روايات

رواية فيروزة جحيمي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا ثروت

رواية فيروزة جحيمي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا ثروت

رواية فيروزة جحيمي الجزء الثامن عشر

رواية فيروزة جحيمي البارت الثامن عشر

رواية فيروزة جحيمي
رواية فيروزة جحيمي

رواية فيروزة جحيمي الحلقة الثامنة عشر

جه من وراهم صوت = اهلا اهلا بحضره القاتل
زين بصدمه : انت
الجد صلاح : ايوه انا اللي قتلت حفيده
زين بثبات وتمثيل القوه: ايوه انا اللي قتلته بس مكنش قصدي وانت اهو عرفت كل حاجه سيب فيروزه تمشي واعمل فيا اللي انت عايزه
الجد صلاح : انت تكون متخلف لو فكرت للحظه اني ممكن اسيب فيروزه تمشي.. ثم اكمل وهو بينضف المسدس عارف احلي انواع الموت اي.. انك تموت وانت عايش وانا هاخد منك روحك وهي فيروزه
فيروزه ببكاء كثير : سيبوني امشي بقا كفايه كفايه
الجد بصحكه شرانيه : تمشي.. هههههه. في الاحلام ياحبيتي انا اللي جبتك وانا اللي همشيكي كله بأمر مني
فيروزه باستغراب ودموع : يعني اي
صلاح : اي ده.. ده حبيب القلب مقلكيش ولا اي لا كدا انا ازعل بقا.. تمام انا هقولك
زين أتدخل : لا

 

 

صلاح :انت تخرس خالص … بصي ياماما حفيدي لما مات انا افتكرت انه جدك اللي قتله وكنت عايز اقتله بس ياخساره هو مات وربنا اخدت روحه كان نفسي احرق قلبه او احرقه وهو عايش وبعد كدا ياستي قتلت ابوكي وامك ماتت وراه يعيني كانت بتحبه اووي وبرجو مارتحتش امرت زين يتجوزك ويعذبك بس الاهبل وقع في حبك وانا زي زيك انهارده لسه عارف ان زين هو اللي قتله
فيروزه بانهيار حاد :مستحيل مستحيل لا لا لا
صلاح :جه الوقت بقا اني اخلص منك واحرق القلب العاشق عليكي
وجه يوجه المسدس اتجاه فيروزه زين وقف قدامه :اخلص مني الاول لو عايز تخلص منها
جريت ليلي عليه ووقفت قدام الرصاص = لا لو عايز تخلص من زين اخلص مني انا الاول.
زين =انتي اي اللي جابك هنا
صلاح زقها علي الارض :امشي من هناااا.. عايزه تشوفيه بيتقتل هتنوليها خلاص كمان شويه
ليلي :لا ياجدي مش همشي من هنا لا لا زين معملش كدا.. ثم اكملت بعياط. انا اللي عملت كل ده
زين : ليلي متلعبيش دور الضحيه
ليلي بعياط وزعيق جاامد: انا فعلا لعبت دور الضحيه فعلا انا نفيت عمري لحد محبنيش وملمسنيش من اول يوم جواز.. ايوه انا اللي قتلته مش انت
فلاااش باك
زين : يلا نلعب ياايمن طبعا فهمه بلغه الاشاره لان ايمن مبيتكلمش فهمه انهم هيلعبو استخمايه وأيمن وافق وراحلو يلعبو في مكان قريب من قمه التل زين خبه عينيه وقال لايمن يتسخبي وايمن وهو بيجري وقع من التل بس مسك ايديه مم القمه وللاسف مش عارف يصرخ ان حد ينقذه وزين من غير قصده وقف علي ايد ايمن بس ايمن عافر واستحمل وليلي جت من غير مايحس زين بحاجه ومسكت ايد ايمن ووقعته ومشيت وهما دورور عليه بعدها ولاقو جثتو وعرفو ان كانت حادثه غير مقصوده او طار.

 

 

بااااااك
ليلي :انا اللي قتلته ارتاحو بقا
زين راح ضربها بالقلم : ليه ليييه تعملي كدا ليه
ليلي بصريخ جامد وبكل حقد : ليه.. انت بتسأل ليه… ايمن كان واخد مننا كل حاجه كان هو الاعظم للعيله كان هو الاشطر كان دايما بيفضلوه عننا كانت ماما من وانا صغيره بتقولي ذاكري ياليلي عشان تبقي زي ايمن رغم انه مبيتكلمش بس ذاكري عشان تبقي زيه
…… زين مسكها جامد : اديكي قولتيها بلسانك هو مبيتكلمش مأذكيش في حاجه انتي اللي طول عمرك عايزه تكوني احسن حد ومعاكي كل حاجه انتي اتجوزتيني بسبب الكدبه دي
الجد بعصبيه ورفع السلاح:وانا لازم اخلص منكك وضرب النار
بوووووووم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزة جحيمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى