رواية فيروزتي الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم إيمان محمد
رواية فيروزتي الجزء الثاني الجزء الثامن
رواية فيروزتي الجزء الثاني البارت الثامن
رواية فيروزتي الجزء الثاني الحلقة الثامنة
بعد يومين في. المستشفى تجمع الكل بإنتظار الشريك الجديد في غرفه الاجتماعات
مرت ساعه تقريباََ حانت لحظه وصوله
فيروز : رحيم هو اتأخر ليه
رحيم : مش عارف زمانه ع وصول
لم يكمل حديثهم حتى وجدو رجل ذو هيبه يرتدي بدله سوداء و نظاره شمسيه و طبعاََ عرفين مين 😁
رحيم وقف بغضب و ذهب. ليمسكه من لياقته : انتا ايه جابك هنا
ياسين : اهدي و ابعد يده عنه انا ابقى شريكك انتو عندكو الترحيب كده
رحيم بصدمه : شريكي ازاي اسمك مكنش في العقد
ياسين : منا اشتريته من شريكك و أوراقي سليمه
رحيم : انا مش موافق ع الشراكه دي
ياسين : في ٢مليون شرط جزائي ادفعهم و امشي
رحيم : يا كل*ب انتا مش انسان
فيروز : اهدي يا رحيم
يا سين : اهلا يا فيروز
رحيم بغضب : دكتوره فيروز اسمها دكتوره
ياسين : دكتوره فيروز شكراََ ع مجيتك ليا و انا تعبان
صدم رحيم من الجمله و امسكه من لياقته : جتلك فين انتا اهبل احنا اول مره نشوف من سنين
ياسين ابعد يده و اعدل لياقه بكبرياء : ايده هي دكتوره فيروز مقلتلكش انا اسف والله عن اذنكو هشوف المستشفى
______________
كانت فيروز في حيره ماذا ستفعل اكيد رحيم هيتعصب عليها و هيزعق
رحيم نظر لها بغضب و قال : فيروز الكلام ده ايه
فيروز بتوتر : ا انا
رحيم الغضب اعماه : انتي ايه
فيروز بخوف : انا كنت في الشغل و لقيت رقم غريب بيرن رديت لقيت المستشفى بتقول جوز في المستشفى فا انا تخضيت بحسب انتا والله
رحيم بغضب كسر كل ما كان في المكتب
فيروز لسه هتلمسه عشان تهديه زقها بعيد حتى سقطت ع الارض
صدمت فيروز من فعله رحيم لانه لم يضربها يوماََ ما و صدمت اكتر لأنها حامل و كان ممكن الطفل يحصله حاجه سقطت دمعه من عين فيروز ف مسحتها و وقفت و ذهبت من المستشفى كلها
رحيم حس انه غلط فازعل جداََ ع كده و ذهب خلفها
______________
عند ياسن كان يتجول في المستشفى و كان الجميع ينظر له لأنه تغير كثيراََ أصبح ذو هيبه و عضلات و كده ( جماعه اهم حاجه الأخلاق 🙂♥️)
الممرضه : شوفتي القمر ده ده الشريك الجديد
الممرضه ٢: طبعاََ ده كيوت اوي
دكتور من خلفهم : متشوفو شغلكم معندكوش غير الكلام ده
الاتنين : اسفين يا دكتور
__________.
في فيلا رحيم
دخل رحيم وجد فيروز تبكي في غرفتها
دخل رحيم وجلس بجانبها وامسك يدها :فيروزتي انتي عارفه انا مش بحب ياسين و ان انا كاره وجوده في المستشفى و في حياتنا اصلا
فيروز : مهما يحصل انتا ازاي قدرت تعمل كده
رحيم : انا اسف يا حبيبي والله غصب عني انا كنت متعصب
فيروز : خلاص انا مش زعلانه
رحيم : خلاص انا هبيع حقي في المستشفى
فيروز : ليه سيبك منه انتا لو جيت تبيعه هيخصرك فيه
رحيم : فعلاََ تب ممكن طلب
فيروز :بس انا عندي مرضى
رحيم : هفتخلك عياده خاصه
فيروز : موافقه عشان راحتك بس
رحيم حضنها جامد : بحبك
فيروز :و انا كمان
________________
عند حمزه
جاء من عيادته وجد زينب في الداخل
حمزه : أذيك يا زينب
زينب :الحمد لله انا اسفه والله بس سلمي أصرت اني انام هنا
حمزه : و فيها ايه يعني هو انتي مش مراتي
زينب : مراتك بس الظروف غير
حمزه : قصدك ايه
زينب فضلت الصمت
حمزه قرب منها ووضع كفيه ع وجها بحنيه : انا عمري معملت حاجه غصب عني و ان كنت اتجوزك فده مش غصب يا زينب انا اصلا كنت بفكر فيكي من فتره
سلمي بسعاده :تب انا هنام انا كنت مستنياك
حمزه : ماشي روحي نامي ع السرير انا هاخد دوش و جاي
ذهب حمزه و خلعت زينب حجابها و ظهر شعرها الدهبي و جمالها زاد و ارتدت بيجامه نوم و غطت في نوم عميق و كأنها اول مره تنام
بعد قليل خرج حمره من الحمام كان يرتدي بنطال مريح لان متعود انه ينام عاري الصدر اقترب منها و جلس بجانبها يتأملها وانها جميله زهل من جمالها و سحر فيها و تمدد خلفها و أخذها بين احضانه و ذهب في نوم عميق
_________________
تاني يوم
عند ياسين رن ع علا
علا : الو
ياسين : ايه حبيبي مش عايز يشوفني
علا : اكيد عايزه بس اخويا في الشغل و وممكن يجي في اي وقت
ياسين : قوليله ان عندك محاضره
علا بتفكير : حاضر هاجي
بعد فتره تقريباََ نص ساعه.
الباب خبط
ياسين فتح و اول ماشفها قبلها
علا بخصه زقته : ياسين الناس
شدها ياسين جوه و قفل الباب و قرب منها و قال : انتي مراتي يعني متخافيش من اي حاجه
علا بإبتسامه : حاضر
قرب ياسين اكتر و قبلها برقه و قال بصوت كله رغبه : وحشتنيني
علا : و انتا كمان
ياسين قبلها بقوه وذهبو لعالم كله زنوب و ممكن علا اكتر وحده تندم ع اللي بيحصل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزتي)