روايات

رواية فهد وقع في حب الكباس الفصل الرابع 4 بقلم شهد هاني

رواية فهد وقع في حب الكباس الفصل الرابع 4 بقلم شهد هاني

رواية فهد وقع في حب الكباس الجزء الرابع

رواية فهد وقع في حب الكباس البارت الرابع

رواية فهد وقع في حب الكباس
رواية فهد وقع في حب الكباس

رواية فهد وقع في حب الكباس الحلقة الرابعة

شاب: م تيجي ي بطه اوديكي المحطه.
روان بمكر:تعالي انا اوديك امرجحك.
شاب:ياريت.
روان:في ثانيه الي ثانيه كانت مديه بوكس في وشو طيرته ونزلت لي مستوي.
فهد بصدمه:مش معقول دي اكيد مش بنت اي جبروت دا ولسه كان رايح عندها وقف لما سمع كلامها.
روان:نزلت قدام الشاب ومسكته من ياقه تيشيرت وقالت اي رائيك في مرجحه مرجحتك اهو حسك عينك المحك بتعاكس بنت ولا بتوقف ليها بطرف.
شاب بعصبيه:هتعملي اي ي عني ولسه هيديها بالقلم.
فهد:هيتحرك ورايح اتصدم اكتر.
روان:مسكت دراعه لوتاه ورا ضهره وقالت ايدك ل توحشك وطت علي ودنه وقالت بهمس مش انا الي زيك ايده تترفع عليا ومسكت ايده جامد كسرتها وقالت انظرتك ي بطه وقامت داست علي رجله جامد وقال باي ي بطه عشان اروح انا بقا اتفسح في المحطه وجاي تمشي شافت فهد.

 

 

 

فهد بعصبية:بص ليها بقوه وقال انتي مين عشان تعملي في خلق الناس كدا انتي فاكره نفسك مين.
روان: انا روان وافتخر.
فهد بعصبية:بلاش غرور عشان مش اكسرك تشوفي وشي التاني ي بنت فخر الدين ابويا السنين الي فاتت دمر ابوكي وصل عند ربنا متخلنيش انا اكمل مسيره واوديكي جمبوا.
روان بصدمه:مسكت دموعها بالعافيه وكانت اقل من الثانيه كانت ضربت فهد بالقلم كل الي في شارع سمعه وهو من شده الاقلم نزف ولسه وقالت ههه شوفت للاسف انا الي كسرته وعلي ايد ست كمان.
فهد:هيرد القلم.
روان بعصبية:مسكت ايده بقوه وقالت لو ابويا الي مكانه في ترب انت وعيله الحريري كلها هتكون جمبوا بكرا هتشوفه بين بنت فخر دين وجايه تمشي رجعه التاني وقفت قدامه وقالت شابوووو وفرت عليا وعرفتني مين السبب في الي عمل في ابويا كدا.
فهد بعصبية: حط ايده علي وشه وقال مكانك هيكون جمب ابوكي دا انا صخر ي بنت فخر الدين ومشي.
روان:قول م سبتوا جريت عند المقابر وقالت بصوت عالي حقك هيجيلك ي ابويااااااااا واحده ورا واحد اول حاجه هعملها هخليهم يشحتوا ودا وعد شرف مني ليك وليهم وقرأت الفاتحه علي روح ولدها ومامتها ومشيت.
كارما بتعيط زي الاطفال: بتقول اعااااااااااااااااااااااااااااااا حرام كدا ولله دا كله شغل دا افتري منك لله ي روان كلب انا الي نزلني مش كفايه شغل الي عليا

 

 

 

يزد:خبط وقال ممكن اخش.
كارما:اتفضل مكتب مكتبك.
يزد بضحك:علي شكلها وقف يضحك جامد بيقول شبه بطه البلدي الي مش عارفه تعوم.
كارما بتلقائية: اعااااااااااااااااااا ولله حرام كدا دا ظولم ي لمبي.
يزد:سرح في جمالها وبرائتها وقال تعالي نتغدي سوا ولما نيجي هساعدك.
كارما:خد لاف كتير بجد تشكرات تشكرات يلا بينا ومشيت قبل يزد.
يزد:واقف بيضحك بس فاجأة كانت كارما توقع وقال حسبي ومسكها.
كارما: وقعت في حضنوا وغمضت عنيها وقالت ي الهوووتي ي جدعان ضهري زمانه انكسر.
يزد بضحك:مسكتك ي مجنونه.
كارما:فتحت عينها والاتنين عينهم اتلاقوا مع بعض.
يزد:سرح في عيون كارما وقال عيونك مزيج مع القهوه واشعه الشمس الذهبيه.
كارما:بكثوف قالت احم وسع كدا ي عم الناس هتفتكر ان احنا بنتمحرش ببعض وانا لاسمح بهذا.
يزد بضحك:صح صح انتي عندك حق يلا بينا علي كافتيريا.

 

 

 

عند روان:روحت البيت دخلت اوضه الجم بتاعتها فرغه كل عصبيتها طلعت لبست وحطت مايك بيغير صوت لراجل واتنكرت بالقمامه وحطت زعبوط علي راسها.
كارما:وهي بتاكل قالوا ي بت ي روان عاوزه اي .
روان:ربع ساعه وتكوني موجوده عندي عشان في اجتماع في شركه الي هنا وقفلت ومش استنت رد.
كارما:وهي بتاكل بسرعه وبتقوم معلش ي استاذ يزد انا لازم ارجع البيت في حاجه ضروريه.
يزد:طب استني هاجي اوصلك.
كارما بسرعه: لالالالالالالا انا معايا عربيتي شكرا علي زوقك ومشيت.
يزد:ابقي طمنيني عليكي.
كارما:حاضر الي القاء وركبت عربيه وكانت وصلت قدام شركه البرق ودخلت بسرعه وخوف.
روان:دخلت شركه بهيبتها كانت لبسه شبشب وقالت لسكرتيره بصوت عالي كل يجهز في اجتماع ولما الاستاذه كارما تيجي ابعتيها علي مكتب.
كارما:من وراها انا اهو ي باشا.
روان:بصت ليها بغضب وقالت ورايا.

 

 

 

كارما:تحت امر سعادتك.
الكل اتجمع في المؤتمر .
روان : ودخلت بكميه رجال اعمال وراها وقفت في نص قاعه وقالت بكل قوه اسمعوا كويس طبعآ انتوا عارفين اني شغاله مع صفقه في شركه الحريري واحنا لازم نجهز كويس اوي عشان نعرف نكسب المنقصه وطبعاً كلكوا عارفين حجم المرتبات الي بتاخدوها من شركتي ققل واحد هنا بياخد 80 الف جنيه في شهر ومشيت عند كل واحد تقف عنده وتنزل عند ودنه وتقول بصوت كله قوه لو شاميت ريحه خيانه ولا خساره عداد عمر كل واحد غلط هيكون الله يرحمه وراحت علي التاني طبعآ كلكوا عارفين مين البرق بس عمركوا م شوفتوا صح والنهارده اول مره اطلع من ورا كاميرا خفيه واظهر ليكوا بس باردوا مش عارفين علي انا راجل كبير في سن ولا صغير عشان شكلي مداري ف هيجي يوم هتعرفوا مين البرق والكباس في نفس واحد وسبتهم ومشيت وقالت كارما معاهم.
الكل الي كانوا في الاجتماع قاعدين مرعوبين وبيقول اي القوه الي في عين البرق دي.
التاني:احنا لازم نشد حالنا عشان لو حصل اي تأثير ممكن اموت خوف من غير م تعملي حاجه.

 

 

كارما:واقفه بتضحك ومصدومه ان روان بقوه دي مع صغر سنها وكمان صغيره.
عند فهد:دخل الشركه وقال اجمعوا طبعآ عارفين ان احنا مع صفقه مع شركه البرق وطبعاً بسبب تقصركم بقيت هي شركه العالميه وطبعاً انتوا عارفين اني توب ف لازم نركز كويس عشان نكسب المنقصه دي انتوا فاهمين.
كلهم: فاهمين ي باشا.
فهد:هو جاي يمشي قال خليك معاهم ي يزد.
يزد بخوف:مال وشك ي فهد حصل اي.
فهد:هااا لا خبط في لبعبه جيم.
يزد:ماشي خلي بالك من نفسك.
عند الحد التاني خالص بيقول احنا لازم ندمر البرق والكباس ولازم نوصل هما مين في اصرع وقت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فهد وقع في حب الكباس)

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى