رواية فيروزتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم زولة وحيدة
رواية فيروزتي الجزء الثاني عشر
رواية فيروزتي البارت الثاني عشر
رواية فيروزتي الحلقة الثانية عشر
كان بيمشي ايدو ع جسـ.ـمها
فيروز بدموع وهي بتحاول تزقه:زياد هيقتلك ابعددددددد
خالد بابتسامة :تؤ تؤ مش هيلاقيني ياحلوة انتي ليا انا وبس فاهمة
فيروز بدموع :ابعددددددد
خالد فتح الزراير بتاعت الفستان ووووو
—-—-—-—-—
{{عند زياد}}
—-—-—-—-—
عند زياد
كان سايق بسرعة
زياد :فيروز حبيبتي انا جاي مش هيحصل شي
بعد دقايق زياد وصل ودخل البيت بسرعة
زياد :فيروووز فينك
في الاوضة
خالد كان بيبوس فيروز وهي كانت بتحاول تزقه وبتصرخ
فيروز :الحقووووووني
خالد بسخرية :مفيش حد هيسمع ف الأحسن تخرسي
فيروز بدموع :لا زياااااد
عند زياد
كان بيفتش كل الغرف بس ملقاش حد بس شاف اوضة مقفولة واتجه عليها كان جاي منها صوت
زياد :فيرووووز
خالد سمع صوت زياد قام بسرعة من السرير
خالد :ابن ال…. دة ازاي وصل لعندي
فيروز بدموع بصوت ضعيف :زياد
خالد بصوت منخفض :اخرسي
زياد كان بيضرب الباب لحد ماكسره ودخل بس لقى خالد ماسك فيروز وحاطط المسدس في راسها
زياد وهو شايف حالة فيروز :فيروز انتي كويسة الحيوان دة عمل فيكي ايه
خالد :اخرس خليك بعيد اوعك تقرب
زياد بدأ يقرب ببطء
خالد :انا هموتها
زياد :خالد اهدأ انا مش هقرب نزل المسدس
خالد :خليك بعيد
زياد :اوكي
فجأة زياد سمع صوت حركة برا
زياد في نفسه :يارب يكون جلال
زياد بصوت عالي سمعه جلال :يندعاس
خالد :ايه انت قولت ايه
زياد :ولا شي
—-—-—-—-—
{{عند جلال}}
—-—-—-—-—
جلال سمع زياد
جلال لعلياء :زياد محتاج مساعدتنا يا علياء انتي خليكي هنا وانا هتصرف اوعى تتحركي من مكانك
علياء هزت راسها {بنعم}
علياء بصوت منخفض :خلي بالك من نفسك
جلال بابتسامة :حاضر ودخل وطلع المسدس
جلال لخالد :نزل المسدس
خالد :لا انا خلاص هقتلها وكان هيضغط ع الزناد بس زياد جري عليه ورفع ايد خالد اللي فيها المسدس ع فوق
جلال راح مسك خالد واخد منه المسدس واعطاه ضربة في رقبته خلته يغمى عليه
زياد بخوف :فيروز انتي كويسة
فيروز اغمي عليها
زياد شالها واتجه بيها ع العربية
جلال طلع وراه
علياء بخوف :جلال فيروز مالها
جلال :متخفيش هي هتكون بخير واخدها وراحو ع عربية جلال
في القصر
الدكتورة طلعت بعد ما فحصت لفيروز
الدكتورة :هي كويسة دلوقت
زياد شكرا ودخل بسرعة وراح حضنها
زياد :حبيبتي انا اسف اني اتأخرت
فيروز بدأت تعيط :هو كان..
زياد :ششش معملش حاجة ياحبيبتي ولا يقدر اصلا وباسها بسرعة
بعد مدة علياء دخلت
وراحت حضنتها وهي بتعيط
علياء :انتي كويسة ياحبيبتي
فيروز :اه… خلاص متعيطيش يابت
فجأة جلال دخل
جلال :يابنتي اختك كرهتني طول اليوم كانت بتعيط
فيروز :بتعيطي ليه ياهبلة هو انا متت
علياء :لا متقوليش كدا يازفتة بعدالشر
فيروز :ماشي طب ماتبكي بقى عيب
علياء مسحت دموع بضحك
فتحية دخلت
واتجهت عليها
فيروز حاولت تقعد ع السرير بس فتحية منعتها وراحت قعدت جنبها بحب
فتحية :حبيبتي حصلك حاجة
فيروز :لا ياطنط متخفيش
فتحية حضنتها :ازاي مخفش وبنتي كانت مخطوفة
فيروز ابتسمت لما سمعت كلمة بنتي وشددت ه حضنها
زياد :علياء انا وجلال هنروح نكمل شغلة كدا وهنيجي خلي بالك من اختك
فيروز :رايحين فين
زياد :متقلقيش ياحبيبتي في حاجة بسيطة هنعملها ونيجي مش هتأخر
فيروز :ماشي
جلال :لا ياعم انا عايز اقعد معاهم
زياد بص ع علياء :عايز تقعد معاهم ولا معاها
جلال بتوتر :لا…. انا… هو….. انا
فيروز بضحك :خليه يازياد هو عايز يقعد مع علياء
زياد :لا مش هسيبو معك يلا ياجلال بقى
جلال وهو بيبص ع علياء اللي هتموت من الكسوف:ماشي يازفت
وراحو
فتحية :هو علياء دي اختك يافيروز
فيروز بابتسامة :اه اختي وحبيبة قلبي
فتحية :ربنا يخليكم لبعض
فيروز وعلياء في نفس الوقت :امين يارب
فجأة دخل……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزتي)