بتوتر : عشان معطلكش وكدا يعني
سليم وهو مش مقتنع بكلامها : قلتلك صاحي بدري عن معادي يلا
ملك : طب
سليم : قولت يلاا
اتجهت معاه الي الخارج وركبو السيارة
وكان الصمت سيد المكان
بقلم 🖊️ حبيبة محمود
لحد ما اتبعتت مسج علي فون ملك نظر سليم إلي هاتفها ثم نظر الإمام
ملك اول ما شافت المسج اتوترت
ومردتش
بعدها بلحظات اتبعت كزا مسج ورا بعض ملك ارتبكت اوي
سليم وهو ينظر لها بشك: متردي
ملك : ها لا خلاص مش مهم دي صحبتي الي كنت هروح معاها
قام الفون رن وبص عليه سليم ولمح اسم مراد حبيبي وكنسلت بسرعه
سليم وقف العربية : متردييي
ملك بخضة: ف في ايه يا يسليم
سليم بغضب: ميين الي كان بيرنننن
ملك بخوف : قلتلك صحبتي
سليم : هاتي التلفون
ملك: ليه
سليم : شده منها افتحي الذفت دا
ملك بخوف : طب ليية🥺
سليم : افتحيييي
اتفزعت ملك وفتحت الفون بسرعه وهي متوترة جدا
سليم فتح الفون وشاف الي كان بيتصل
وشاف مسج الواتس وعرف أنه مراد زميلة
سليم بغضب: ايييه دااا
ملك بعياط : انا هفهمك وال
سليم: تفهميني ايه صحبي يستغفلني ويكلمك الي معتبرو اخوايا وانتي يا ملك ازاي تعملي كدا
ملك وهي بتعيط : ط طب ممكن افهمك
سليم وحاول يتمالك أعصابه : اتفضلي فهميني يا ست هانم
ملك: بص ا انا و سليم بنحب بعض من ف فترة وهو والله مش يقصد خيانه أو قله ثقة هو كان عايز يكلمك ويتقدملي بس خاف يقولك لحسن تقول بتبص لحرمة أهل بيته
سليم ببعض الضيق: والله
ملك بزعل :اه والله يا سليم انا اسفه متزعلش مني
سليم نظر للجه الأخري ومردش عليها
ملك: سليم
مردش عليها وبدأت تعيط
سليم : بصلها خلاص اهدي يا حبيبتي ملك: يعني انت مش زعلان
سليم : بصي هو مينفعش الي عملتوا بس احن بشر وكلنا بنغلط مفيش حد مبيغلطش وانا هسامحك عشان صارحتيني وانا هكلم مراد
ملك: يعني انت مش زعلان
سليم : بصي هو مينفعش الي عملتوا بس احن بشر وكلنا بنغلط مفيش حد مبيغلطش وانا هسامحك عشان صارحتيني وانا هكلم مراد
ملك قامت من علي الكرسي ووضعت قبلة علي خد سليم وهي تمسك وجه بيدها شكرا يا احلى اخ في الدنيا
ابتسم سليم : طب يلا عشان متتاخريش علي الجامعه
وحرك العربيه واتجة الي جامعة ملك
بعدها اتجهه الشركه
ودخل المكتب علي طول وكان بيكلم السكرتيرة لوجين تعالي ورايا
لوجين: تمام لحظه واحده
دخل وقلع الجاكت وقعد علي المكتب
وبعدها بلحظات لوجين دخلت
لوجين : سليم بية حضرتك طلبتني
سليم : اه ناديلي مراد و عايز قهوة سادة
لوجين : تحت امرك بعد اذنك
واتجهت الي مكتب مراد لتخبره أن سليم يريد رؤيته
وذهب اليه مراد
وخبط ودخل
سليم بسخرية : اول مره تخبط يعني
مراد : عادي يا سليم يعني لوجين قلتلي انك عايزني خير يا صحبي
سليم : مدام انت بتحبها مجتش قلتلي ليه
مراد بتوتر : بحبها بحب مين
سليم : انت كمان هتستعبط
اتوتر مراد : انت عرفت منين
سليم : انت وبترن عليها الصبح يخويا
مراد : انا اسف يصحبي بس انا كنت خايف لتقول اني ببص لاهل بيتك
سليم بضحك: لا مش هقول يخويا وخطبتكو الخميس الجاي انت وهي
مراد بصدمه وفرحه : قول والله
سليم بضحك : والله😂
قام مراد من علي الكرسي يا حبيبي يا سلم وحضنه
حضنة سليم : يلا علي مكتبك
مراد : طب اللحق افرح البت 🙂
سليم : علي مكتبكك
مراد وهو طالع بضحك : يا ساتر حاضر حاضر وانت عامل فيها استاذ الناظر كدا😂
سليم: بتقول حاجة 🤨
مراد : بكح 😅
واتجه الي مكتبه
(استغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم و أتوب إليه غفر له وإن فر من الزحف)
نكمل
عند اسيل
سعاد دخلت علىيها الاوضة دون استأذن: انتي يا ذفتة يلا قومي
فتحت عينيها اسيل: ايه في ايه
سعاد قومي يختي البسي سليم بيه جاي ياخدك كمان شويه
اسيل : حرام عليكم انتي لو عندك بنت توافقي تتجوز بالعافية
سعاد ببرود: والله لو ورها مصلحة فعافية ذوق هتتجوز
اسيل : حسبي الله ونعم الوكيل فيكم
سعاد بزعاق: اخرسيي يبت
ولا غوري اللبسي اي حاجه
قامت اسيل وهي طبعا مش قادره تحرك دراعها من الي حصل امبارح
بس حاولت تلبس
وكانت مدايقة جدا أنها هتقابل سليم لوحدهم بعد الي حصل في الكافية🙂
في الشركة عدا الوقت وخلصوا شغل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قاسي احب طفلة)