رواية فيروزة الفهد الفصل الثاني 2 بقلم سلمى محمود
رواية فيروزة الفهد البارت الثاني
رواية فيروزة الفهد الجزء الثاني
رواية فيروزة الفهد الحلقة الثانية
فيروزة كانت لامه هدومها المقطعة وكان فيه دم على السرير وبتبكي كانت لابسه قميص أسود وفي على جسمها علامات
فهد: إطلعي خدي شاور غوري قرفان منك
فيروزة: إطلع أنت الأول
فهد: أطلع إيه أنا شفت كل حاجه
نفخ سيجارته وقال: إمبارح لعبنا عريس وعروسة بس العروسة مكانتش في وعيها
فيروزة بصراخ: أنت وحش مستحيل تكون فهد مستحيل تعمل فيا كده
فهد: عملت إيه يعني مش مراتي وليا الحق فيكِ زي أي زوج وزوجة
فيروزة بدموع قامت من على السرير ودخلت الحمام
فهد نزل وقال بصوت فحيح الفهد: مطلعي للست هانم شوفيها عايزه إيه وقولي ليها إنزلي على الفطار وتغيري لون فرش السرير باللون الأسود مش عايز الأبيض ده تاني
نبيلة: حاضر يا فهد بيه
جت تطلع نبيلة فهد شدها من إيدها
فهد: مبحبش حد يشوف مراتي معلش
طلع فهد لفوق
نبيلة لـ سعاد: شفتي والله شكلها البت غلبانة وقعت في عرين الفهد
سعاد: واحنا مالنا اخلصي
ودخلوا المطبخ
دخل فهد الأوضة وفيروزة كانت لافه الفوطه على جسمها وشعرها نازل على ضهرها
فيروزة بخوف: خبط الباب الأول
فهد: مبخبطش لإنها أوضتي والقصر كله قصري
فيروزة بغضب: قصرك كله من فلوس حرام وعيشتك كلها حرام
فهد راح عندها ومسكها من شعرها: بت أنتِ قسمًا بإلله خلك في التابوت واقتلك وأنتِ حية
فيروزة بدموع في وبصاله: تعملها يا فهد
فهد سرح في عيونها وكانت بتبكي شدها لحضنه وقبطع قبلة قوية على شفتيها وكان بيقبلها بكل وحشية
فيروزة بدموع اختنقت وكانت بتضرب على صدره فهد بعد عنها بقوة فيروزة شفايفها نزفت كانت باصة ليه ودموعها نزلت هي وباصة ليه والدم بينزل وصرخت: يا خسارة حبي ليك كنت أكتر شخص أفضله عن حياتي لكن دلوقتي أكتر شخص أتمنى أقتله دخلت الحمام وقبل ما تيجي وخبطت الباب لكن فهد حط إيده بين فتحت الباب وقال: إغسلي شفايفك
فيروزة: ملكش دعوة
فهد هو وبيشدها لحضنه: لو مغسلتهاش هشد الفوطه من على جسمك وأنتِ عارفه إيه اللِ هيحصل بعد كده
فيروزة دخلت راسها كلها تحت المياه وكانت بتبكي فهد بقسوة شدها من تحت المياه: لو عايزه تموتي موتي بعيدا عن القصر مش ناقص عفريتك يطلع يتنطط في حمامي وأوضتي
فيروزة: حاضر
طلعت من الحمام: إطلع برا يا فهد
فهد بِعناد: هتغيري قدامي
فيروزة: أبوس رجلك إطلع بره ورحمة خالتي خديحة مطلع
فهد: تلاته بالله العظيم ما طالع
فيروزة دموعها نزلت وفكت الفوطه بدموع فهد كان باصصلها بإبتسامة فيروزة كانت بتغير قدامه وتلبس لبست الغيار الداخلي وكان باصص ليها وبينفخ سيجارته
فهد: استني هختار ليكِ فستان
فيروزة كانت بردانة وتكتكت وقالت: بسرعة
فهد لما شافها شدها لحضنه وقال: أنا أدفيكي
كان باصص ليها وشفايفها اللِ كانت مورمه فيروزة بصت للناحية التانية وقالت: مش قادرة أطيق ريحتك إبعد
فهد بعد عنها وطلع فستان أسود
فيروزة: أنت بتحب الأسود ليها هدومي أنا كلها سوده ليه أنت اتغيرت ليه
فهد: ممكن علشان أكون بحبك
فيروزة هي وباصة ليه: أنت مش بتحب حد أنت أناني عايز الكل يركع تحت رجلك ويكون ملكك
فهد رفع إيده وبقفى إيده ضربها على وشها
فيروزة حطت إيدها على وشها بصدمه ودموعها نزلت فهد قلبه وجعه وقال: مستنيكي تحت
فيروزة بدموع أخدت الفستان ودخلت الحمام
رزع الباب بقوة ووقف على السلم لما سمعها بتصرخ في الحمام بكل قوتها دمعته نزلت ومسك شعره بغضب وقال: إزاي أعاملها كده إزاي يا فهد ده هي حب عمرك
نزل فهد وراح قعد على السفرة بص للساعة شاف إنه هيتأخر على شركته صرخ: أنتِ يا زفته اطلعي قوليلها إنزلي ولما تنادي إسمها تركعي في الأرض وتقولي يا سلطانة فيروزة
نبيلة بدموع: حاضر يا فهد بيه حاضر
نبيلة خبطت على الباب
فيروزة: إدخل
نبيلة ركعت في الأرض وقالت: يا سلطانة فيروزة فعد بيه مستنيكي تحت
فيروزة: أنتِ بتعملي ايه قومي وبعدين أنا فيروزة مش سلطانة البغل اللِ تحت قلك كده صح
نبيلة بخوف: بغل 😳
فيروزة: بغل كبير كمان إنزلي أنتِ وأنا نازلة وبعدين متسمعيش كلامه
نبيلة بضحك: والله أنا ما فهماكم خالص
طلعت نبيلة من الأوضة فيروزة نزلت كانت حاطه لزاق على شفايفها وقعدت آخر السفرة
فهد: تعالي أقعدي على رجلي
فيروزة غرزت الشوكة في الأكل بغضب وقالت: هو أنا بنتك
فهد: لا طفلتي المدللة
فيروزة: أنت واحد مختل
فهد: صوتك ميعلاش، ميعلاش وكل ما يعلى شفايفك هتروم أكتر
فيروزة بدموع كانت بتاكل ودمعتها نزلت : شبعت
قامت بدموع فهد شدها لحضنه
فيروزة غمصت عينيها وقالت: البنات هيلاحظوا
فهد: زوج وزوجة بعدين دول خدامات
فيروزة: دول مش خدامات دول بشر أحسن من صنف الرجالة وأولهم أنت
شاهد أيضًا
وكملت بسخرية: يا فهد بيه
فهد كان بيلمس على جسمها وقبل رقبتها بعمق فيروزة اتوترت وقالت: سيبني يا فهد
فهد قعدها على رجله ومسك الشوكة: افتحي بؤك
فيروزة: لا
فهد مسكها من تحت ذقنها وأكلها: حلو يا قطه
فيروزة: سم كل اللِ بيجي منك سم يا فهد
كان بيقبلها بعمق على كتفها ومغمض عينيه
فهد: هتطاوعيني هشيلك فوق راسي هتعلي صوتك وتبجحي لسانك هيتحط قدامك وتدوسي على في الأرض
فيروزة: لو على لساني ما نموت قلبي أحسن
مسكت السكينة وضربتها في قلبها
فهد كان وشه كله دم وهي وقعت بين يديه وصرخ بقوة: فيرووووووزة 😳
فيروزة هي وبتطلع دم من بقها: حتى لو شنقتني لسه بحبك يا فهد
فهد دموعه نزلت وصرخ هي وبين يديه: فيرووووزة إسعاف يا نبيلة 😭
نبيلة بخوف جريت ولكنها فيروزة نبضات قلبها وقفت وإيدها اترمت على الأرض
لكنه كان بيتخيل وبعد عنها وشهق بقوة وقال:أنتِ بخير يا فيروزة
فيروزة بدموع: أنت مقرف بجد
فهد شدها من إيده وحضنها وقال: رايح الشركة وسايب قلبي معاكِ
فيروزة: عندي قلب شكرا خد قلبك معاك مش عيزاه
فهد بإبتسامة قرب منها وقبلخا على شفايها قبله خفيغه وقال: لسه متورمين
طلع من القصر بتاعه وكان سايق (ضياع) إيده اليمين صديقه من وقت ما دخل المافيا
ضياع: مُنى محتجاك إنهارده يا فهد
فهد: توبت خلاص
ضياع: ليه
فهد: اتزوجت فيروزة
ضياع بصدمه: اتزوجت من غيري
فهد: نعم يعني اتجوزها أنا وأنت يعني ولا إيه
ضياع: يعم متزعقش بقول مقولتش ليه وبعدين مين اللِ بختها اسود دي
فهد: فيروزة بنت اشرف القِناوي
ضياع: واو بجد البنت الحلوه أم عيون زرقه
فهد: ما تحترم نفسك وتبص قدامك
ضياع: مبروك يا أخويا المهم صفقة السلاح إنهارده الساعة 2 بليل
فهد: مقدرش إمضي أنت أنا مقدرش أرجع القصر في الوقت دي
ضياع: يعني
فهد: هيتأجل
ضياع: الشاحنة ليها يومين يعم سفر هنأجل إيه
فهد: خلاص هروح
ضياع: الأمريكاني الخواجة نيكولا عامل حفلة الساعة 2 الفجر لازم الثفقة تمضي عليها هناك وتاخد البضاعة من هناك
فهد: تمام
…………..
دخلت فيروزة المطبخ وكانوا بيحضروا أكل كتير
مسحت دموعها وقالت: لمين الأكل ده كله
نبيلة:جدة فعد بيه وبنت عمه هينورونا نازلين من الصعيد
فيروزة: ممكن اساعدكم
سعاد بصدمه: تساعدينا لا فهد بيه يكون قاتلنا والله
فيروزة: ليه يعني
نبيلة: يا ست فيروزة والله يقتلنا هو قايل إن محدش يقرب منها ولا تخليها تعمل حاجة
فيروزة: طيب أنا نفسي في جاتوه الفرولة وبحب أعمله بإيدي مش باكله من إيد حد تاني اطلعوا انتوا طيب نضفوا القصر وسيبوا المطبخ ليا
سعاد: بس بس
فهد من وراهم: زي ما سلطانتكم فيروزة قالت تسمعوها
كلهم بصوا وراهم وشافوه هو وماسك كيس كبير
طلعوا من المطبخ فيروزة تجاهلته وقالت: فين الدقيق
فهد: طلعي ده لفوق يا نبيلة
نبيلة اخدت الكيس وطلعت
فهد خلع الجاكيت ورفع أكمام قميصه وقرب منها فيروزة خبطت في الرخامه: عارف لو قربت هقتلك يا فهد
فهد رفع إيده ومسك جردل الدقيق وأتى بقبله صغيرة على شفتيها
فيروز بغيظ منه زاحته لكن جردت الدقيق كله وقع على راسها واتوسخت وصرخت: فهد
فهد بضحك كان بيضحك وبانت غمازته وكان بيبص لشعرها الابيض ويضحك
فهد بضحك قوي: ش.. ش..شكلك يضحك
فيروزة سرحت ما بين غمازته وضحكاته وشعره اللِ نازل على وشه وبخطوه منها وبحركة لا ارادية قربت وقبلته على شفايفه الوردية فهد بصدمه بصلها وفيروزة بخجل طلعت تجري على الأوضة
فهد حط ايده على شفايفه وقال: ياه يا قلب فهد
وطلع على الأوضة بتاعته بإبتسامة أول ما دخل شافها خجلانه على السرير قرب منها بإبتسامة وقال: بوستك ليا ليها طعم تاني
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزة الفهد)