روايات

رواية فيروز الأسد الفصل الثامن 8 بقلم عفاف نصر

رواية فيروز الأسد الفصل الثامن 8 بقلم عفاف نصر

رواية فيروز الأسد الجزء الثامن

رواية فيروز الأسد البارت الثامن

فيروز الأسد
فيروز الأسد

رواية فيروز الأسد الحلقة الثامنة

كانت فيروز تجهز نفسها من اجل المغادرة ولكن توقف قلبها من الخوف عندما انفتح الباب بقوه
مجهول بخبث: بقيتي في بيتي يا روز
فيروز بر*عب: انت
هو بخبث: اي المفاجأه وحشه وقرب منها بهدوء وتكلم ويديه تتحرك علي جسد*ها بجر*اءه وحشتني يا روز وحشتني اوي
فيروز بغضب: زقيته بعيد عنها واكملت ابعد عني واياك تقرب مني انت فاهم والا والله هفضحك وهفضح حقيقتك الو*سخه وهقول لي اسد علي كل حاجه وانك السبب في كل اللي حصل
هو ضحك بسخريه وقال وانتي مفكره ان في حد هيصدقك واكمل وهو يلتف حولها كلهم مفكرينك واحده ر*خيصه با*عت نفسها وشر*فها يعني ليكي انا تتخيلي لو فبر*كت شويه صور حلوه ليكي ووراتها لي اسد حبيب قلبك تتخيلي ممكن يعمل اي
فيروز دموعها نزلت بعنف وهي تستمع له
اكمل بسخريه هيقت*لك يا روز وعشان انا بحبكك بقولك تعالي معايا وسيبك منه لان انتي ملكي انا ومش ملك حد تاني واكمل بهوس حتي لو اضطرات اقت*ل اي حد حتي لو كان الشخص ده اسد اخويا
نظرت له فيروز بصدمه

 

 

اي يا حبيبتي مالك مستغربه ليه اه انا مستعد اقت*ل اخويا عشان احصل عليكي وتبقي معايا
فيروز بغضب ودموع: ضر*بته بالقلم انت واحد مجنون يا ادم روح حسبي الله ونعم الوكيل فيك وصدقني لو فكرت تقرب من اسد هقت*لك ومش هرحمك يا ادم
ادم بغضب وجنون: وهو يمسكها من ذراعيها بعن*ف بتحبي بعد اللي عمله فيكي بتحبيه بعد اما اغتص*بك انطقي هو فيه اي زياده عني لي حبيتيه هو وانا لا
فيروز بغضب عشان انت واحد اناني واكملت وهي تضر*به علي وجه بشده دمرتلي مستقبلي بسببك الكل مفكراني واحده ر*خيصه وبسببك بابا بعد عني وبقا يكر*هني خسرت كل اللي حوليا و خسرت سمعتي انا بكر*هك ولو اطول اقتل*ك هعمل كده ومش هتردد ثانيه واحده
ادم بصدمه: بتكر*هيني
فيروز بسخريه فوق ما تتخيل واكملت بقوه ولو مش طلعت من هنا هعرف الكل حقيقتك ومش هيهمني حاجه
ادم بغضب ماشي يا روز هطلع بس صدقيني هندمك وهقت*لهولك يا روز وتركها وغادر الغرفه بغضب شديد
🥀في ذات الوقت 🥀
اسد بهدوء وهو ينظر الي والده انا همشي يا بوي بس صدجني انا عملت كل ده غصب عني مقدرتش اكسر بخاطر عمي وارفض طلبه مني
سليمان ببرود مجدرتش تكسر بخاطر عمك ولا حنيت ليها يا ولدي قال هذا وهو ينظر داخل عيون اسد مباشر
اسد بارتباك اي اللي بتجوله ده يا بوي
سليمان بغضب بجول اللي حوصل انت حنيت ليها ومجدرتش تستحمل تشوفها في ورطه زي دي عشان كده اتجوزتها بس شكلك نسيت انها هربت منك يوم فرحكم وبسببها اتجوزت زينب واكمل بغضب وبسبب ده قطعت اخوي اللي من لحمي ودمي
فاطمه بصدمه اي اللي بتجوله ده يا حاج

 

 

سليمان بهدوء بجول الحقيقه يا فاطمه ولدك لسته بيعشقها وعندك اهو اساليه
نظرت فاطمه الي اسد ولكنه ظل ينظر الي الارض بخزي من نفسه ومن مشاعره التي اصبحت مكشوفه امام الجميع
سكت الجميع عندما شاهدوا فيروز وهي تنزل الدرج وممسكه بحقيبتها في يديها
نزلت فيروز ووقفت بجانب اسد بتوتر
اسد بهدوء يلا
ولكن توقف مكانه عندما استمع الي صوت والده
سليمان ببرود استني يا اسد انا موافق انك تفضل هنا وهنسي الي عملته بس عندي شرط
اسد بتوتر وهو ينظر الي سليمان شرط اي يا بوي
سليمان ببرود تجبلي وريث بس فيروز هي اللي تكون حبله فيه يعني هي اللي تكون امه
زينب بصدمه اي اللي بتجوله ده يا عمي

 

 

نظر اليها سليمان نظره اخرستها واكمل وهو يواجه كلامه الي اسد ومش اكده وبس وهطلجها بعد اما تولد لو انت موافج علي الشرط ده فيك تفضل هنا ولو رفضت فيك تمشي بس ساعتها هتنسي انك عندك اهل وانا هعتبر ان ولدي مات
رايكم يا حلوين يا تري اسد هيختار اي…. 🥀

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية فيروز الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى