روايات

رواية فيروزة جحيمي الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا ثروت

رواية فيروزة جحيمي الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا ثروت

رواية فيروزة جحيمي الجزء السادس عشر

رواية فيروزة جحيمي البارت السادس عشر

رواية فيروزة جحيمي
رواية فيروزة جحيمي

رواية فيروزة جحيمي الحلقة السادسة عشر

زين رزع الطرابيزه: مستحييييييل
الجد صلاح قام بنرفزه: مستحيل اي انت مجنون انا بامرك مش بطلب
زين قام وبصله بغل :وانا مستحيل اقتل مراتي
صلاح: بقا كدا
زين بثبات علي موقفه :ايوه كدا
صلاح : تمام اووي طالما انت مش عايز تقتلها انا هقتلهالك وهندمك علي رفضك لأمري
زين بقوه وانفعال: محدش هيقدر يقرب من فيروزه ولو مسيت شعره منها هتشوف مني وش عمرك ماشوفته وايوه بقف قدامك حتي لو كنت جدي
صلاح : ماشي يابن محسن
زين بعصبيه وعلي صوته:انا كذا مره اقولك مش هي مش هي السبب صدقني ارجوك صدقني بقااا
صلاح صمت
زين :وصلتلي رسالتك عايز تعارك عارك وانا هكسبك

 

 

زين قال كلمته ومشي ورزع الباب
ليلي كانت قاعده في الصالون وسنيه كانت نايمه فوق وهدي كانت قاعده مع ليلي وسميحه كانت برا بتعمل تسوق والخدامين كانو اجازه في اليوم ده
……………………………..
ليلي وهي بتنادي عليه:زين.. زين
زين راحلها :عايزه مني اي
ليلي :ممكن نقعد مع بعض شويه
زين : انا مش عايز أقعد انا همشي
ليلي مسكته من ايديه : معلشي مره واحده بس
زين قعدت معاها وهدي مشيت : ها عايزه اي
ليلي كان معاها حبه تراب صغيرين نفخت فيهم وخليت زين يكح
ليلي راحت تجيب مايه : اشرب اشرب يازين
زين اخدت الكوبايه وشرب
بعد عده ساعات
زين صحي لقي نفسه علي الكنبه =اي ده انا اي اللي منيمني هنا
سميحه: زين يابني انا جيت لقيتك نايم قولت مزعجكش عشان كان شكلك تعبان.
زين :انا نايم من كتير
سميحه :اه 5 ساعات مثلا
زين قام بسرعه:انا اتاخرت علي فيروزه وجري ركب العربيه وراح لفيروزه خبط علي الباب =فيروزززززي فيروزي افتحي فيروزززززي
فيروزه بخطه فتحت =في اي
زين اول لما شافها حضنها حضن كانها لسه راجعه من الموت ولدرجه ان هيكسر عضمها في ايده
فيروزه: زين زين هتموتني
زين فكها بسرعه:متقوليش كدا الف بعد الشر عليكي يا قلبي
فيروزه :يلا ندخل
ودخلو وقعدو شويه يتفرجو علي مسلسل اسمعني 😂😂 ودخلو ينامو
وجه الصبح….. الجميل علي ابطالنا الحلوين 🥺😍😂فرفشو ياولاد😂😍
زين بصريخ: فيروزي فيروزي فيروزي قومي يلا يلا قومي
فيروزه بصدمه وفزع :اععععععععع… في اي قطعتلي الخلف
زين راحلها ومسك وشها بايده : متقوليش كدا ياحياتي انتي هتبقي ام عيالي ياقلبي….
فيروزه اتكسفت اووي :امممم
زين :اموت انا في الطمطاميه يخربيتك بتخطفي قلبي… نسيتيني… النتيجه ظهرت وجبتي 96٪ياقلبي زين الرجال
فيروزه مصدومه فتحت بوقها
زين =اقفليه لسه بدري يادكتوره قلبي
فيروزه قامت ونطت عليه = اععععععععععع. حضنته اوي وهو استغل الفرصه وحضنها بكل قوه ولف بيها كتير اووي من كتر الفرحه
زين : بحبككككككك.
ونزلها بهدوء
فيروزه :وانا كمان
زين :وانتي اي.

 

 

فيروزه :وانا… ب. ب. بحبك
زين شالها ولفها تاني باكثر قوه
فيروزه :نزلني يامجنون
زين : بحبك يافيروزيييي
ونزلها =اجهزي عشان في حفله انهارده لنجاحك ياقمري
ونزل وفيروزه فرحت جداا
…… وجه المساء (صلي علي سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين 🌹🌹)
فيروزه جهزت وزين كمان جهز ومستنيها تحت
زين :فيروزي
فيروزه من فوق :هنزل اهو
زين فضل مستنيها وفجاه شاف حوريه نازله كانت لابسه فستان احمر ومنزله شعرها وكانت حاطه مكياج خفيف اقل مايقال عليها قمر…….
زين :واخيرا نزل القمر الساحه
فيروزه اتكسفت :…. سكتت
زين مسك ايديها وطلع الحديقه وهو اصلا مشي كل الحراس عشان محدش يشوف قمره غيره ورقصو مع بعض علي اغنيه (من اول دقيقه)… الاغنيه اللي خطفت قلوبنا ياولاد😂😂 ورقصو احلي رقصه وطلعو علي فوق وهو شايلها وكانهم لسه متجوزين وعملو ماحلله الله لهم واصبحت فيروزه ملكه قولا وفعلا برضاها😍🥺😂😂 (ياااه واخيرا يازين الرجال) 😂😂
……………………………💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في الصباح القمر علي أبطالنا القمر ☺️☺️🥺😂😂
فيروزه فاقت الأول وبصت علي وشه القمر وهو نايم وبتتكلم في سرها :انا اه كنت عايزه احرق قلبك واسيبك بس انا حسيت معاك بالامان والاحساس وحسيت انك ابويا وكنت بتعمل كل واجباتك كنت لما اجيب درجه وحشه تقف جنبي احترمت رغبتي طول السنه دي كنت بتغار عليا من الهوا الطاير انا شوفت معاك الحنيه والغيره والخناق والحب ايوه انا بعترف ان حبيتك لا لا انا عشقتك يازين الرجال
زين فاق وبص عليها :بتحفظي وشي ولا اي
فيوز اتكسفت :انا.. لا.. لا
زين مسك بقها وباسها علطول بدون تفسير… وكدا بقا؟
فيروزه :احم احم ممكن تقوم عشان اغير
زين :لا مش هقوم
فيزوه:زززززييييين
زين قام ولبس بالفعل وهي كمان ونزلو للفطار
زين :جهزي نفسك عشان بعد ساعتين هنطلع علي تركيا
فيروزه :انت بتهزر صح
زين : لا مبهزرش مراتي وهتبقي دكتوره قد الدنيآ ليها الحق انها تسافر طبعا
فيروزه راحت قعدت علي رجله =انا بعشقكك يازيني
زين برفع حاجب: اي زيني دي

 

 

فيروزه لفت ايديها حوالين رقبته :يعني زين بتاعي بتاعي انا وبس
زين باسها تاني بردو=طبعا بتاعك هكون بتاع مين يعني🥺😍♥️♥️
….. وجهزو الشنط وطلعو الطياره ووصلو تركيا ونزلو في فندق اشتراه زين
فيروزه واقفه قدام الفندق بزهول: اي ده ازااي
زين راحلها وحضنها من ورا :ازاي اي
فيروزه :ده اسمي
زين :ايوه الفندق انا اشتريته وسميته فندق فيروزه عجبك
فيروزه :عجبني اي بس انا طايره من الفرح
زين :طب يلا نطلع نغير وننزل نتفسح شويه
…. وقضو اجمل اسبوع في تركيا كانت أجمل اوقات فيروزه حبت زين اكتر وعشفته لحد الجنون ورجعو تاني مصر عشان تقديم كليه فيروزه وهو وعدها كل اجازه هيوديها المكان اللي هي عايزاه وهي كانت طول الفتره دي بتتمني من ربنا انه يرزقها ابن يحمل اسم زين وحته منه
…………. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
زين :اهلا وسهلا فيكي في قصرك ياقمري
فيروزه :زين تالت مره نعزل انت بتهزر صح
زين : لا مش بهزر وكتبت كمان البيت ده باسمك انتي 🥺♥️
فيروزه: بتهزر صح…
زين : لا دي حقيقه
فيروزه راحت حضنته: انا بحبكك اووي.. ليه بتعمل كل ده يازين 😍😔
زين :ببساطه عشان انتي بنتي وحبيبتي ومراتي ونصي التاني وام عيالي
فيروزه فكت حضنه :انا هطلع اغير هدومي وانت روح طمن طنط سميحه عليكي ومتتاخرش
زين :بتغيري ياروحي انتي

 

 

فيروزه : ايوه طبعا اومال متجوز قرطاس
زين ضحك =ماشي ياقلب زين الرجال همشي وخلي بالك من نفسك
وزين مشي وفيروزه طلعت عشان تفضي الهدوم من الشنطه وتغير هدومها وفجأه وصلتلها رساله اتصدمت… عينيها اتفتحت… وبرقت انقطعت انفاسها في لحظات واتمنت الموت…………..
( هل الانفصال سيكون صاحبهما ام هل الموت سيفرقهما هل ستكون نهايه سعيده ام حزينه…. انا اريد وانتم تريدون ولكن زين وفيروزه هما الذين يحددو)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزة جحيمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!