رواية في مستشفى الامراض العقلية الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبدالسلام
رواية في مستشفى الامراض العقلية الجزء الثالث
رواية في مستشفى الامراض العقلية البارت الثالث
رواية في مستشفى الامراض العقلية الحلقة الثالثة
صحيت من النوم لقت نفسها في اوضة كبيرة لفت بعنيها في المكان لكن اتفاجئت لما سمعت صوته
_صباح الخير..
_انت!
آسر قام من مكانه بهدوء تام وقرب منها :ايوا أنا أسر السويسي ،ووقف فجأه ولف قدامها وشاور على الأوضة صاحب القصر اللي قدامك دا اللى أنا جزء منه وانتى كمان بقيتي جزء منه ..
رحمه :انت انت ازاي كدا أنا مش فاهمه حاجه
بصلها بخبث:اممم يمكن علشان انتى هبلة …اى جابك ورايا يا دكتورة..واتكلم بعصبية:مكنتش انصحك تيجي ورايا ولا تدوري عليا خالص انتى دلوقتي حكمتى على نفسك بالحبس هنا اممم معايا طبعا..
_انا مجتش وراك أنا كنت جايه اشوفك بس الظاهر انك طلعت بتلعب بيا وبينا كلنا..وحطتنى أنا في مشكله مش قدها لى عملت كدا..
_علشان لقيت دكتورة هبله صدقت قصة تافهه ومن غباءها ساعدتنى بطريقه غير مباشرة اهرب من المستشفى..
_طب واهلك
بصلها باستهزاء:اهلى اي دول ناس شغاله عندى عادى والى شوفتيه دا كله جزء من تمسليه ..
_انت مين بالظبط..
_قولتلك قبل كدا يا دكتورة أنا آسر السويسي صاحب القصر دا ومالك المستشفى اللي بتشتغلى فيها ها اي رايك…
رحمه بخوف:ارجوك متقتلنيش ..
آسر بصلها باستغراب :اقتلك انتى مجنونه
_امال انت خطفتنى لى
قرب منها:علشان اديكى درس تحرمى تمشي ورايا تاني ..
_طيب هتعمل اي
_مش دلوقتي بعدين كفاية حبستك هنا..
ولف وشه وخرج من الأوضه
*أنا اي اللى عملته في نفسي دا ،دا شكله طلع مريض فعلا..وافتكرت امها فاتنهدت بحزن :يارب تكون خالتو معاها وواحده بالها منها ..
فضلت قاعده في الاوضه اسبوع وكل يوم كان بيدخل يحطلها اكل ويخرج من غير كلام ..
_حلوه حياة المخطوفين دي والله..
فجأه سمعت ضرب نار برا فخافت وقامت مفزوعه..
لقته داخل عليها بسرعه وبيسحبها وراه لحد ما وصلو لنفق كبير وهوا ساحبها وراه لحد ما وصلوا لحفره وهوا نزل وشدها فضلت تقاوم فيه لحد ما كانت رجلها هتتزحلق من على السرير وقامت مفزوعه..
_لا يا أسر سيبنى سيبنى (ايوا كانت بتحلم 👀😂)
آسر صحى على صوتها ودا بيكون جوزها
وقال بتذمر:تانى يا رحمه تاني كوابيس تاني لا انتى استقيلي من ام الشغلانه دي بقى شكل المجانين اثروا عليكى..
رحمه اتنهدت:اسكت يا أسر المره دي كان حلم غريب اووي حلمت انك مريض نفسانى وخطفتنى وبابا شرير وماما عاميه وحوار..
آسر سقف بايده بقلة حيلة:حسبي الله في المستشفى العيانين والدكاتره موتى ابوكى وعاميتى امك يا رحمه وانا خلتيني مريض ..
رحمه ببراءه:اممم مهو الحلم كان كدا اعمل اي يعنى امنعه..
_لا متمنعيهوش سيبي الشغل دا بقى ابوس ايدك أنا خايف الواد اللى في بطنك يطلع مجنون بسببك..
حسست على بطنها المنتفخه في أوائل التاسع..
:أنا مش عارفه اي الحاجات الغريبه اللي بتجيلي دا يا أسر والله ..
بصت على الساعه ولقيتها ٨ بص قوم البس وروح شغلك وانا هنام تصبح على خير
_مش شاطره الا انك تخضينى بس كل يوم كدا يشيخه حسبي الله …
وقام علشان يلبس ويروح الشغل..
وهى اتصلت بأمها وأخوها وأبوها وحكتلهم على اللى حصل وعلى رد فعل أسر وكلهم ضحكوا عليها وعلى اللى بتعمله في جوزها ..
وأخوها قالها:والله الواد دا لو انتحر هيبقى بسببك
بليل اتصلت بيه وهوا في الشغل..
_نعم يا آخرة صبري
_الحقنى يا أسر أنا بولد ..
آسر بخضة:بتهزري مش الدكتور قال الاسبوع الجاى
صرخت فيه في التليفون:هوا دا وقته تتفاجئ بقولك الحقنى يا أسر ..
_طيب طيب انا جاي ..
بعد شويه وصل البيت وخدها وطلع على المستشفى ..
بعد شويه الدكتور خرج واتنهد :اي دا مراتك صعبه اووي يا شيخ
_امال لو قولتلك اللى بتعمله فيا ..
_ربنا يكون في عونك..
_يارب..
آسر دخل عليها وهى كانت حاضنه ابنها بحب..
قرب منها وباس جيبنها:حمد الله على السلامه
_الله يسلمك يا حبيبي
_ها هتشتغلى تاني
_لا هاخد إجازة بقى كفايه كدا مش عوزا اجنن الواد ..
_سبحااانه كان فين العقل دا من زمان
_هوا موجود بس انت مش واخد بالك
_طب بحبك
_وانا كمان …
بعد فتره ..
دخل عليها تلقاها ماسكه التليفون بتكتب حاجه..
_بتعملى اي
_بكتب اسكريبت
_عن اي
_عن الحلم اللى حلمته اصلى مش ناسياه..
_وهتسميه اي
_في مستشفى الامراض العقليه
_يا ساتر..
_هههههههه
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية في مستشفى الامراض العقلية)